Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrepoliti/organisationer
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:45

Vi har lige fået udvidet vores tlf/pc/tv-net, så nu kan jeg se Animal planet bla.

Jeg har siddet og set på nogle udsendelser ang en dyreorganisation,der tager ud og tilser dyr,der IKKE har det godt.

Og HOLD DA OP hvor kan man blive forarget og forundret over, hvordan nogle kan behandle deres heste/hunde/katte sådan !

Ikke at kunne se at en hest er 20 min fra at dø af sult,at bare forlade sin hund, fordi de ikke kan have den med, når de flytter.Ja ALT muligt.

Andre der ser sådanne udsendelser ?

Jeg VED godt, at nogle få mennesker her i Dk også har sådanne sager på halsen, men ellers tror jeg da vist, at vores dyr her har det ok for det meste .

En ting, der slår mig, er at det engelske og amerikanske dyrevelfærdssystem virker til at være mere effektivt end vore her i DK.

Eller ser det bare sådan ud og er ikke en realitet , eller ?

Man hører jo om uansvarlige dyrlæger,DB, der ikke griber ind,hestehandlere og kenneler, der bare får lov til at lave uetiske ting.

En helt anden ting er at vores retssystem, som for mig virker ALT for vagt mht straffe og bøder .

Hvad mener du ?

At lade den være fuld af skab eller så mange lopper

Mvh Stutteri Graven

Smukke Welsh cobs Tilbyder bedækning.

Flere smukke Brugs Welsh cobs til Salg , henvendelse på enten TLf eller Mail

Dejligt Enghø sælges minibig eller rundballer

0
0
Svar på denne tråd

dyrepoliti
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 09:11

Jeg synes de programmer er barske at se. Dog også spændende, da vi i DK kunne lære noget. Det er utroligt hvad de gør for dyrene kontra hvad vi gør her.

Nu har jeg selv oplevet en dyreværnssag på egen krop, og der var ingen hjælp at hente for de stakkels heste. Hverken politi el. andre reagerede, kun pressen.

Jeg mener helt bestemt at vi i DK kunne lære en masse og jeg, udfra hvad jeg selv har set og oplevet i flere tilfælde, er sikker på at de samme forfærdelige ting sker i DK. De helt grelle tilfælde er her måske bare ikke så mange da vi er et lille land og samtidig gemmes de måske væk fordi vi er et land der ikke ved hvad vi skal gøre ved det.

Med Venlig Hilsen

Maria Nielsen

KLIK HER for at se hjemmeside

- opdræt af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:38

Jeg tror ikke man skal regne med det er bedre i andre lande, det er bare sådan at de sager der er i pressen bliver taget mere alvorligt, og så kan medierne jo få tingene til at se ud fuldstændig som de vil ligesom i film. der er ikke grænser for hvad man kan på film.

Desværre er det sådan at i danmark kan man være meget ond ved dyr uden at få andet end en bøde på et par tusinde.

Og samtidig er der nogle der blæser en historie op og derved skader dyrenes sag, hvor eksempeltvis en katteejer i jylland blev advaret af artikler i ekstrabladet så hun flyttede alle sine katte, som alle sad i bure og blev brugt til avl, trods den ubehagelige livsform de havde.

Her på Hn kører det en lignende sag, hvor skriverierne nok har skadet mere end de har gavnet.

Hvis folk dog bare stolede på dem der har ekspertisen i sagerne, så havde Dyrenes beskyttelse nok fået damen med kattene før hun skjulte sig.

osv.

Nu er MI PRUH hjemme igen.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrepoliti NU
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:24

ÅHHH Kazel jeg mangler simpelthen ord for dit indlæg igen.

Skriverierne skader mere end de gavner - ja når dem som vi burde kalde for eksperter advarer mishandlere om et kommende besøg, så står det godt nok sløjt til med nogle af disse såkaldte "eksperter".

Ellers er jeg HELT enig i, at vi også skal have et lignende dyreværns politi i DK.

Vi er ALT for slappe i DK omkring vanrøgtssager/anmeldelser af disse.

Alene at få èn "ekspert" til at reagere på en anmeldelse kan i sig selv (til tider) være noget af en opgave.

Hvis den sag Kazell omtaler er den jeg tror det er (Mr. X??), så kan jeg da forsikre om, at Mr. X har haft adskellige dyr i sin varetægt, som dem vi flere gange har set fjernet, fra sin ejer, i USA.

ORK hans tilfælde er tilsvarende MANGE af de ting der vises på Animal Planet - her i DK tillades det bare år efter år efter år efter år.

Desværre er Mr. X ikke et enkeltstående eksempel - kan nævne adskellige hestehandlere med tilsvarende forhold som dem vi ser på AP, & MANGE anmeldelser i bagagen - hvor der heller ikke er skredet til aktiv handling fra "eksperternes" side af.

Så JO klart vi skal have et dyrepoliti i DK, heller idag end i morgen.....

Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Fint nok
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 18:20

Det er fint nok at ønske et dyrepoliti i Danmark. Men hvor skal pengene lige komme fra? Det almindelige politi er allerede så nedskåret økonomisk, at det faktisk ikke fungerer flere steder i DK.

Det amerikanske dyrepoliti bliver også betalt af borgerne via støtte. Så hvis man i DK vil have et dyrepoliti, så skal de nok være privat finansieret.

Og hvor mange danske borgere vil støtte et sådan foretagende?

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Dyrepoliti NU
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 18:35

Måske de samme mennesker som støtter Dyrenes Beskyttelse, Hestens Værn osv.

Jeg vil GERNE støtte et sådan dyreværns politi det er da helt sikkert..

Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Kan......
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 18:39

I min verden kan det kun gå for langsom, at få et dyrepoliti i DK...

Vi ser også meget de udsendelser, så i går en hest, hvor grimen var groet totalt fast i kødet på den... man havde lige glemt at skifte til større

Kanon go udsendelse, og umiddelbart kan jeg slet ikke se, hvorfor vi i Danmark ikke kan have noget lign. Det findes i dag for pindsvin, så hvorfor ikke for andre dyr?

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Har du overvejet, om det er viden du fortæller om, eller noget du gætter på?

Der er meget meget stor forskel.....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dyrepoliti i Dk......
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:24

Ja, det ville være skønt hvis vi havde sådan et i Danmark, men det skal kunne fungere på private donationer, ligesom de gør derovre, hvor skulle pengene ellers komme fra? Det er jo ikke alle der kan smide et par tusinde efter det, en halvtredser om måneden fx rækker jo ingen vejne, der skal langt større midler til, og alle der råber af politiets indsats mht. dyresager osv. de tror vel bare at det regner med penge, men det gør det bare ikke, der er mange af deres sager de ikke har ressourser til at tage op og gøre noget ved.. Der skal utrolig mange midler til, dyrlæge og medicin koster, så sent som i år har vi brugt næsten 10.000kr på dyrlæge fordi min kanin fik en byld i munden, det er jo altså ikke gratis at redde dyr, selvom det ville være fantastisk!

Det er trist at mange af de sager de tager sig af, også sker rundt om i landet her, hundekampe, skamavl(også indenfor anerkendte kennelklubber!), dyrefabrikker mv.

Ja, selvfølgelig ville jeg også have et dyrepoliti (og give penge) men det er ikke noget der bare kommer ud af den blå luft.

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Det burde da ikke være svært
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 00:59

Vi er mange dyre elsker - og mange af os HN, har plads til dem som organisationerne, ikke har plads til.

Jeg har selv tilbudt heste orienterede foreninger hjælp med evt. opstaldning....Men nej.

Økonomisk hjælp kan findes - men kan den modtages?

Mvh

MonaK

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Nu vi er ved avl
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 23:10

Ja nu hvor en har skrevet om avl.

Vi himler op over stressede heste, og hunde kampe m.m.

Hvad med avl

Har lige tilset en perserkat helt uden næse, den er så fint præmieret at det halve kunne være nok. men øjne og næse havde gult ildelugtende flod, fordi kanalerne er stoppede.

Hvad med dem der bevidst avler den slags katte, og så sælger til folk der ikke ved hvad det kræver af pasning for at katten ikke har et ubehag ud over det sædvanlige.

Jeg gik selv væk fra Perserkatte avl af samme grund, næserne skulle ind i hovedet igen efter at have været lidt fremme i nogle år.

Heste avl burde også rettes lidt ind. ikke de registrede heste , men hvor er der dog mange der avler med en elller anden hingst bonden eller veninden har, fordi vi skulle prøve at lave et føl på vores uregistrede hoppe.

Hvor mange af disse føl er man sikker på får et godt liv.

Jeg har selv være med der, hvor vi lavede føl på en hoppe og opdagede hun avlede kissingspines til alle de fre afkom hun havde.

for hulen hvor jeg fortryder nu. De havde et kort og mindre godt liv alle tre, den ældste blev 11 og kun fordi han var farlig at ride og han ikke blev brugt, og ja hedigvis var han farlig.

Jeg mener vi ikke kun skal se på det der er så tydeligt for enhver, men at der er så mange facetter i dyremishandling og mange gange uforsætligt og fordi man ikke ved bedre.

Nu er MI PRUH hjemme igen.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider