Må marsvin gå ude om vinteren?
- Som udgangspunkt, nej. Jeg ved én avler der har sine gående ude, men det kræver meget, så er ikke noget jeg vil anbefale.
Marsvin skal ha' mindst 10graders varme, ingen træk og blæst.
- Så at ha' dem ude er meget kompliceret.
Hvor længe skal ungerne gå hos moren?
Når de er 4 uger og vejer 300g, kan de tages fra.
- Marsvin blir kønsmodne ved den alder, så er med at få skilt hannerne fra hunnerne.
Hvad spiser marsvin?
Små unger dier selvfølgelig hos deres mor, men begynder nærmest fra dag 1-2 stykker af, at spise det samme som mor og de andre også gør.
Og kaninpiller er IKKE marsvinefoder 
- Kaninpiller er til kaniner, og marsvinepiller er til marsvin.
Marsvin og kaniner er vidt forskellige dyr, og bør hverken fodres eller holdes sammen! 
Marsvin har behov for c-vitamin, og det fåes i et ganske normalt marsvinefoder med c-vitamin i.
- Dvs hold dig fra müsli med korn, "brugsens gnaverblanding" og den slags.
Jeg bruger Ovator, som koster 160kr for 25kg - det er da til at overkomme! 
- Evt forkæler jeg dem med ærteflager, tørret persille, græskarkerner, johannesbrød og hvad man ellers kan få i Petworld i Horsens. Mine marsvin elsker det!
Og så skal de selvfølgelig ha' hø ad libitum.
Udover det, kan du give dem grønt, - dvs gulerødder, broccoli, blomkål, mælkebøtter, skvalderkål osv. - der er en laaaang liste over ting de må få og ikke få.
- Kig evt på DMKs side, www.marsvineklub.dk og ellers kig linket i min signatur til min egen side 
Du må gerne sende mig en pb hvis du har flere spørgsmål, også senere hvis du får nogle flere