Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

fjordheste??
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 11:45

Jeg er jo ved at sælge min lille shetlands pony, fordi jeg pt er arbejdeløs og ikke har råd til at have to heste lige nu, men når jeg får arbejde igen ville jeg måske gerne have en hest til, jeg har jo en skøn Araber på 5år som jeg har haft fra han var 1 1/2 år, men han er ikke helt den dressur hest jeg håbet, da han er meget opmærksom på sine omgivlser og på jorden han går på, er der en mørk plet, en lys plet, vand eller køre der en bil forbi ude på vejen der larmer lidt, hopper han, ved godt det er fordi han er ung, men tro bare ikke han er til dressuren, men han elsker en skovtur, det er han god til , men det kunne være skøndt at kunne ride en hest er elsker at arbejde på banen og som kan koncentrere sig om det den laver, samtidet ville jeg gerne kunne være med i en forening og kunne udstille lidt, derfor har jeg tænk lidt på en fjordhest(hoppe) da jeg har set et par stykker der var godt redet, og har jo også set dem der ikke var.. men kunne godt tænke mig at lære mer om dem, så kender du et sted hvor jeg måske kan komme ud og møde et par stykker og måske prøve hvordan de er at ride.

må du godt skrive, eller bare skrive hvorfor du har fjordhest..

jeg skal bruge den til lidt af hvert, dressur, spring og skovtur, men det bliver nok først om et års tid

Alice..

0
0
Svar på denne tråd

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 13:41

Du må gerne prøve min

Ellers er der en rideskole i Vipperød og en i Jylland (nord for Århus) Birken hedder den

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 15:22

Jeg vil også anbefale Birken - ring er derud og aftal et arrangement :)

Samtidig vil jeg også sige at Fjordhesten Danmark er en meget hyggelig forening - og jeg nyder at være med i den :D

Hilsen Lone der har en MB-fjordhest :)

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 21:36

Jeg har selv en dejlig fjordhest.

Jeg har altid selv reddet araber og alm varmblodsheste. Men lidt ala held i uheld faldt jeg alligevel for en fjordhest da jeg selv skulle have hest. Så trods mange års fordomme, endte jeg med at blive fjordheste ejer.

Det har jeg ALDRIG fortrudt. De er hårdføre og er man syg eller har en periode man ikke får reddet (som jeg har pga mit helbred) så kan man stadig hoppe op og ride på den som om den aldrig har haft ferie.

Fjordheste er MEGET kvikke. Så man skal virkelig være opmærksom på hvordan man er omkring dem. Man skal virkelig være opmærksom på om man får belønnet uhensigtmæssig adfærd, for min erfaring er at fjordheste vitterlig er hurtigere i opfattelsen end gennemsnittet at varmblodsheste. Det kan være en fordel, men OGSÅ en ulempe hvis man ikke er god nok og bevidst nok. Man kan få problemer med disse heste og vil kalde dem stædige, fordi de ikke helt er skarpe nok i deres være måde overfor hesten. Men fjorheste er ikke stædige. De er blev MEGET kloge ;)

Fjordhesten er en fantastisk all-round hest. Min bliver brugt til Dressur og er lige påbegyndt at springe, da jeg har fået en part som godt vil dette. Det klare den også super fint.

De er stærke og jeg har oplevet at en fjordhest bla. bliver hurtigere rask efter skader og sygdom. Så man behover ikke fylde sådan en med pencilin osv. i sammne grad som hos andre heste.

De er billige i drift. Min kan leve af hø og vitaminer. Også har den stadig massere af energi.

Fjordheste synes jeg er meget glade for mennesker. De kan være opmærksomme og friske, men de er samtidig også rolige og lette at opdrage på.

Jeg har i 10år hadet fjordheste og skulle ALDRIG have sådan en flodhest. Men idag har jeg haft fjordhest i snart 2 år og jeg savner ikke et øjeblik at ride på varmblodsheste igen. En fjordhest overstiger ALLE mine forventninger... Det er en fantastisk hest....

Mit fantastiske dyr på 5år.. Med sin dygtige part på ryggen...

Springsadel købes til Sporty fjordhest

Stübben, kieffer eller Trainers. Gerne brun
Max 5000kr

0
0
Svar på denne tråd

Hvor i landet....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 10:24

.. bor du? Du kunne jo kigge på en af lokalforeningerne og dukke op, når der er et arrangement. Så kan du tale med fjordhestefolk og klappe hestene - og måske er der mulighed for en prøvetur?

Kig på Fjordhesten Danmarks hjemmeside - i menuen til venstre er der et punkt, der hedder lokale foreninger. Her kan du finde den, der ligger tættest på dig.

Du kan også kigge på aktivitetslisten (rulletekster lige nedenfor centrum på siden), her vises alle aktiviteter for hele landet.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Hej Marco
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 10:40

Min første pony var en rigtig smuk 1. pony. Sort med hvid blis. Halvt araber/newforrest. Desværre var jeg den gang rundet de 30 år, og havde aldrig lært at ride. Så det var en alt for stor mundfuld for mig. Bonnie blev skiftet ud med en gammel DV, med stor stævne erfaring i det høje klasser. Ham blev jeg også bange for, og måtte igang med at søge igen.

Jeg satte en annonce ind her, med at låne en hest/pony, der kom kun 1 henvendelse, det var på en fjordhest - Ikaros. Jeg kunne med det samme mærke, at det passede til mit temperament og mod. Idag har jeg selv en hoppe, med stamtavle. Og hun er fantastisk, vi rider dressur og springer - også til stævner.

Jeg syntes at kunne læse at du bor i Møldrup, jeg ved at der er en lokal avler derude, hun hedder Karin. Kør da forbi hende, hun har nogle rigtig flotte heste.

mvh.

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider