Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

GIV en solstråle vidre..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 21:46

Hej alle..

Jeg har en venninde her inde på HN (synes jeg da selv )

Hun hedder Regina og hendes hest hedder Wega..

Jeg synes hun har brug for lidt trøst, hun har været så heldig komme til odense så hun kan gøre sin uddannelse færdig, og få hendes hest med sig her over fra jylland..

Men siden hun er kommet har hun være så uheldig gang på gang med Wega hun er syg og kommer til skade hele tiden.

Regina vil jo gerne gøre alt for sin hest og tro mig det gør hun også Wega har fået konstateret hun er lysfølsom så hun kan enlig ikke rides det vilde og ja det sidste der er sket er hun er kommet til skade på folden i en tråd så det ene ben er skadet..

Jeg tager hatten af for alt det hun gør selvom hun er SU forsætter hun og gir ikke bare op men hun gør ALT for hende, også selvom der har været dage hvor man troede det værste.

hun har enlig ikke kunne ride det vilde siden hun er kommet til fyn..

Så jeg synes du skal give en solstråle til hendes vej

Eller gi hende en klem hvis du kommer forbi hende..

Lige et lille billede af dem..

ET stort KRAM og en STOR sol stråle her fra

Venlig Hilsen

Bolette

Nedlagt landbrug eller hus m. stald søges til leje

på fyn til familie på 3 m. hund og 2 heste + en hest på vej.

High Carat (S)

du vil altid ha en stor plads i mit hjerte

(L)(F)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 10:41

Hej Bolette :)

Tak for et stort kram og en stor solstråle, det er lige sådan noget, som det du gør nu, der kan bringe lidt lys frem på Wega og jegs dag.

Vi kæmper begge to, det er helt sikkert, det er man jo nødt til, når man holder af sin højt elskede Perle! :)

Igen mange tak for indlægget, og selvom ingen andre har givet mig en solstråle, så skal du vide, at lige netop pga det her indlæg, har du lagt et stort smil på mine læber - der er intet mere fantastisk end når andre tænker ud over deres egen næsetip. IGEN mange tak søde, det varmer rigtig rigtig meget :)

Mvh.

Regina Sørensen

Med den højtelskede RDH hoppe Wega

www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstod
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 10:44

ikke helt indlægget da jeg ikke er vant til at sende solstråler afsted.. Men sender da gerne både solstråle, varme tanker og meget mere..

Og det er en fantastisk fornemmelse når andre tænker på en, og giver til kende at de mener man gør noget fantastisk.

Folk roser og hinanden for lidt og giver for få komplimenter.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:24

Spender 1: Det kan også virke temmelig rodet. Summersumarum er at min hest og jeg generelt bare ikke har været alt for heldige efter vi flyttede til Odense :(

Inden da var hun blevet presset for meget og gad faktisk ikk dressur mere. Jeg havde arbejdet som staldpige oppe i Silkeborg og der var dressur jo en hverdagskost(noget jeg selv valgte), hvilket desværre kørte min hest ned til sidst. Jeg stoppede i Silkeborg og tog derefter min hest hjem til mine forældre for at give den en pause fra alt ridning.

Vi flyttede så til Odense sammen efter et halvt år, hvor planen var at jeg ville starte hende op helt fra 0-punktet igen. Den første lange tid gik bare med at trække en masse rundt med hende, nusse omkring hende og ellers bare hygge. Det var dejlgit og lærte en masse om min hest og jeg :)

Fik hende så tjekket igennem af både dyrlæge og kiropraktor, for nu skulle slaget stå, og jeg skulle forsøge mig med at komme på ryggen af hende. Med det samme ku jeg mærke at det ikke var behageligt, så jeg blev derfor temmelig frustreret og ked af det, i frygt for at jeg sku ha ødelagt min egen drømmehest :(

Jeg besluttede mig for at få en sadelmager ud for at tjekke min sadel igennem, for ville ikke sådan gi op! Og det har vist sig at være den klogeste beslutning jeg nogensinde har taget. Sadlen lagde mildesttalt af H. til og var en pestilens for min hest. Jagten gik derfor ind for at finde en ny sadel til hypsen - jeg tror jeg prøvede næsten 15-20 sadler inden jeg fandt en der lagde perfekt på Perlen, og som jeg samtidig ku finde mig godt tilrette i.

Det tog noget tid inden sadlen var færdig, så de uger brugte jeg på at ride uden sadel, og Perlen var simpelthen en drøm uden lige. Vi skridtede på bane, og ude i skoven sammen med andre og hyggede os ellers med en masse god træning fra jorden af.

Så kom min sadel endelig hjem, og vi havde brugt en del uger på at skridte, som en del af genoptræningen. Den første uge skridtede jeg også kun i sadlen for ligesom at få en god føling med den, og det virkede okay det hele.

Endelig ku vi putte noget trav på efter 6 ugers skridt på bane og i natur. Og det gik fint, lige indtil hun panisk begyndte at headshake. Jeg anede faktisk ikke hvad det var, så lavede en tråd her på HN omkring det og fik hurtigt en masse bud på at hun nok havde allergi - det skal siges at hun havde alle symptomer på det. Hun headshakede med lange mellemrum, så fik lov til at ku ride hende lidt, men så blev hun pludselig halt på det ene forben! Der var intet at se, men igen fik hun så en pause. Efter endnu en ufrivillig pause, begyndte ridningen igen stille og roligt og sammen med det begyndte hendes headshakinging at blive en hverdagskost. Bestemte mig derfor for at give hende en pause(jaja, alle kan være bagkloge og sige at jeg sku ha kaldt dyrlægen med det samme, men det gjorde jeg jo desværre ikke).

Symptomerne trappede egentlig ned, men fra den ene dag til den anden begyndte de igen at tage til og hendes øjne og næse begyndte at løbe, derfor valgte jeg så at ringe til Højaagard.

To dage efter stod jeg på Højgaard med Wega i hånden, og hun blev erklæret uden Allergi, heldigvis! I stedet blev hun diagnotiseret som værende lysfølsom, hvilket gør at lys sætter gang i nogle nerver der går fra øjnene og ned til mulen, som så gir hende et form forstød i mulen, hvilket er det der gør, at hun headshaker :(

Stakkels min lille Perle :( Hun er nu ved at blive medicineret med 3 forskellige præparater, det første binyrebarkhormon, det andet noget epillepsimedicin og det sidste noget smertestillende, som minder meget om panodil osv. Den kur skal hun så være på i 30 dage. Kuren har ikk nogen sikker effekt, men måske kan det virke. Ellers er der nogle få andre præparater hun også skal prøve og ellers er der ikke så meget andet at gøre :(

Hun er nu 6 dage inde i kuren, og sku gerne rides for at ku se en forbedring. I går da min kæreste og jeg så kommer ud til hende løber der med blod fra hendes ene bagben som er fyldt med store hudafskrabninger det blødet let fra og et kødsår :(

Igen står hun nu i en ufrivillig pause. Hun tager det hele SÅ flot! Og hun er en sand fornøjelse at arbejde med. Det kan godt være vi har haft meget uheld, men det er ligesom om det også har bragt mig meget tættere på hende. Nu tager vi en dag af gangen, tør næsten ikke håbe for meget.

Tak for begge jeres solstråler, det varmer rigtig meget - og nu vil jeg kører ud og rense sår endnu engang! Godt man er sygeplejerskestuderende :)

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Puha..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 12:18

hvor har i været uheldige..

Sender alle varme tanker og solstråler til jer herfra nordjylland

Sagde Charlotte.

Hvis du en dag oplever at jeg er borte, så skal du vide, at jeg i stedet befinder mig i dit hjertes stilhed.

Rider det gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

hej søde
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 12:42

lige først til bolette..hvor er jeg glad for du gjorde det og skrev indlæget dejligt at læse

og til dig regina.. du får lige en kæmpe krammer fra mig af, jeg tænker på jer dagligt. du og wega gennemgår så meget, og håber så inderligt det snart vender for jer.

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:17

Kjeldsen: Mange tak, det er dejligt med en masse gode tanker, det varmer. :)

Trymur: Tak søde! Jeg ved du håber det bedste for os, og mon ikk det hele snart vender igen, så vi blir lidt heldige, det ku dælme være tiltrængt :)

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:30

Vil da også gerne sende en solstråle videre, og et rigtig godt råd også

Min hest fik nemlig konstateret det samme her i slut vinteren og jeg prøvede alt muligt med solmasker øjendråber osv, heldigvis er jeg i besiddelse af verdens bedste dyrlæge uden tvivl Emil fra Faxe, han gav heldigvis ikke op og startede op med akkupunktur allerede 2 gang han satte nåle i min hest (nålene blev sat i specielle punkter i hovedet)var han så godt som symptom fri

og idag går han uden maske øjendråber osv og ikke en gang siden har den svinget med hovedet, så det er da værd at forsøge

ønsker jer alt muligt held og lykke det er så frustrerende med en syg hest.

kh

Katja

Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:04

Katja: Mange tak og mange tak for rådet :)

Wega har faktisk fået akupunktur før, bar ikk lige i forbindelse med dette. Dengang havde jeg nu ikk så gode erfaringer med det, men det skal helt sikkert prøves hvis ikke dette hjælper, for det må da være langt bedre end at stoppe alverdens medicin i Perlen :) Igen mange tak.. :)

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider