Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hyggelig ridetur endte galt.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:00

Efter lidt overbevisning fra min side lykkedes det mig at overtale min veninde X til at tage med mig på en tur på heden denne skønne eftermiddag, på mine heste. Hendes egne heste er desværre ikke til ridebrug. X er en habil rytter som er vant til stort gående varmblodsheste, det er dog noget tid siden hun sidst har redet.

Normalt når jeg invitere andre ud på tur på mine heste vælger jeg at tildele dem Calibre (bortset fra Milla - hun vælger selv). Calibre er en lille spansk dreng uden synderlig rygsving og måske lidt for kedelig og pony agtig for en rytter der er vant til meget store ridedyr. X er en habil rytter - så denne ene gang - vælger jeg at tro at hun har det bedst oppe på en mere hest agtig hest - end "ponydyret" Calibre.

Jeg siger at Røde er rolig - det er han - men når han hopper lidt til side for noget der skræmmer ham - så sker der noget mere oppe under sadlen end hvis det er Calibre (som er sofahest). Det skræmmer ikke min veninde og det er der heller ingen grund til - og jeg selv er 100 på at de to er et match. X befinder sig godt på Røde og de "klikker" bare sammen.

Vi rider stille og roligt i skridt - ud over de himmerlandske heder. Sadel tasken er med - i dem ligger to fyraftens bajere, som vi har planer om at stoppe og nyde. Vi har nok redet i 35 min i roligt skridt og da vi kommer i læ for skoven, vælter det over os med fluer. Lige før skoven ser det ud til at der er luft og vind nok til at holde fluerne lidt på afstand. Så vi hopper af og finder de her øl frem. De bliver imidlertid hurtigt pakket ned i sadletasken igen - fluerne er ved at æde hestene. Så vi hopper op igen og rider i trav gennem skoven for hurtigt at komme ud i vinden igen. Calibre, som jeg rider, sparker lystigt bagud og småbukker og galoppere på stedet - jeg skrald griner og beder ham stoppe med det - han ryster jo øllene det lille kære fæ. Røde og X er langt foran og nyder traven gennem skoven. Røde går pænt - ingen slinger i valsen....lige indtil traktoren som ligger på lur (ganske vist sovende) dukker op i Rødes synsvinkel - ja ...den der står lige der ude til venstre mellem træerne. Røde hopper lidt til siden. X får overbalance og får dermed schneklen til højre, lidt højt op - Røde små bukker. Og sakkels X må forlade sadlen.

Hun kan ikke rejse sig - vi er pænt langt væk fra alt og alle. Mobilerne har ingen af os med. Vi har begge tænkt at den havde den anden med. Normalt rider jeg ikke ud på heden uden mobilen - med den var flad for strøm og jeg tænkte at X måske havde hendes med og hvis ikke.....så ville vi nok ikke få brug for dem - vi er jo begge ret habile ryttere som ikke lige falder af.......sagde æblet!

X er på jorden - kan ikke rejse sig - knæet sidder helt forkert.

Jeg, med en person på jorden, to irriterede heste af 4 millioner fluer.....OK jeg prøver at tænke klart. Finde den bedst mulige løsning. X råber " Hent hjælp" - Jeg svarer: jaja...jeg skal lige gennem tænke det.

Milla bor tæt på - men jeg skal have to heste med og jeg ved ikke om hun er hjemme - og hun bor ved asfalt vej?!!

Jeg fandt en løsning jeg håbede på holdt, men var klar over at det sikkert ville gå galt. Prøvede alligevel. Bandt derfor Calibre let til traktoren, afmonterede sadlen i tilfælde... sprang op på Røde som er hurtigst og tog kurs mod Milla - jeg var ikke nået 2 meter væk, så rev Calibre sig løs. Vendte derfor om og red istedet hjemad med løs hest bag mig. Hen over heden i høj fart - i sikker afstand fra trafik. ca 2-3 km til den nabo vi havde passeret tidl. og som jeg vidste var hjemme. Calibre fulgte godt med - men ca 1500 meter før min nabos skel, der besluttede Calibre sig for at holde en æde pause!! Jeg red videre i fri trav - vendte mig et par gange og kaldte på sofadyret. Så kom han og passerede med 110 km/t - det rykkede lidt i Røde!

Naboen kunne se mig og hestene på god afstand - så de kom hurtigt ud og hjalp. Jeg fik røret og kunne ringe 112 (først ville jeg bare have at naboen og jeg tog bilen derud, så vi kunne hente hende- det var klogt af naboen at sige 112).

Ambullancen var der efter max. 7 min. (vi er altså ude på lars tyndskids mark). Hoppede ind og kørte den hurtigste vej ud til stakkels X der lå derude på et guds forladt sted helt alene med monster smerter.

Ambulancen var ikke tilkaldt unødvendigt - hendes knæ er ilde tilredt - og de søde ambulance folk brugte meget tid på at smertebehandle, da min veninde ikke bare kunne flyttes.

Nu ligger hun på hospitalet og jeg har først nyt fra hende imorgen formiddag. Hun er indlagt for natten indtil videre.

Hvorfor overtalte jeg hende til at smide det hun havde i hænderne, bare for at ride tur med mig? På mine dyr!

Håber det bedste og at hun ingen men får.

Knus MonaK

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:04

hvor uheldigt.

Håber det bedste for din veninde.

Du gjorde da bestemt alt hvad du kunne for at skaffe hurtig hjælp.

Team Rønnebjerggård......

0
0
Svar på denne tråd

vil faktisk
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:06

rose dig for at tænke så hurtigt..

Håber det bedste for din veninde

¤Sarah¤

Masser af tøj og sko til salg.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

@!#$ happens
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:08

Og stakkels din veninde.

Den slags ting sker jo bare og der er ingen som har skylden.

Håber din veninde snart er ok igen. Og godt tænkt den måde du håndterede hele situationen.

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

Fuldblods hoppe 9 år kåret i DV sælges/udlånes til avl/ridning.

0
0
Svar på denne tråd

lallala
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:14

Forfærdelig oplevelse!

Men du handlede rigtig flot!

Du må ikke bebrejde dig selv! Det er jo dyr vi har med at gøre, og derfor har vi ikke fuld kontrol over hvad de tænker og gør!

Håber din veninde bliver OK

-Simone & Wald Staff

Wald Staff, .
*Den røde kylling u. vinger*

Pro springvest sælges/byttes!

0
0
Svar på denne tråd

det er hvad der sker
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 23:18

det er hvad der kan ske - godt du handlede hurtigt og at din veninde er i nogenlunde god behold!

op med næbet - det var jo ingens skyld... ud over traktoren - som i sovende tilstand kan være mere farlig end i vågen!

Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

Ja - den meget....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:00

... farlige røde hest og den frygtindgydende traktor..

Ak ak...

Stakkels X - men hun er nu så stærk - så jeg er overbevist om, at hun snart er på benene igen!

Men dine dejlige drenge skal nu have et klap - de klarede situationen fint og uden for megen slinger efter ulykken - jeg tror de var glade for at komme hjem til de andre drenge.. ;) Ingen farlige traktorer eller tabte ryttere.. ;)

Hvis de skønne drenge skal ud en tur for at få musklerne rørt i morgen - så siger du bare til. (Jeg har fri 12.45)

Jeg synes du klarede situationen til UG - (Y) fra mig!

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Havde hun bare
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:07

...holdt fast (memt at sige).

Havde aldrig i mit liv - troet at dette, tilsyneladende uskadelige fald, kunne bringe så meget skade og smerte.

Øv hvor har jeg ondt på hendes vegne. Tak for alle medfølelser for min veninde. Jeg sender dem videre.

Da min spanske dreng kom naboen i forkøbet, var naboen dog ikke så glad - jeg kom styrtende på Røde lige bagved. Og fik fremstammet - Min veninde ligger derude. Nabo konen havde dog de første sekunder mest travlt med at min løse hest gik og snuste til et par 100.000 kroners 1. års hingste plage - Calibre var vel og mærke på den anden side af hegnet - og hun var mest bekymret for plagene - så jeg måtte først hoppe af Røde og hente Calibre før jeg kunne få hjælp. Godt at Calibre har total hyggefætter instinkt for de par dyre og meget unge heste - de par plage som endnu ikke har fattet en snus af hormoner :-) Dem reagere en kastereret vallak ikke på.

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Hej Milla
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:33

Jeg skal være i Kiwi kl. 14.

Det ville være skønt om vi kunne fuldføre turen uden skrammer.

Imorgen skal jeg arbejde 09-22.15.

Knus M

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:56

Jeg vil sige I begge klarede det super flot, og også dine heste.

Og ja, sådan nogle ting sker. Du handlede hurtigt, det er sejt. Det er sikkert ikke alle der ville holde hovedet koldt, som du gjorde, Flot ;o)

Og hvor lød det ellers til at være en hyggelig tur indtil uheldet.

Håber en af jer husker mobilen næste gang.

Mange glade tanker herfra, og hils veninden.

Kram Persilla

Ejer af: Loke Charmour Tornando

Vær mod andre, som du ønsker, andre skal være mod dig

TJEK MIN HJEMMESIDE:

www.123hjemmeside.dk/Persilla

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle indlæg
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 01:37

Min hjerne kværner stadig.

Jeg skal lige fordøje det hele.

Håber min veninde kommer ud af hospitalet uden mén.

Fandens osse at det var min hest.

ØV

Tak for de pæne ord.

og alle hilsner vil blive overdraget til min veninde

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 09:22

Med levende dyr kan den slags ske. Det er aldrig sjovt at opleve, men under den givne situation gjorde i alt hvad i kunne.

Dejligt at hun kommer sig uden men.

Telefonerne vil jeg ikke kommentere, for du ved det jo godt... (siger jeg der selv glemmer den engang imellem )

Det gælder ikke om at være verdensmester

- men om at mestre verden!

0
0
Svar på denne tråd

Venter spændt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 09:56

..på et opkald fra min venindes mand.

Hun var i røntgen i går aftes men får først svar i dag.

Puha - det er længe hun må ligge med de smerter.

Jeg vender tilbage med en opdatering.

Mvh

MonaK

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

uden mobil langt ude i skoven
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 10:22

for det første rigtig god bedring til din veninde

men noget jeg undre mig over er, hvordan man kan være så tankeforladt at ride ud uden mobiltelefon??

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Uheld sker...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 10:39

... for selv den mest habile rytter og på selv den roligste hest.

(det er derfor det er meget rart med en telefon med ;-) )

Jeg håber din veninde ikke er skadet for alvorligt, og at knæet bliver til knæ igen med fuld bevægelighed.

Godt at naboen var hjemme og havde åndsnærværelse nok til at se at det var en 112 situation.

Netop med henblik på den slags situationer har mine tidligere to heste været trænet til at kunne gå som håndheste og kunne gå med håndheste - jeg har dog ikke øvet dette med Baloo, da jeg ikke har haft muligheden. Men det var måske noget at tage op igen.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Så glemmer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:26

I da ikke mere mobilen...

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

KLÆG OG BREMSER ER IKKE DE SAMME ,OG NEJ NEJ

.

TECTONIK OG FLUSA VIRKER IKKE PÅ KLÆG

.

PLUS, FLUSA OG TECTONIK ER ENS...

0
0
Svar på denne tråd

Sidder og grine
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:35

Ikke for at være ond men det er sgu en historie i vil huske for altid. SÅ FARLIGT ER DET AT DRIKKE ha ha ha ha. Håber hun kommer på benene snart.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Øhh .. lidt målløs
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:42

Vi er altså kun mennesker og man kan glemme ting som mobilen.

Dengang jeg var barn havde vi da ikke mobiler med på tur.

I øvrigt nåede vi ikke at drikke den ene øl. De kom med hjem igen med kapslen på!

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Jamen nu er du ikke
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:44

Barn og en mobil sidder på på alle, stort set altid...

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

KLÆG OG BREMSER ER IKKE DE SAMME ,OG NEJ NEJ

.

TECTONIK OG FLUSA VIRKER IKKE PÅ KLÆG

.

PLUS, FLUSA OG TECTONIK ER ENS...

0
0
Svar på denne tråd

Mobiler...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:47

Ja jeg glemmer da også tit min, den er aldrig blevet limet fast til mig. Så må du da en tur på hospitalet med den sidste øl

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Darren Hayes
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:54

Synes du handlede godt, og som de andre er inde på, så går det bare nogle gange galt.

Den med mobilen kender jeg godt, når jeg rider alene husker jeg dog altid at få den med, for hvad nu hvis...

God bedring til din veninde, håber hun kommer sig over det.

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
Darren, London & Labs, I er mit liv!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:54

Ja mon ikke den øl bliver rigtig spændende sammen med lidt morfin

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Mobilen
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 12:00

Jeg har den også altid med på tur og på banen.

Denne gang var den flad og uden min veninde og jeg fik snakket om det, altså før afgang, antog jeg at hun selvfølgelig havde sin med. Men det havde hun heller ikke.

Man kan lave fejl. Og ja det var en fejl.Det kan altså bare ikke laves om nu.

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 12:12

hvis man havde taget mobilen med kunne man da også have været så uheldig at der ingen forbindelse var på den. det sker da også tit, især ude i skoven og langt ude i ingenting..

- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951

0
0
Svar på denne tråd

Mobiltelefonen...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 13:21

... er god at have med for en sikkerheds skyld - men jeg må indrømme at min da ikke altid er med, ikke hvis jeg rider sammen med andre. Jeg har efterhånden vænnet mig til at have den på mig når jeg rider alene - og oftest endda med strøm på.

Desuden er der en del steder ude i skoven hvor dækningen ikke er så god - hvis der overhovedet ER dækning. Så man kan ikke REGNE med at telefonen er nok.

0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 14:48

.. en mobiltlf kunne jo ikke have forhindret ulykken... kun sparet lidt ventetid på ambulancen og Monas tur over markerne med løs hest....

Håber din veninde slipper for varige mén, kan godt følge dig i at det er en dum situation for dig som hestenes ejer og med valget af Røde til din veninde... men det er ridning, udfaldet af rideturen er ikke altid til at forudsige... hvad der jo også kan være spændende... bare ikke SÅ spændende....

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 16:45

ej mona

hvem havde du med ud og ride...?

men mange kram fra Elisabeth og palle

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan går det med din
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 22:39

veninde?

Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker

• Bates Caprilli 16,5-17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mm sælges - se præsenta. ...
0
0
Svar på denne tråd

Hendes mand har lige været her
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 23:09

Jeg er ,lige kommet hjem fra arbejde og hendes mand har lige været her.

Hun er stadig på sygehuset. Der skal tages en røntgen mere.

Knæskallen blev sat på plads i går.

Hun skal have en støbt form på

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Fortsættelse...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 23:12

Min pc skabte sig lige

Hun skal have en støbt form på knæet og have krykker, da hun kun må flytte ganske lidt rundt med det. Det kan tage op til et år før hun slipper af med knæproblemerne.

Elisabeth: Det er ikke en du kender.

Mvh

MonaK

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 00:33

okay... kunne jo være... men ønsker hende god bedring... og hold op med og have dårlig samvitighed du kunne jo ikke gøre noget ved det...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

u og hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 10:17

Jeg synes ikke du kan klandre dig selv noget!!

En hyggelig tur der endte meget uheldigt!

Og om valget af hest var forkert??? Nææ det var jo ikke fordi den blev meget vildt lidt hop og et bukkespring fordi der stor en hestespisertraktor er vel ikke noget særligt?

I skal da afsted igen så snart hun kan komme op ;-)

Hilsen fra

Strit 77

-Ikke noget der ikke kan limes...

-Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!

Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

*************'
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 17:44

Puha, sikke en oplevelse, men det er jo hvad der kan ske, og det kan vel ikke blive din skyld, bare fordi det var dine heste, I red på.

Jeg har selv prøvet at være den skadeslidte, der lå i skoven med et ramponeret knæ, mens min veninde red efter hjælp. Den nærmeste mulighed for hjælp lå 5 km væk. Hold kæft tiden er lang, når man ligger der med smerter og venter.

I dag rider jeg altid med mobilen i lommen, og har fortalt manden, hvilken rute jeg har tænkt mig at tage i skoven. Desuden laver jeg en aftale om at ringe på et aftalt tidspunkt, så manden derhjemme ved, at jeg ikke ligger et eller andet sted i skoven.

Alt dette, fordi jeg oftest rider alene, og ved hvor galt det kan gå, selv på en hest der normalt ikke lader sig skræmme.

God bedring til din veninde, og forhåbentligt bliver denne oplevelse en af dem, man griner af om nogle år.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Lille opdatering
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 00:37

Min veninde griner allerede af "situationen". Hun kan ikke fatte at hun faldt af pga. så lidt. Jeg griner endnu ikke - synes det er forfærdeligt - så meget døje hun skal igennem - alt sammen fordi jeg lokkede og lokkede.

Men et meget uheldigt fald. Og det kan tage op til et år før hun kan sprælde tosset rundt og feks gå ordenligt eller ride eller danse igen. Så der går ski lidt tid før hun kan prøve turen igen og forhåbenlig uden ufrivillig afsidning .... og næste gang, bliver det på Calibre (sofadyret).

Mange tak for alle indlæg.

Lidt skyldfølelse vil jeg altid have....Det var på mine dejlige rolige heste.

Her er et meget gammelt billede af Røde - faktisk ret tæt på det sted min veninde afsad ufrivilligt.

Ps mobilen ligger og lader op :-)

Mvh

MonaK

Sagde æblet...før det faldt.

0
0
Svar på denne tråd

Når uheldet er ude...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 08:33

Til dig for din hurtige reaktion og evne til at holde panikken under kontrol.

Da jeg var så uheldig at blive slået bevistløs af en overfrisk hest, mens jeg vel og mærke sad på ryggen af den, der var træneren ude og fange den løse hest, før han bekymrede sig om mig.

Ting sker, når vi har med heste at gøre, og det er en risiko vi vælger at tage, for at have med de dejlige dyr at gøre. Man kan tage sine forholdsregler, og så ellers bare håbe på det bedste.

Havde din veninde nu haft sin telefon med, var hjælpen måske nået frem en lille smule før - men telefonen kunne jo også være blevet ødelagt ved faldet, og så havde situationen været den samme.

At du føler lidt skyld, kan jeg godt sætte mig ind i - men jeg håber, at du logisk ved, at du ikke har nogen skyld i det, der skete med din veninde.

God bedring til hende.

Løsdrift søges til hingsteføl pr. 1. november 2009

Storkøbenhavn/Nordsjælland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider