Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sightseeing i KBH for børn på 12-14 år
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 09:07

Jeg har inviteret mine to grandkusiner en tur til KBH på søndag, men jeg er lidt i tvivl om, hvad vi skal lave.

Jeg har planlagt, at vi skal ind og se De kongelige stalde, men det tager jo nok kun en times tid. Derudover var min plan en tur med kanalrundfarten, men det er jeg alligevel ikke helt sikker på, da jeg nu har fået at vide, at den store af pigerne allerede har prøvet det et par gange.

Har I nogen forslag til, hvad vi ellers kan lave/se?

Det skal ikke være noget med dyr indgang, da turen er på min regning, så Tivoli, Experimentariet, Planetariet osv. er udelukket.

Jeg har overvejet Zoologisk Museum, men da jeg aldrig selv har været der, ved jeg ikke, om det overhovedet vil være interesserant for to tøser i den alder.

Har I nogen idéer/forslag?

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

bakken er gratis
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 09:27

det er gratis at komme ind på bakken, men turpas koster selvfølgelig.

Jeg var stamgæst på zoo museum da jeg i den alder (10-12år) boede i KBH. de har nogle opgaveark man kan få dvs så skal man etagerne igennem for at kunne besvare alle opgaver... så det tager lidt tid.

ellers er der divrese grønne haver der er gratis at besøge, feks KVLs´park med massere af blomster+træer.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

For god ordens skyld
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 09:31

Hestene i de kongelige stalde er på sommergræs for tiden - blot til info. Det står desværre ikke på hjemmesiden, men tro mig - stalden er tom for heste p.t.

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

strøget
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 10:17

Hej

Hvis de er "ægte" teenagetøser, så ville en shoppetur på strøget nok være sagen. - de har vistnok åbent den første søndag i hver måned.

Ellers er der jo mange museer som det er gratis eller forholdsvis billigt at komme ind på.

prøv evt at tjekke her:

http://www.aok.dk/forboern

www.visitcopenhagen.dk/content/ turist/hvad_sker_der_i_byen/ inspiration/top_10_sevardigheder

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 10:54

karinae: Det lyder da som om Zoo museum kunne være en god ide. Personligt kunne jeg i hvert fald rigtig godt tænke mig at se det.

Kirsten Ø: Tak for info. Det var da lidt surt :-( Tror nu stadig gerne de vil ind og se staldene, men det er da rart, jeg kan forberede dem på, at hestene ikke er der. Hvor længe er de på sommergræs?

magnus: Jeg er sikker på den ældste af pigerne gerne vil på shoppetur, men jeg er ikke sikker med den yngste, så jeg er nødt til at finde på noget, de begge vil synes om.

Min plan er at lufte mine forslag for dem, og så må de selv være med til at sammensætte dagens program.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

De kommer hjem...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 10:59

...medio august.

Hvis I kommer derind på søndag, må du lige give dig til kende...

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 11:08

Arbejder du derinde?

Hvem skal jeg lede efter? Jeg kan jo ikke gå og sige "Dav, jeg er Julie fra HN" til alle, jeg møder derinde ;-)

Ud over selve stalden, er der da også hestevogne at se på, ikke? Er der andet ud over det?

Hvis pigerne er friske, tror jeg nu stadig vi tager derinde, så de også kan se ridebanen og Christiansborg.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sælger billetter
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 11:13

Så jeg er nu nok til at finde. Jo - kareterne er der stadig. Og seletøjsrummet har vi heller ikke tømt, så der er skam lidt at kigge på alligevel.

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 11:17

Tak for info :-)

Så må vi se, om vi ses.

Hvis andre har forslag, så kom endelig med dem.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 17:31

også klunkehjemmet ved Nationalmuseet. Der ligger også Thorvaldsens museeum, fantastiske figurer.

Vor Frelser Kirke er fantastisk smuk, også for ikke-religiøse, det snoede spir kan få alle til at gyse.

Zoologisk Museum er et stort hit.

Kronjuvelerne på Rosenborg Slot.

.

0
0
Svar på denne tråd

Zoologisk museum er ikke billig
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 20:28

Det må ikke være noget med dyr indgang, men zoologisk museum koster 70 kr. pr. voksen og 40 kr. pr. barn (3-16 år).

For kun 20 kr. mere sammenlagt, kan I komme i Tivoli. Der er jo ingen der har sagt, at det skal være med turpas, mad, lykkehjul og grimme ting med tivoligarden på. ;) Tag madpakke med, og aftal med pigernes forældre, at de har lidt penge med til tivolituren.

Andre forslag er:

• Gå en tur ved Rosenborg.
  • Gå en tur i Dyrehaven, fx til Eremitagen og slå et smut ind om Bakken og få en is, inden turen går mod stationen igen.
  • Hofteateret (http://www.teatermuseet.dk) Entréen for voksne er 40 kr., børn under 18 år kommer gratis ind.
  • Der er også rigtig meget der er spændende på Nationalmuseet for børn i den alder. Og det er gratis at komme ind.

Salvia

Det er ved vejs ende at alting begynder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider