|
|
| Fluer bortgives..!! |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
22-07-2009 14:23 |
|
Arh hvad sker der dog. Vi har indtil for et par dage sigen dårlig nok haft set en flue, men nu ja der er de simpelthen flyttet ind i massevis??  Jeg bliver sindsyg. Jeg har sprøjtet, men de kommer ind igen. Dumme dyr. Og de er fandme ikke sjove at dele soveværelse med, skal jeg lige hilse og sige. Andre end os, som ligepludselig har fået tilflyttere i hope tal? (Glad for de ikke har taget deres møbler med )
// HeidiZ Love is not a feeling ...it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN...and continue to CHOOSE to love...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke her |
|
|
Men da jeg boede på landet for et par år siden, da var vi også ved at blive sindsyge af de fluer! Det var fuldstændig vildt så mange der var. Så det var noget med at holde huset helt rent og enten lukke alle døre og vinduer, eller sætte fluenet op. Vi gjorde det sidste og det hjalp.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)
Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og hestene hos mr x.
Vil du på ridelejr i Næstved 2010? www.marding.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja indtil |
|
|
for få dage siden var der ikke skyggen af fluer her, men jeg skal da love for de er kommet til idag. Lige meget hvor jeg er, så er der zuum zuum om ørene på mig. Og jeg har hverken heste eller mødding der kan tiltrække dem, men en genbo 50 m fra mig med heste og en nabo 75 m fra mig med svinebesætning.
To live a creative life, we must lose our fear of being wrong. Pigetøj str 5-7 år sælges. 66 dele 600kr. Afhentes det hurtigst muligt er prisen 400kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fluerne |
|
|
Jeg har altid boet på landet, og er vant til de dumme fluer, men de er stadig irriterende. Et lille trick til soveværelset: Lad døren stå åben ind til andre rum, men sørg for at lyset er slukket i soveværelset. Når det bliver mørkt, søger fluerne mod lyset fra de andre rum. Når du skal i seng, luk da døren ind til soveværelset, før du tænder lyset. Hvis du gerne vil have vindue åbent, så vent med at åbne til lyset igen er slukket, og rul gardinet for. Det kan altså tømme et værelse for fluer, men ikke huset  Sov godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige |
|
|
sprøjtet og støvsuget. Hold da helt op hvor er der bare mange fluer, jeg vil nu også påstå at der er flere end der plejer at være på denne tid af året. Men selvfølgelig syntes jeg også vejret var bedre da jeg var barn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ |
|
|
Hvis du skulle få lavet en bortgivningsannonce der virker, vil jeg da gerne låne den......... Tror også vi slår rekord i år.
Sælges ;
Oldenborgvallak født 12/5-06.... Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård. Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ...næ... |
Laban1 |
22-07-2009 17:22 |
|
behold du bare din fluer for dig selv  Nu har jeg købt fluenet til de vinduer som næsten altid er åbnede, så ingen fluer her mere. Rigtig smart, sætter et bånd med en slags velcro på ydersiden, hvorpå man påsætter fluenettet. 
Sagde hende der bruger en reg. smed der er med i R&H tør ikke andet.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis der er noget.. |
|
|
Hvis der er noget som ligger på min top ti liste over ting jeg hader så ligger fluerne ihvertfald på en 2. eller 3. plads ligesom alle andre irriterende insekter! Jeg holder altid vinduerne kun lidt åbne så fluerne simpelthen ikke kan komme ind. Det plejer at virke meget godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fluer.. |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
22-07-2009 17:48 |
|
Jeg synes altså godt nok også der er mange i år, så nej tak, har selv rigeligt med fluer... Vi har også noget for døren når den står åben, men med en hund og 6 katte der hele tiden render igennem døren, er det lidt svært fuldstændig at holde dem ude  Men sprøjter som regel sidst på dagen, for så er der kun de får der har gasmaske på, som irriterer i soveværelset, og de må jo så bare ha et klask med fluesmækkeren 
R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 2008
R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 2009 Never ride faster than your guardian angel can fly
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 124568787 |
HeidiZ |
22-07-2009 19:10 |
|
Nå det er da altid noget vi ikke er de eneste som er blevet invarderet af de bæster. Synes da også jeg gør rent og så vidt vides, så ligger der da ingen døde babyer eller æsler i tøjskabene som skulle tiltrække de bæster. Men det kunne da være jeg lige skulle tjekke efter  Hvad sprøjter i med?? 
// HeidiZ Love is not a feeling ...it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN...and continue to CHOOSE to love...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fluer... |
|
|
Her i kbh nv har jeg ikke set én eneste flue indendørs denne sommer egentlig meget rart men også lidt underligt- kommer oprindeligt fra det landlige...
2 fredagsbilletter til skanderborg festival købes.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har fluenet |
|
|
for vinduet i soveværelset - men de bæster flyver åbenbart med ind når vi går ind ad døren! Stalden har været rimelig ryddet for fluer (TAK alle svaler der bor i stalden!) - men det er blusset op igen. Håber svalerne har tænkt sig at ruge på endnu et kuld unger, så sørger vi for maden  Overvejer et fluenet over sengen (fra loftet og ned).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville simpelthen ikke kunne leve med at der var mange fluer i mit hjem. Jeg ville bare ikke kunne klare at alt skulle dækkes til for ikke at blive fyldt med fluelort. Bor også på landet lige ved siden af minkfarme, men har fluenet- og døre overalt - OGSÅ hele den store overdækkede terrasse er fuldstændig "fluetæt" med net overalt. Så mit hjem er fluefrit. Jette K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arrrrhhhh okay... |
|
|
Så mange fluer har vi så heller ikke indenfor - så vi skal "dække til for at undgå fluelort"  Det der irriterer os er den bzzzzzzz lyd/kilden, når man sidder indenfor/ligger og sover. Vi er ikke invaderet af fluer, så vi skal dække alt til *BVADR* så tror jeg nok jeg ville investere i fluehætte til hele hytten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
HeidiZ |
23-07-2009 12:14 |
|
Det eneste sted jeg har observeret fluelort det er på vinduerne.. Klamt er det. Men vi har da heldigvis ikke SÅ mange, som da jeg boede på landet. Der var også fluenet for vinduerne, men der kom alligevel mange ind. Og når jeg skriver invaderet, så synes jeg vi har mange, i forhold til at vi for en lille uges tid siden slet ikke havde nogen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så så ... tolerance, om man må be |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
23-07-2009 12:19 |
|
Jeg synes ikke man bør skære alle fluer over en kam. Hvilken type fluer er det? Og tror du ikke, de kan klikkertrænes til at blive mere omgængelige... jeg mener: Vi skal jo allesammen være her... også fluerne. Jeg bytter gerne: Du får en spandfuld møgdræbersnegle, så tager jeg dine fluer...
Jeg vælger livet og glæden - hver dag! The foot feels the foot when it feels the ground -Buddha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovsvamp |
|
|
Det duer ikke, jeg har forsøgt - men fluerne bliver hunderæde for klikket. Ved ikke om det er p.g.a. deres små ører, der laver kliklyden HØJ - men det er "no go" hjemme ved os. Dræbersnegle har adgang forbudt på vores matrikkel, jeg vil ikke engang have de laver lejr på den anden side af vejen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fluenet... |
Laban1 |
23-07-2009 13:28 |
|
det her er bare noget der virker, og er meget nemt at monterer, og tage ned igen. 
Sagde hende der bruger en reg. smed der er med i R&H tør ikke andet.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 000000 |
|
|
Til alle. Jeg har en masse klæg hvis nogen skulle være interesseret i en byttehandel og hvis i ikke vil bytte kan i få dem helt gratis alligevel. Mvh Ann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ nej du perlemor |
|
|
Så hellere fluer! I går tilbragte jeg en halv time på marken med en fluesmækker i hånden og KLASKEDE bremser, som ihærdigt forsøgte at lægge æg i pelsen på hestene! De stod alle 4 musestille mens jeg klaskede løs 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha! |
Kirsten Ø |
23-07-2009 14:27 |
|
Din humor fejler ikke noget, Heidi - men fluerne må du altså meget gerne beholde! Selv hos os i "Næsten-København" er der fluer, og dem plejer der ellers at være langt imellem hos os. Men jeg kan nu godt huske hvordan det er at bo som nabo til en svinefarm - jeg behøver ikke "remindere"! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har også |
|
|
tonsvis af fluer og jag rendte også og sprøjtede an masse. Men så fandt jeg nogle af de gammeldags fluefangere, de der klistrede nogle man hænger i loftet, de er effektive lidt ulækre med alle de fluelig på , men så kan de bare udskiftes med en ny. Vupti efter de er hængt op, ingen fluer i soveværelset. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|