Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Usmidige ben og overbelastning (mig)
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 09:42

Jeg blev for lidt over 2 år siden opereret i min højre hofte (fik fjernet en udbygning og noget slidt ledlæbe). Efterfølgende fik jeg overbelastning i begge mine knæ, men nu er det kun mit venstre knæ jeg døjer med.
Samtidig er mine sener og muskler i inderlårene(især venstre lår) meget usmidige og spændte. Dette påvirker min ridning. Når jeg kommer op på hesten skal jeg lige varmes op før jeg kan sidde helt korrekt, mine ben skal lige "falde til" ned om hesten.
Samtidig gør mit knæ jo lidt ondt, hvilket gør at benet trækker sig op ad..
Jeg har gået til fys/kiropraktor/osteopapi i 3 måneder nu, og det har helt sikkert hjulpet. Jeg laver øvelser som skal styrke mit dårlige knæ, så jeg kan få bugt med den overbelastning.
Samtidig prøver han at smidiggøre og løsne mine sener og muskler.
Det har hjulpet, er der slet ingen tvivl om.. Men han siger, at nu tror han ikke han kan hjælpe mere.. Og i min verden er mine ben OVERHOVEDET ikke som de var en gang..

Jeg vil ikke opgive endnu, at få normalt smidige ben..

Nogle ideer til behandling eller øvelser?

Maria

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.

Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 22:24

Der er noget som hedder Mensendieck, http://www.dansk-mensendieck.dk/

det er rigtig godt....

Jeg kender mange som har gået til det, og fået det rigtig godt... umiddelbart tænker jeg også i kraniosakral terapi....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider