Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg har et spørgsmål om hest :)
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 16:59

Hej alle.

Jeg har gået lidt med nogle tanker, om den her skønne hest - MEN, hun mnagler et øje.

Hun er 7 år, og ikke rigtig redet i nogle år, men er igang igen nu og det går godt. hun blev sparket da hun var 3 måneder og mistede der det ene øje.

Spørgsmål - kan en hest med et øje godt springe ? ja, jeg tænker på om de se afstande/dybte og sådan når de mangler det ene øje ?

Håber nogen vil svare mig på dette lidt underlige spørgsmål :)

Kend din hest, Elsk din hest

- og det hele bliver sjovere

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:20

Jeg ved det ikke, men vi havde en rideskolehest et sted jeg arbejdede der var blind på det ene øje. Han kunne sagtens springe, men som spring-springhest altså seriøst ved jeg ikke... Der skal jo lidt mere snilde til at sætte af til et stort spring end til et spring på 60 cm...

0
0
Svar på denne tråd

h rosenkilde
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:52

okay, tak for dit svar :)

0
0
Svar på denne tråd

blindddd
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 01:31

Det kan de godt ja :)
Jeg kender en hest der er blind på det ene øje, der springer LA.

Den drejer bare hovedet en anelse på vej til springet, så den ser med det raske øje. Det er så lidt at man skal vide det for at kunne se det :)

Zenta & Dino Dynamit

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 02:44

Jeg har også kendte heste med syn på kun ét øje der har fungeret stort set normalt i ridningen. Dog kunne jeg forestille mig at en hest med syn på kun ét øje vil have problemer med at afstandsbedømme ifm springning...

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

Tak til jer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:57

Det er netop det jeg tænker, altså det med afstande :)

Men ellers tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

Hej sarah
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 23:27

jeg kender faktisk to heste:

1: en 3`er pony som har gået de helt høje klasser på landsplan - mb og ma, den havde ingen problemer med at bedømme afstande. Det eneste tidspunkt, man kunne mærke handikappet, var når hun red omspringning og skulle dreje skarpt til højre (det blinde øje) der blev hun nødt til at lave en lidt større bue end ellers, for at ponyen kunne nå at se springet... Men vi taler altså om en pony, der opnåede mange placeringer i mb og ma...

2: en hest på ca. 168 cm... den gik la uden problemer, og var sød til at hjælpe sin unge og urutinerede rytter...

Så hvis din hest ellers har talent for springning, behøver et blindt øje ikke være et problem...

Vh Sinne

0
0
Svar på denne tråd

Sinne ♥bassen♥
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 10:49

Okay det lyder godt :)

Det er nu ikke min hest og jeg aner ikk om hun har talent for spring, mne jge overvejer at høre hvad de ønsker at få for hende. men jge kan godt lide at springe en gang i mellem. derfor ville jeg ikke købe en hest som ikk ville kunne bedømme afstande.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider