Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hund (syg/gammel)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 19:26

Jeg har denne overskønne dejlige store langhåret schæferblanding.

Han hedder Kino og er 6 år gammel.

Sagen er den at han de sidste 8-10 dage har været noget vag.

Så kontakted dyrlægen. Og det viste sig han havde maveinfluenza.

Så den stod på 2 dage faste og så 3 dage på havregrød. Og hvis ikke maven var iorden derefter så sku han til Dr. Dyr og ha en sprøjte.

Maveinfluenzaen betød at hans afførring har været ligeså tynd som tis og at han brækked sån noget meget ulækkert snask op som lugtede noget så forfærdelig (puha siger jeg bare )

Nu er dagene med havregrøden overstået og jeg har endnu ikke set ham have afførring så håber da på det bedste. Men jeg ved selvfølgelig ingenting før der kommer noget.

Brækperioden er ovre - HELDIGVIS!!

Men nu virker Kino bare såååååå træt og dvask.

Orker ingenting rigtigt. Var han også før han blev syg... Plus han er blevet noget så tynd.

Og fælder enormt meget!

Han plejer at være såååå aktiv og elsker at lege. Han plejer at være typen der springer ud af sengen om morgenen men nu blir han bare liggende.

Ville I mene at hans væremåde har relation til sygdommen? Det er jo ikke til at vide hvor lang tid han har gået og været vag. Hunde skjuler det jo gerne... Og selvom jeg kender ham meget godt så er det jo ikk sikkert han ville vise det.

Eller kan det være fordi han er ved at være gammel? Han er jo en meget stor hund (ca 48 cm høj og vejer ca 50 kg). Ved ikke hvor gammel hunde normalt bliver...

Hvor stor er/var din hund og hvor gammel er/blev den og hvordan er/var den?

Jeg vil helst tro på at det "bare" er sygdommen men har mistanke til at det er det nok ikke da der også var noget før.

Men har I erfaringer med at Dr.Dyr kan fortælle det?

Undskyld de mange spørgsmål men er jo så glad for min skønne vovse. Og han MÅ ikke blive gammel!!!

Min stjerne hedder

**Golden Fabia**

†Golden Destiny 3.3.95-17.11.08† Evigt elsket!

http://www.goldenekstreme.dk

Skøn 4-års hoppe e. ComeBackII sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke gammel...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 19:35

6 år er ingen alder for en hund, så mon ikke, det er eftervirkningerne?

Min gamle tøs var frisk, indtil hun fik noget med ryggen, og måtte over regnbuebroen. Var 9 år, virkede på ingen måde gammel.

Mine forældres hunde blev begge 13, friske til det sidste, men begge ramt af kræft.

Min mormors blev 17!

Naboen har en border på 11, hun er ligeså livsglad, og energisk, som mit energibundt - dalmatiner, 3 år.

Men ring da til dyrlægen, og forhør dig

Rigtig god bedring med vovsen - ikke sjovt, når vore gode 4 benede venner ikke har det vel!

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:39

med diare så tyndt sdom vand OG opkast, er din hund nok dehydreret, og ville nok have godt af at se sin doktor.

6 år er ingen alder for en schæfer/blanding, med mindre den har dårligt hjerte/hofter eller andet der driller.

Min egen akita blanding er 12, og kun lige begyndt at virke ældre. Har en schæfer på 11, som stadig er frisk som en hav¢rn, på trods af et bagben der driller (ingen "radiokontakt" med hjernen).

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:40

med diare så tyndt som vand OG opkast, er din hund nok dehydreret, og ville nok have godt af at se sin doktor.

6 år er ingen alder for en schæfer/blanding, med mindre den har dårligt hjerte/hofter eller andet der driller.

Min egen akita/schæfer blanding er 12, og kun lige begyndt at virke ældre. Har en schæfer på 11, som stadig er frisk som en hav¢rn, på trods af et bagben der driller (ingen "radiokontakt" med hjernen).

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:40

undskyld for dobbelt indlæg, nr 2 er det med rettelser

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 22:07

Mange tak Lene og PinPoynter(med dobbelt indlæg hihi)

Kino har desværre også en mild grad af HD.

Men det har ikke rigtig generet ham her i sommeren.

Men jeg vil prøve at ringe til Dr. Dyr imorgen.

Kom endelig med flere solstråle historier

Min stjerne hedder

**Golden Fabia**

†Golden Destiny 3.3.95-17.11.08† Evigt elsket!

http://www.goldenekstreme.dk

Skøn 4-års hoppe e. ComeBackII sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Kino....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 22:31

Som også nævnt tidligere i indlægget, så har din Kino været igennem en ordentlig omgang. Det er en rimelig lang periode, han ikke har fået gavn af hverken vådt eller tørt, så han er uden tvivl både underernæret med både vædske og de forskellige andre næringsstoffer.

Det vil give både manglende energi og det er også typisk, at hunde fælder efter en længere sygdomsperiode.

Giv ham tid og få ham til at holde sig i ro, så genvinder han hurtigere kræfterne. Husk på hvordan vi selv har det efter f.eks. en influenza, det er nok den bedste sammenligning.

Min første schæfer var iøvrigt en langhåret tæve, hun blev næsten 13 år gammel trods lidt skavanker, så mon ikke der er mange år tilbage i Kino endnu.

Han er iøvrigt en rigtig flot fyr, nyder altid når han er med i dine billedserier. Men det er Fabi nu også - sikke nogle skønne "mandfolk" du omgiver dig med.

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider