Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken hunderace skal de vælge?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 15:21

Min reservefarmor (min fars moster) og hendes mand vil gerne have hund.

Men så er spørgsmålet - hvilken hund skal de vælge?

I min familie har vi masser af forslag, men tænkte at her på HN er der så mange mennesker og så mange meninger at der kom måske noget fornuftigt.

De er som sagt to og de er i midten af 60'erne. De bor i hus med stor have. Konen går hjemme hele dagen og skal gerne have den med til nogle lange gåture.

Det skal ikke være en "lille ulden rotte" som de selv siger, men mere henaf en mellem store hund dog uden alt for mange kræfter.

Det skal være en let hund at træne og arbejde med. Dog uden alt for meget krudt bagi.

Nogen der har en ide til hvad det kunne være for en hund?

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som det skal
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 15:31

være lige en race som min hund. Han er en collie, dejlig stille, rolig og et nussehoved. Han leger selvfølelig ind i mellem men er ikke hyper aktiv. Han er utrolig lærnem og elsker bare mennesker og børn og andre dyr.

Det kan varmt anbefales. Vi har købt en ægte bare uden papir til 4500 kr.

Cocker spaniel skulle have nogenlunde samme egenskaber, hvis man bare ikke køber den der hedder Fielt (FT).

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Cavalier King Charles Spaniel
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 15:43

Lyder lidt som da jeg skulle finde hund til mine svigerforældre.

- Fandt den perfekte hund til dem, og tiltrods for de har levet hele livet uden kæledyr, kan de nu slet ikke forstå de har levet uden! :-)

Vi fandt en kasteret hanhund på 2 år, af racen Cavalier King Charles Spaniel.

Han er perfekt, - han elsker at gå ture, og min svigerfar er begyndt at vandre byen rundt med sin hund nærmest, hehe.

- Han elsker også at være med min svoger ude og løbe en tur i skoven.

Men samtidig kan han også sagtens fede den hjemme i sofaen.

Han er utrolig lærenem, tilpassede sig hurtigt til tingene hjemme hos dem.

Hans eneste fejl er at han trækker, - men det er jo noget han har lært forkert tidligere, og som skal rettes op på, og det er godt på vej :-)

Ellers er han virkelig en perfekt hund til dem.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 15:55

Jeg stod og snakkede med vores dyrlæge Sune her den anden dag, og den hunderace han normalt anbefalede til folk var en labrador af den gamle race. En dejlig og stille og rolig, men meget trofast hund, der helt sikkert ikke siger nej til en gåtur :)

Og det er samtidig ikke en hund der vælter når man klapper den, men en hund af en mellemstor størrelse.

- Maria

0
0
Svar på denne tråd

nok ingen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 16:03

muskelhund nej okay en lille spøg ( ikke fordi det er sjovt)

Mine svigerforældre har lige fået en fransk bulldog hvalp.

Han er livlig uden at være vildt, klog og nemt at opdrage.

Kræver heller ikke det store og er ikke agressiv og meget kærlig. Bliver heller ikke kæmpe stor, eneste udlempe er at de ikke bliver vild gammel.

Den sidste blev lige 10 og det var meget gammel.

----------------KATJA-----------------

" STOL DIG SELV, du kan mere end du tror"

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 16:26

Hvad med at tjekke de nærmeste dyreinternatter ud...og finde en med lidt alder på, som måske er trænet og renlig.

Så ser de jo også dens størrelse med det samme, og får ikke "hunden i sækken" ved at købe en blandings hund. Som seeeeeelvfølgelig lige får den højde som de spørg sælgeren til..

For der findes ved G.. også sjove handlere ved hunde som der gør ved heste...

Held med søgningen

efter den rette guldklump..

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.... Hvad med en
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 18:16

Puddel? de har et godt sind og er kloge hunde, de fælder ikke. Skal dog klippes korte hvis ikke man gider pelsarbejde og der er ret meget hvis den er langhåret. Og så findes de i forskellige størelser.. ;)

Mvh. Bolette Ladager & Michelle Juul Hansen.
0
0
Svar på denne tråd

Welsh Corgi...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 20:47

Hvad med en Welsh Corgi? De elsker at være sammen med deres mennesker -og de elsker lange gåture

Men der er masser af hund i dem samtidig...

Her ser du det absolut bedste eksemplar af racen - han er nemlig min

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nu mene...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 21:07

at en Labrador er en stor hund. En mellemstørrelse er Engelske Cocker Spaniels og Beagler, synes jeg.

Berit Jensen 1: Der er to typer Cocker Spaniels, den 'originale' Engelske Cocker Spaniel, og så den Amerikanske Cocker Spaniel, som er blevet avlet mindre, men med mere pels.

Engelsk Cocker Spaniels og Field/FT Spaniels er to forskellige racer, der er i familie. FT er større.

Men jeg ville oveveje en af de to Welsh Corgier(Pembroke eller Cardigan), de skulle være nemme at opdrage, og de elsker lange gåture.(Hvilken hund gør ikke det?).

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

de fik tilbudt en muskelhund....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 01:29

Faktisk var det grunden til at jeg startede med at blande mig, fordi jeg frygtede hvad de fandt.... Jeg har jo tilbudt at passe hunden hver gang de skal på ferie, eneste krav fra min side, var at det var en tæve, så der ikke kom problemer med hvalpe herhjemme.

De var så taget på et internat for at finde en hittehund som de kalder det. De har noget med dyr fra internater, elsker at redde forhutlede og glemte dyr. Så de tog altså på internat og sørme om de ikke kom glade hjem og fortalte at de da havde været ude og gå med den sødeste hund - en amstaff.

Jeg har sådan lyst til at ringe til det internat og spørger dem hvad fanden i h*lvede de har gang i.... Hvordan kan man tilbyde to mennesker, i midten af 60'erne og uden hundeerfaringe sådan en hund? Uanset hvor sød hunden er, så mener jeg bestemt at man skal være erfaren for at have sådan en hund - især i disse tider, hvor der bliver kigget skævt til alle med muskelhunde.

Det ender nok med at jeg ringer derned og beder om en forklaring, for det mener jeg bestemt ikke er hensigtsmæssig omplacering af en hund. Et internat burde vide bedre.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

ingen lab eller Cocker....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 01:32

Jeg var faktisk også inde på at de skulle have en labradore, men den synes de er for original. De vil gerne have en der ser lidt anderledes ud.

Cockeren røg ud af deres overvejelser fordi den har lange øre og deres venner siger at de får dårlige øre.

Men nu må vi se hvad de vælger.

Sjovt nok så vi lidt annoncer idag og der faldt jeg over Corgien... men jeg ved bare ikke noget om den selv, da det aldrig er en hund jeg selv ville vælge... men det kan da være at vi skal kigge lidt nærmere på den.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Cavalier
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:00

Klart cavalier king charles spaniel!! Det er en super race, både for aktive, børnefamilier og ældre der gerne vil have en stille rolig hund.

Den er ikke stor, mellem 6-10 kg. Ca. 30 cm høj og er en meget nem hund i forhold til pelspleje.

Den knytter sig meget til sine mennesker, og er super nem at træne med.

Se evt. min hjemmeside.

Mvh

Mette

Nordsvensk brukshest sælges - 1 års vallak - se mere på min hjemmeside

www.kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mine svigerforældre.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:57

Fik ny hund sidste år og deres kriterier er ligesom dem du stiller op.

De har købt en japansk spidshund en shiba.

Det er den sødeste hund mellemstor uden at være en lille rotte (som de kalder vores ) og den har været så nem og er det stadigvæk.

Den ligner en ræv, men fåes også i sort, super smuk og intelligent hund.

Dette er ikke deres, men nogle google billeder.

Hilsen Carina.

http://www.epona.tv

http://www.showjumping.dk

Grow together - take the time. Short cuts fører ikke til hurtigere resultater.

0
0
Svar på denne tråd

se her
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 12:58

Man kan ikke redde hele verdens forladte hunde, men man kan redde hele verden for én hund. Der er så mange der fortjener et trygt og kærligt hjem.

www.spanskehunde.dk

www.animalinneed.com

www.ace-charity.org/en/home.asp

de to sidste sider kan du lige skifte sprog til engelsk hvis den er på spansk eller hollandsk.

JEG TOG DEM ALLE, HVIS JEG KUNNE!

Hvis de vælger en fra Costa del Sol, vil jeg gerne tage den med hjem til DK i slutningen af august når jeg skal derned igen. Skriv bare pb hvis det bliver aktuelt.

HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...

0
0
Svar på denne tråd

se nærmere på-
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 13:56

Jeg ville kigge nærmere på :

dansk - eller Japansk spidshund

labradoodle - blanding mellem labrador og puddel (krydet med vilje )

welsh springer spaniel

Collie lang eller korthåret

Dansk-svensk gårdhund

Vizsla-ruhåret

Spændene at høre hvad de finder

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

tmmtam
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 16:46

Jeg vil anbefale (som alle er ikke-normale hunde ;) ) :

Basset Griffon (som måske er lidt for lille?)

Eurasier

Pudel

Shetland Sheepdog

» Mvh. Lone

- med Camilla

I am like a lot of stars which are all gathered in a small space..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider