Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

farvning af hest?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 21:09

Jeg har en rød hest som jeg skal ride ringridning på om 14 dage og jeg skulle gerne være pippi.

Men hvordan farver jeg hesten hvid med sorte pletter???

Metoden med at lægge et lagen over den dur ik da den ik er vant til dækken og er helt nytilreden haft rytter på 15 gange nu og kan gå alle gangarter med rytter.

Herbalife produkter - 25%

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

0
0
Svar på denne tråd

Knap tilredet
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 23:08

Og ringridning...

Det holder ikke... Vent med ringridning så hverkend hesten, dig og tilskuer er i fare...

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 12:03

Jeg ved godt at det ikke er dette, du spørger om, men mener du helt seriøst, at du vil ride ringridningsturnering på en hest, der kun har haft rytter på 15 gange????

Pippi eller ej, det ville jeg nok lige overveje en ekstra gang!

Stephanie...

Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 15:38

Jeg gider ik alle jeres kommentar om ringridning, hesten er styrbar og forstår fuldt ud stop signalet. og det er jo ik forde at det skal foregå i fuld galop men stille og roligt og bare være med. og der er mange øve aftner.

Jeg spørger om i har nogle ider til hvordan jeg kan give hesten et hvids skær?

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 16:08

Kan den ikke lære at gå med dækken ?

Det er normalt ikke så svært at lære en hest at få på og gå med !

Mvh

Anne

Nu med Kåret PRE-hingst !

1-års PRE-hingst sælges !

Part søges eller salg:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/128764/

0
0
Svar på denne tråd

Hold da
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 16:35

op .. Min unghest tør jeg ikke engang ride i nærheden af de små piger af risiko for at hun hopper - og hun er 4 og har været redet i i hvert fald 4 måneder - så håber da du tænker på andre end dig selv med den beslutning - ja den kan stopsignalet når su rider på en bane i vante omgivelser - men hvad så når den bliver bange for de nye omgivelser - eller hopper til siden ?

Nå men et dækken - min havde dækken på 1-2 gange pg den var ligeglad fra første gang - så det ville nok være det smarteste af dig ..

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 17:11

tror da bare at du skulle købe dig en barbie-hest i plastic...

for "jesus" du er da ikke "moden" nok til at holde hest...???

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

1245678
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 18:24

Kors hva er det her for et forum blevet til...... TESK TESK

Skal lige siges at hesten er afprøvet i uvante omgivelser når den blev bange og med den vurdering har jeg besluttet at den skal med mest for at komme ud og opleve noget. Der er tale om en 5 års hest som ALTID er rolig, ejeren med heste erfaring gennem 35 år har sagt god for det.

Så nej udsætter ik andre for fare, netop derfor skal den med til de mange øve aftner og der er der ro og fred og tid til at hesten kan se sig om og vænne sig til tingene.

Er virkelig skuffet over at dette forum er et sted folk bare skal høvles ned uden at få svar på deres spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 18:28

Man lever med at hesten er i forkert farve til udklædningen eller klæder sig ud som noget andet.

Jeg tror ikke på at farve til heste er sundt.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Skifte farve
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 18:34

Hej.

Jeg kan godt forstå at du er skuffet over folks svar, men jeg synes nu også det lyder lidt vildt at tage den med til ringridningsturnering. Men på den anden side så er jo din hest og du vurderer at den kan klare det. Man kan jo også sagtens have utilredne heste med i byen. Tag bare dyrskuerne...

Jeg havde min hest med til stævne i Sverige da hun var 2, og hun tog alt med knusende ro. Jeg rider/shower i western, og der må der råbes og piftes fra tribunen, og som om det ikke var nok, så var der varmekanoner i loftet af ridehallen som også blev tændt og Bella vippede ikke med et øre. Det gjorde til gengæld nogle af de tilredne heste så til gengæld.

Men hvis din hest er så cool at du kan tage den med i byen, så burde du altså også kunne lære den at have et dækken på.

Men rigtig god tur...

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 18:54

Ja, det hjælper åbenbart ikke at en "hjælper gennem 35 år" har sagt god for den...??

Hesten er et levende væsen...

Og jeg vil nok betakke mig for at blive "malet" rød, gul eller grøn....(sikkert også hesten)...???

Enten "lærer" du den at have et "cirkus" dækken på eller så lader du være med at ride "cirkus-ridning"...??

Bare et godt råd, dvs. "ingen neden-lad-gøren"...

og pøj pøj i fremtiden...

Vh. Jill

0
0
Svar på denne tråd

svar.....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 18:55

Mener du virkelig at du vil spraymale hele hesten, bare fordi den skal til ringridning?

Altså mit bud må være at man køber de der ufarlige farver fra BR og så ellers sprayer hesten først hvid og derefter med sorte prikker....

Men når det så er sagt, så tænker jeg... hesten skal godt nok være cool hvis den skal holde til at blive sprayet. Det kommer jo til at tage mange timer.

Og når det så er sagt, hvis du så kan få den til det, så kan jeg ikke se hvorfor den ikke vil kunne klare at få et lagen over sig.

Der er jo mange øveaftener.....??

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

123567
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 19:33

Jeg jeg tænker netop på nogle af de ufarlige engangs farver eller noget.

Jeg har før set heste med et hvidlig skær i pelsen ved at der var en til jysk rideuge i år.

Spørgsmålet er hvad jeg kan bruge til at male den med.

0
0
Svar på denne tråd

1245677
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 19:43

nu ved jeg ikke, hvor "vild" ringridningen er der, hvor du skal hen. Dem jeg har været til var lokalt på en mark, hvor der var flere ungheste med. Det var noget mere stressende til kåring.

Felix var til ringridning, da han var tilredet i en måned (ny kastreret iøvrigt). og det var overhovedet ikke noget problem. Min venindes hest derimod stejlede og satte sig på røven.. Det kommer helt an på hestens sind.. Felix var i hvertfald noget mere "tændt" andet år. Han anførte i øvrigt et optog (årets landsby)året efter, hvor rytteren blæste i jagthorn, men det er vel også for meget.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 21:09

Hvad med at kalke den. Jeg ved man jo tit kalker staldene på den her årstid inden hestene kommer ind igen. Måske nogen har nogle rester du kan bruge??? Så skal du i hvert fald ikke ud i nogle E-numre og risikere udslæt og hudirritation hos hesten pga. en kras hår farve fra Fætter BR. Kalk maling kan nogle steder jo fås som 100% økologisk.

Ellers kan i jo være det røde lyn istedet og du kan være den der farver dit hår rødt og hesten kun nøjedes med 2 sorte lyn på hver side af bagparten.

Pøj pøj med det.

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Ikke kalkning
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 21:24

Jeg tror bestemt ikke at det er en god idé at kalke hesten. Kalk kan være meget basisk og ætsende.

Jeg tror du skal satse på at nå at får hesten til at gå med lagen eller dækken. Ellers skal du i hvert fald sikre dig at en eventuel farve ikke er skadelig for hesten.

Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 21:32

Hvis jeg bruger kalk så er det da helt sikkert at jeg skal regne med at behandle hesten bagefter for hud iritation der er ik noget værre end at få kalk på huden.

0
0
Svar på denne tråd

Afsted med jer
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 21:58

Og god turnering. Det er da sundt at lade sin hest komme med i byen også selvom den er nytilredet. Andre starter også stævner på 4 års heste. Jeg har da startet Røde da han var 4 år.

Kalk er en meget dårlig ide!

Lav i stedet hvide pletter på den røde hests kryds og klæd dig ud som indianer.

God tur.

Mvh

MonaK

Flåede negle, hård hud og slidte hofter kan afhentes HELT gratis :D

0
0
Svar på denne tråd

123578
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 22:31

Mona k

hvordan laver jeg de hvide pletter? kan den tåle finger maling?

Jeg rider heller ik for at vinde bare for at være med de den skal opleve noget og bare med i byen, så om vi får nogle ringe er jeg ligeglad med eller om vi bare tager den i skridt eller trav er også fint.

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 22:50

Hej Jannnie

Jeg ved ikke så meget om farver. Men jeg vil tro at det er ok at købe en hvid stift, som normalt er til at smøre i børns ansigter. Du skal nok bare alligevel vaske pletterne af hesten efter endt ringridning.

Men udklædning er jo ikke et "must" for at deltage i ringridning.

Det er ihvertfald ikke almindeligt i sdr.jylland. Her bæres der hvid kasket eller alm. ridehjelm, blå eller sort stævnejakke, hvid skorte, slips, hvide ridebukser, nypudsede støvler og endeligt hvidt underlag til hesten.

Lansen er personlig - så den har hver især selv medbragt - dog skal den være en bestemt længde (ved ikke helt hvor lang - men ca. 1.60m)

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 22:53

Jesus Christ...er dette virkelighed..?

Virkelighed ??

Udsætter I virkelig jeres heste for disse, ............

........ja, ved ikke hvad jeg skal kalde dem...???

Er måbene...???...totalt...

Vh. Jill

0
0
Svar på denne tråd

(Grill)Jill starter
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 23:28

Mener du lansen?

Tror du ringriddere stikker hesten en med lansen?

0
0
Svar på denne tråd

Jill....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 23:35

Altså jeg vil da nok mene at jeg er voksen, men jeg deltager da også i udklædningsklasser. Min Bob har da både været racerbil, bus og alt muligt andet.

En af dem jeg rider med klædte sin hest ud som ko og bandt en gummihandske under maven på den, så det lignede et yver.

Og ja, det udsætter jeg min hest for, for det skal den jo kunne.

Jeg kan sagtens forstå at trådstarter gerne vil ud og starte ringridning, for det er morsomt og de fleste heste kan det uden tvivl også.

Så der er ingen smalle steder der. Men hvis hesten skulle være bange for et lagen, så mener jeg ikke den skal med i byen. Så er den ikke sikker nok.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Pletfri
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 23:40

Hvorfor ikke lade den blive ved med at være rød, og så lave sorte pletter med sort hårlak? Hvis du er klædt ud som Pippi kan man godt se, hvad i skal forestille, selvom hesten er rød med sorte prikker i stedet for hvid.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

lagen,,,
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 00:05

Mine heste er da bange for ganske få ting herhjemme - men ikke nødvendigvis bange for andre STORE ellle små ting ude!!!!

Ud og prøv grænserne af! Man behøver selvfølgelig ikke at være dumdristig.

Hvis vi ikke engang imellem prøver - så lærer vi intet!

0
0
Svar på denne tråd

XXXXXXX
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 00:28

MonaK ...?

Ved ikke lige, hvad det er du taler om ??? LANSEN,,,,???

(ved godt hvor den sidder, men ???) hvad snakker du om ?

Ja, smag og behag....mht. udklædning,....

GLAD for at det IKKE er min hest...

Vh. Jill

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 06:52

Synes tit det der udklædning bliver lidt kikset. Som regel fordi det ikke er ordentligt gennemført. Hvis jeg havde en rød hest ville jeg vælge en anden udklædning. Hvad med indianer eller cowboy?

0
0
Svar på denne tråd

Ridder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 09:52

Med en ung og uerfaren hest, ville jeg vælge en udklædning der ikke indrager hesten for meget. Fx ridder! Du skal have ridder hjælm, sværd og lanse. Hesten får en tynd snor fra sadlens ene side, over bringen til sadlens anden side, på snoren er påtrukket hjemmesyet stoftunnel der er siksakket. og så lidt pynt i man og hale. Vola..!

God tur...

Det gælder ikke om at være verdensmester

- men om at mestre verden!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 10:35

Hvis jeg bruger kalk så er det da helt sikkert at jeg skal regne med at behandle hesten bagefter for hud iritation der er ik noget værre end at få kalk på huden.

Det er forhåbentlig ironi eller en joke?

/Camille

0
0
Svar på denne tråd

puha........
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 11:29

HN er en underlig størrelse. Nu er det lige pludseligt totalt grotesk at klæde den ud. Underligt nok bruger utrolig mange dækken, bandager, gamasher og alt muligt handet heste udklædning til dagligt, uden det er synd, eller blot grotesk..

Om det er forsvarligt eller ej at tage en hest med til ringridning som pt kun har haft rytter på 15 gange, ved jeg ikke med pågældende hest. Jeg ved jeg selv har lavet tilsvarende "stunts" og nogle sikkert har rystet på hovedet af mig, men underligt nok har hestene altid været rolig under ståhejet, og taget med ophøjet ro, og alt er godt fint stille og roligt, til de flestes fornøjelse, nåh ja pånær dem med mere eller mere kronisk maveonde . Jeg er overbevist om at en hest er præcis så roligt som man gør den til. Er man selv stille og rolig, og lader som om at gummi hansken under maven eller vingerne så den er en pegasus, er helt normale, ja så er de i hesten helt normale. Især når man som ejer eller bruger selv synes det er ganske normalt og okey. Men vi er heldigvis forskellige alle sammen, og ligeså er hestene rundt i DK.

Pt har jeg 3 forskellige heste på old. Den ene har kunne klaret alt muligt underligt fra dag 1 af. Nummer 2, ser spørgelser mange steder, men når de er set, ja så er han lige glad. De sidste skal bare tror at det er ham der er chefen, så er han kold som en is, og ville følge mig gennem ild og vand i morgen, trods det ville være første gang, og 3 måneder siden den havde lavet noget sidst..

Trådstarter hvordan du farver din hest aner jeg ikke. Men kan den går en ringridnng nu, kan den helt sikkert også lære evt at gå med et dækken eller lagen. Hvis ikke så er der en som har tegnet "muskeler" på heste til Susan Kjærgård show eller noget i den stil, og hun kender sikkert nogle farver som virker til formålet..

Held og lykke med ringridning og "maleriet"

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Klorin
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 22:26

Jeg har set at man kan få Klorin på spray nu, det ville jeg da pröve.

0
0
Svar på denne tråd

overkill....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 23:15

Er det ikke lidt overkill at blege en hel hest, bare fordi den skal være lilla gubban for en dag?

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 23:44

Du kan da bruge de der vandfarver.

Det gjorde nogle gutter fra min efterskole da de skulle være smølfer. De kom til at se sådan her ud:

Billede

Hilsen Sofie

Kodak kamera til salg se: www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=60342459

0
0
Svar på denne tråd

Panduro hobby - tactilmaling.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 08:37

De har tactil fingermaling til små børn uden farlige tilsætningsstoffer.

Det kan vaskes af igen og fås i både sort og hvid.

Jill, man bruger en lanse når man rider ringridning, det er svært at få ringen på fingeren, derfor en lanse.

Hvorfor er det nu forfærdeligt at male hesten? Hvad med al det showspeay og glitterstads man bruger, jeg er ret sikker på der er flere giftstoffer i de produkter end i dem der er rettet mod vores børn.

Jøsses.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

link til maling
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 08:38

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider