Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Løs hest sprang over bil
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 09:52

Puha, det kunne da nemt være gået galt!!!

Løse heste på vejen i Israel

Tina et Unikum - ikke et plagiat

TinaU.dk

INsektmedlem

er der kun 9 dage til det hele går løs!

0
0
Svar på denne tråd

dum fotograf
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 09:56

Ja, men det er jo også "smart" af video-fotografen at køre lige i røven på hestene, så han kan få nogle gode billeder.

Ikke så mærkeligt, at hestene ikke falder til ro.

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:08

det gik da galt for hesten. så vidt jeg kan se så smadrer hesten forruden og taget fuldstændigt, så jeg tror ikke den hest er mere værd end at aflive hurtigst muligt.

Og ja rigtig smart af fotografen at køre lige i rumpen af dem...folk er fandme sære.

Ingen kender dagen før solen går ned......
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:11

de sagde i nyhederne at både bilisten og hesten ikke kom noget til ! - men det ser noget vildt ud :(

- Marieke -

0
0
Svar på denne tråd

Apollo1
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:12

De viste klippet i Gomorgen Danmark og både hest og fører af bilen slap med overfladiske skrammer.

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Som Apollo1
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:12

På videoen ser jeg det samme som Apollo1: Hesten springer ikke over bilen, men ind i forruden!

Det skulle komme meget bag på mig hvis ikke den har skåret sener mm fuldstændigt over ved det stunt.

Tror bestemt den er lige til en slagtning bagefter...

Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd

Hest og bil
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:13

Det sker såmænd også her i DK

For nogle år siden, mens Grå stadig stod på Havrebjerggaard, sprang en hest ud af ridebanen.

Den løb ned ad indkørslen - ud på vejen, hvor der kom en bil, som den - delvis - sprang over.

Skriver delvis, da hesten vist fik trådt et ben gennem forruden.

Hesten slap med nogle skrammer på benene, som blev tilset og forbundet af dyrlægen.

Fører og passagere i bilen blev ramt af glasskår.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Ja, løse heste
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:36

er ikke en sjældenhed.

Den rideklub jeg red på som barn lå lige ud til en meget traffikeret vej.

Har flere gange oplevet løse heste derude.

Glemmer aldrig da jeg i en alder af 7 år netop havde redet på passer-hesten og skulle lukke den på fold:

Den ellers så rolige og medgørlige II'er pony trippede helt vildt og en ældre pige fik hurtigt overtaget den.

Hun havde også problemer med den, så der kom hurtigt endnu en af de ældre piger til. Nu var de to til at holde den, alligevel vandt den kampen, slap fra dem begge og galopperede direkte ud på vejen.

Den jordede mildest talt frem og tilbage og bilerne holdt i lange køer da vi efter 40 min endelig fik fanget en meget ophidset men træt pony.

Jesus, sikke mit hjerte kunne slå mens det stod på!

Den dag idag kommer det stadig bag på mig at DEN pony skulle ende ude på vejen, ville bedre ha kunne forstå hvis det var en af de i forvejen tændte privatheste.

Hvem ved, måske et resultat af en rideskolepony som ganske enkelt ikke var vandt til at være ude i den friske luft??

Åh ja, man har taget hestenes opstaldningsforhold op til revision siden rideskoletiden -heldigvis da!!

Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd

Har også....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:48

Der hvor jeg red som barn - og havde min første hest. Blev der begået hærværk hvor hegnet til den ene mark simpelthen blev klippet op. Uheldigvis var det marken med alle ungdyrene som jo ikke var så håndet som de ældre heste. Da gik den vilde jagt også ind på at få dem fanget.

Fik vi fat i nogen af dem gik de helt grasat fordi de ville med de andre. Til sidst blev "Bedste" sadlet op og brugt som lokkemiddel.

Hun var den ældste stam hoppe på gården og nogle af ungdyrene var hendes afkom - eller børnebørn Det gav ro og alle ungdyrene fulgte stille med bedste hjemad. Imens vi gik på siderne og blokeret trafikken, som heldigvis ikke var så slem.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

men har
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:49

En bekendts hest har dog forsøgt at hoppe over en bil og landede på taget med hele maven sprættet op....

Den blev naturligvis aflivet på stedet.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 10:56

De sagde i nyhederne at alle heste slap uden skrammer...

Tina et Unikum - ikke et plagiat

TinaU.dk

INsektmedlem

er der kun 9 dage til det hele går løs!

0
0
Svar på denne tråd

pu ha..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 11:43

rart lige at høre at det rent faktisk gik godt, for det ser da virkeligt voldtsomt ud...

M.v.h. Tina

"Follow me am right behind you"

"when the going gets tough, the tough gets going"

Store lyse bokse udlejes tæt på skov og strand

(4262)

0
0
Svar på denne tråd

Stunt...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 11:47

Det var da ellers en hest med talent for stunt. Måske et filmselskab vi hyre den Godt den ikke kom noget alvorligt til.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Av av av av
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 19:40

I Tv sagde de at billisten og hesten slap med overfladiske skrammer.

Vildt så det godt nok ud...

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico

0
0
Svar på denne tråd

Til gengæld har jeg
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 19:58

Set et rigtig grimt billede på nettet, hvor hesten (det man kan se af den ligner haflinger), der er røget ind igennem forruden på en sort bil og ind i bilen. Her overlevede ingen!

Mht til dagens nyhed på bla DR-Update- så sad jeg og tænkte, at hvis nu fotografen havde standset sin bil- så var situationen nok ikke opstået.... Hestene kunne være veget ud/standse- eller den bil, det gik udover kunne måske vige. Heldigvis kan man se farten er ret lav- så derfor gik det relativt godt.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 21:07

for mig ser det ikke ud som om at hestene løber skræmt væk fra bilen som filmer. (hestene løber i et ganske roligt og afslappet tempo)

der løber 3 heste hvor de 2 forreste ser den modkørende bil og viger uden om bilen, mens den bageste ikke når at få øje på bilen før det er for sent og har derfor ikke anden mulighed end at prøve at springe over.

hvis den bageste hest havde været forrest tror jeg nu også den var rendt uden om.

Mvh. Britt Lynnerup

blev mor til liva isabella den 11 feb 2009 <3

0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt !
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 17:35

Det er forfærdeligt..

min mors veninde som barn havde en stor pinto som hun en dag red i skoven på . den løb løbsk og så kom der en lastbil og hesten prøvede fandme at springe over den men endte i forehuset. døde med det samme.

stakkels hest og pige..

FORfærdelige oplevelser :(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider