Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv, min fryser har været slukket!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:09

Stikket var desværre blevet hevet ud ved et uheld. Og alt har været tøet næsten helt op. Enkelte ting var stadig en lille smule frosne indeni.

De optøede grønsager har jeg smidt ud.

Men kan jeg stadig bruge den hjemmelavede æblemos+grød (der er meget)som jeg skyndte mig at fryse ned igen eller er det bare til at smide ud? (Der er jo tilsat en del sukker, men ved ikke om det hjælper).

Samme spørgsmål med friske hindbær, som jeg også lod fryse igen, da jeg på det tidspunkt ikke havde mulighed for at bruge dem?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var ude for....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:19

... det samme for et stykke tid siden - blot var det et tordenvejr der havde slået strømmen fra mens jeg var på ferie.

Der nåede at være slukket fra torsdag (regner jeg med) til mandag hvor jeg kom hjem midt på dagen. Det der lå i midten af fryseren var stadig koldt, men ikke frossent.

Jeg valgte at smide ALT ud - har det nået at være tøet op, vil jeg ikke fryse madvarer igen. Dog med stor ærgelse, da der var masser af dejlige bær og der var en stor portion gode bøffer jeg havde købt kort før jeg tog ud at rejse.

Frysning går jo også ud over smagen, så selv om der er sukker i æblemosen ville jeg smide den ud. Det samme med forskellige bær og grøntsager. Det er ikke uden grund at de bliver frosset så friske som muligt og derefter holdt frosne. Hvis bærrene stadig er kolde, og poserne har været 100 % lukket, så de ikke kan have været i forbindelse med f.eks. kødsaft, KUNNE jeg finde på at tilberede noget af dem, f.eks. syltetøj.

Men ærgerligt er det at stå med mange kilo god mad der skal smides ud.

Næste gang jeg skal på ferie, holder min udlejer øje med om jeg har strøm, hvis der er tordenvejr. Han bor nemlig lige ved siden af og havde godt observeret det voldsomme vejr, men der var ikke gået strøm hos ham, så han tænkte ikke over at min kunne være slået fra.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:20

Jeg var også ude for min fryser gik ud ! Jeg smed det hele ud og heldigvis dækkede min forsikring !

Mit råd ville umiddelbart være at smide det hele ud.....

0
0
Svar på denne tråd

smid ud...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:38

Jeg ville også smide det hele ud - men hvis det er en strømafbrydelse kan du som oftest få noget dækket af forsikringen.

1. gang vi oplevede det, var der en selvrisiko på 2000 kr, så det var ikke mange 100 kr vi fik retur. 2. gang havde vi skiftet forsikringsselskab, så der fik vi det hele erstattet.

Er det selvforskyldt må du nok bide det hele i dig og smide ud uden erstatning - men er det ikke bedre at smide ud, end at blive syg? Selvom jeg sagtens kan følge dig i at det er argerligt...

0
0
Svar på denne tråd

Fryser
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 13:43

Tak for jeres svar, selv om det ikke lige var de svar jeg var ude efter ;-)

Nej, jeg tror desværre ikke at forsikringen dækker, da det jo må være os selv, der på en eller anden måde har hevet stikket ud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider