Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Størrelse til mig..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 10:42

Hej HN

Jeg er begyndt at kigge på hest, og er blevet i tvivl om, hvilken størrelse hest, jeg skal lede efter. Jeg er selv 167 og af normal bygning. Jeg har haft hest på 165 og 173. Synes den på 165 passede bedst i størrelse. Jeg skal bruge hesten til dressur.

I må også gerne afbefale god salgssider med heste, bruger ridehesten, HN og horse. Kender I andre?

Hvor stor en hest skal jeg have mig?

På forhånd tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 10:49

Det kommer an på hvordan hesten er bygget - køb en du føler dig godt tilpas på.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:13

Tja, jeg er 178 cm. høj og vejer meget for meget, men min nuværende hoppe er 165 cm. i stg. Hun er dog kraftig bygget, så derfor passer vi meget godt sammen, men jeg skal heller ikke have en mindre hest.

Når du ikke er højere, så syntes jeg godt du kan kigge efter heste ned til 160 cm. i stg, for som GitteL skriver, så kommer det jo an på hvordan den er bygget og så er det jo heller ikke de få cm. der gør noget.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

ride dressur.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:16

Jeg vil sige at du skal kigge efter hest i højden 163 - 168 ca. det har som tidligere skrevet meget at gøre med hestens bygning, men hvis du vil ride dressur med henblik på stævner vil jeg anbefale en hest der er mere end 160.

Ikke personlig mening om heste på 160, men de gør sig normalt ikke så godt til stævner... (Nu får jeg nok tæsk.............)

0
0
Svar på denne tråd

h Rosenkilde
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:24

ja.

Køb den hest du falder for, du kan bruge alt fra 145-165 synes jeg. (jeg synes det ser hmm løjerligt ud med små bitte mennesker på kæmpe store heste-

www.epona.tv

Time And Space.

Har du en flok rå plage/voksne heste der skal i hænder? Jeg mangler nogle rå heste til at demonstrere den 1. menneskekontakt og den indledende træning. Kun nord/midtjylland.

0
0
Svar på denne tråd

h rosenkilde
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:24

det er da irriterende at man altid skal beskytte sig op, ned, sidelæns, forlæns baglæns, på hovedet og hoppende på tungen..

Men du får ikke hug af mig ihvertfald- for jeg kommer ikke til så mange stævner alligevel.

Det kommer jo også an på hvordan rytteren er bygget. Nogle har jo kilometer lange ben, mens andre har normale eller korte ben.. Og så er der også overkroppen.. Alt i alt skal der jo både hest og rytter til for at udgøre en harmonisk ekvipage.

Men når du er 167 cm ville jeg umiddelbart tænke en "standard" varmblodsmodel omkring 163-168.. lige som h rosenkilde

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 12:42

Jeg tror nu ikke du skal meget under 165. Jeg selv er 161 og har en Welsh Cob(altså en hest med fylde) på 145, og jeg er faktisk for stor. Men som flere har sagt, har bygning af både dig og hesten meget at sige. Du må ikke blive forskrækket over et mål på 175, hvis hesten er langbenet. Til sammenligning har jeg redet en på 173 helt uden at være en mus på en elefant ;)

Emilie Watson
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider