Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At overtage en ældre hund??!!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 22:34

Hvad er dine erfaringer med at overtage/købe en ældre hund??

Jeg er ikke opvokset med hund(da min far er allergiker) men jeg har flere gange passet hund (både da jeg boede hjemme hos mine forældre og alene) og har igennem 5-6år arbejdet som klinikmedhjælper på et dyrehospital/dyrepension... omgangen med hund er derfor ikke fremmede for mig MEN overvejelserne omkring det at få hund er mange!!

- vil ikke begå fejl og vil derfor gerne have en ældre almindelig opdragen hund som kan lære mig hvad det vil sige at have sådan en boende på fuld tid...

Desuden må jeg nok indrømme at ældre/gamle hunde ofte "taler" mere til mig end små hvalpe - men er ideen med at overtage en ældre hund helt dum??

er der nogle forbehold man skal tage??

Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

werwerwer
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 22:48

Vi fandt en hund herinde på "Bortgives", på 10 år, og vi kunne ikke have haft fået en bedre familie hund end ham

-Bolero1

Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper

- Jeg lever og ånder for hestene........

0
0
Svar på denne tråd

har også prøvet det
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 23:02

vi overtog en dejlig beagle, som var 5 år, da vi fik hende. Desværre måtte vi aflive hende efter 4½ år, da hendes helbred svigtede.

Hun kunne INTET, da vi fik hende, men lærte næsten alt og var fantastisk dejlig.

Største ulempe ved at overtage en ældre hund er nok, at du ikke ved, hvad hunden har været udsat for. De lidelser, som var årsag til aflivningen af vores beagle, bunder højst sandsynlig i den måde, som hun var blevet behandlet inden hun kom til os :(

Men jeg vil stadig VARMT anbefale det.

Vores nuværende hund fik vi, da han var 1 år og 4 måneder. Og inden da havde han været igennem tre forskellige familier!! Men nu har vi fået en ligevægtig skøn (lidt for tyk) labrador ud af ham.

Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 12:12

Jeg arvede for lidt over 2 år siden Sambo på dengang 4 år, ved godt det ikke er gammelt.

Jeg er 1 gangs hundeejer og er glad for ikke at starte ud med en hvalp. Det skal så lige siges at det var min mormors hund, så jeg havde kendt ham siden han var et par uger gammel og hun valgte ham hos avleren, og jeg kom hos hende dagligt og gik tur med ham, så jeg vidste jo hvad han indeholdt

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Luske her var 15 mdr..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 12:18

Jeg synes det var skønt, at kunne købe en hund der var over hvalpestadiet, da vi mistede vores gl. hund..

Billede

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

0
0
Svar på denne tråd

Vær forsigtig
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 12:33

Og hav fornuften med dig - hvilket det også lyder som.

Hvis du er opmærksom på de omgivelser hunden kommer fra, grunden til at familien skal skille sig af med den, de signaler hunden sender dig og hvad der ellers ville sende advarselssignaler til dig er du godt på vej.

Bed evt. om at få lov at besøge hunden flere gange i dens omgivelser, gå tur med den etc. og se om den "taler" til dig :)

Det vigtigste er, at du beslutter dig for hvilken "type" hund du vil have, hvilke tilpasninger du vil lave for at have hunden og hvad du forventer hunden skal tilpasse sig til for at være hos dig. Det er bedre at gå efter "den rigtige" hund en den sødeste hund hvis du forstår?

Som nogle skriver kan en ældre hund være præget af sin tidligere familie på godt og ondt - du skal helst have dig en hund der er præget på det gode, folk kan jo ikke gøre for at deres barn feks udvikler allergi eller lign... Så der er gode grunde til at skulle af med en hund ligesom der er dårlige...

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

angelika........mf
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 13:04

Tak for jeres svar -

Angelika:

Jeg er bestemt opmærksom på hvilke betingelser hunden har haft under opvækst!

Ligeledes er jeg opmærksom på hvilke type hund jeg ønsker,størrelse og aktivitetsniveau...

Tankerne jeg har omkring det er;

Race:

Egentlig ligegyldig - dog vil jeg ikke have "muskel" hunde eller blandinger heraf... dette er ikke fordi hunden som sådan ikke kan være flink nok - men jeg ønsker ikke at sende signaler eller komme til at skræmme folk unødigt pga. udseenet af min hund....

Størrelse:

Jeg er mest til store hunde, men den skal være til at have med rundt - så af praktiske årsager skal den ikke overstige labrador størrelse...

Aktivitets niveau:

Middel - den skal gide med ud og gå lange ture ved skov/strand og til hesten, men den skal ligeledes kunne "slappe af" når tiden er til det...

Summa summarum er nok at valget bliver en retriver af en slags eller blanding heraf..

0
0
Svar på denne tråd

Paint og appi
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 13:12

Vi overtog Liva da hun var omkring et år, skøn skøn hund som ikke havde haft en helt nem start,men som dog var blevet rettet en del op inden vi fik hende.

Dejligt med en hund som var over hvalpestadiet og som kunne "holde til" at løbe med på mine motionsture.

Endnu en gang tak til Winnie herinde fra

Stahr

Med Paint og Appi i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Vivi..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 13:12

Jeg tror bare du skal kaste dig ud i det - det lyder som om du har overvejet hvad der kan overvejes og hvem siger at man ikke kan få problemer med en hvalp ...

Jeg fik min fra Grækenland som førstegangs-hundeejer og jeg har da måtte æde nogle kameler undervejs. Ikke pga nationalitet men fordi jeg ville have en hund der opfylder stort set hvad du siger dog skulle den ikke være "stor" da jeg kører meget i bil med den (hest - skov - sø etc)

Jeg fik en sød lille forsagt spirrevip på 4 kg som 4 mdr. gammel - nu er hun 4½ år og vejer 15 kg - altså stadig ikke stor. Men hun er hverken stille eller forsagt og vi er sikre på at der er Border Collie gemt et sted = mange mange ganges hunde- og mennesketræning :)

Jeg fortryder dog ikke et sekund så jeg ønsker dig held og lykke med at finde "hunden" :)

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Min mor....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 18:31

..har "arvet" en labrador på 6 år.

Han var hjemmehunden/familiehunden i en politi-familie, der desværre ikke kunne have ham længere.

Han er utrolig velopdraget og rigtig, rigtig skøn, og han er faldet meget hurtigt til.

Det har helt klart været en succes, selvom min mor var lidt betænksom, da hun fik den tilbudt.

Tidligere har hun altid fået sine hunde som hvalpe, men har ikke fortrudt dette valg :)

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Brugt hund
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 21:26

Da vi fik vores gamle hund aflivet pga. sygdom havde vi ikke mod på hvalperoderiet og så var det perfekt at vi kunne overtage en 2 år gammel golden retriver. Vi havde ham på prøve en uge og han passede perfekt ind i vores familie.

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Kan kun anbefale at du
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 22:44

giver en god hund et godt hjem. Se dig for hvilken type af hund (racer/blandinger) du kaster dig over, så din oplevelse med at overtage hunden bliver så positiv som muligt.

Giver du besked om hvad du vælger?

Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker

• Bates Caprilli 16,5-17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mm sælges - se præsenta. ...
0
0
Svar på denne tråd

Gitte............
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 23:02

Jeg har valgt at jeg vil have en ældre hund - hvilke hund/race det bliver vil tiden vise, jeg vil tage mig god tid (ingen hastværk eller pludselige ideer her... jeg er generelt ret "velovervejet" i mine handlinger) så jeg får den rigtige hund!

Og selvfølgelig får i besked her inde på HN - helt sikkert med masser af billeder :)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 01:16

For nylig var der en tråd her på hygge snak, med en som ikke kunne finde et nyt hjem til sin hund

Mange herinde fra mente det der ville være bedst for hunden, var og aflive !

Da jeg læste hendes tekst, kunne jeg jo godt tyde at denne hund var lidt en "problem" hund ... Men ser du, det hun skrev, var meget som om en fremmed beskrev min ½ års han hund, ikke helt, men tæt på

Så jeg måtte bare kontakte hende, og ser du, nu er hunden min Har godt nok ikke haft ham så længe men han er alle tiders, et dampbarn, som min den anden, men bare så over skøn Jeg fortryder INTET ... Har fået mig den meste kælene, livsglade hund jeg over hovedet kunne forstille mig

At nogen kunne forslå og aflive ham, nu han er kommet ind på livet af mig, er mig fuldstændig urealistisk, aflive sådan en livsglad hund ? IKKE i min verden !!!

Her er vidunderet :

Navn : Jazz

Alder : Født Januar 2008

Race : Blanding, Rottweiler, Labrador, Amrikansk Bulldog og Flatcoated Retriver

Ikke de bedste billeder, men i skulle lige se ham

Så mit råd til dig må være ; Spring ud i det, det er jo tydelig og læse du har over vejet det grundig, så på jagt med dig

Venlig Hilsen Sarah Søresnsen

http://www.Charmeur-pinto.dk

Den MEGET STOLTE ejer af :

Pinto Ride Vallaken : Kasmir Rugholm

Pinto Hingsten : Global Spirit

Den Smukke Blandings Hoppe : Charmeurs Magnifique

0
0
Svar på denne tråd

sarah.........
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 16:27

Han ser skøn ud - men vil ikke som første gangs hunde ejer binde an på en problem hund... ville satse på en sød rolig ældre hund som har haft det godt men som nu, af forskellige årsager ikke kan blive i den familie hvor den bor...

0
0
Svar på denne tråd

Når nu du
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 19:15

har forelsket dig i retriveren kan jeg anbefale dig en Flat Coated. Men kig dig for, det er en så glad hund at den nemt kan ødelægges.

Jeg fik min da hun var ca. 9 mdr. og hun er glad uanset hvad. Da hun kom ud fra dyrlægen efter at være blevet steriliseret logrede hun stadig med halen. Kig på hende og hun logrer med halen.

Men deres sind er også til at de skal have lov til at være sociale og futte dig i hælene ofte, mange er desværre dybt misforståede og derfor ret hyper.

Men sikke meget glæde hun bringer, og hun elsker at have sine tyggeben/reb med overalt. Da jeg fik hende havde hun aldrig haft en fodbold, nu har hun 3 og de er hendes best buddies.....

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Mangler du en uddannet sadelmager i Nordjylland?? Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Når nu du
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:12

har forelsket dig i retriveren kan jeg anbefale dig en Flat Coated. Men kig dig for, det er en så glad hund at den nemt kan ødelægges.

Jeg fik min da hun var ca. 9 mdr. og hun er glad uanset hvad. Da hun kom ud fra dyrlægen efter at være blevet steriliseret logrede hun stadig med halen. Kig på hende og hun logrer med halen.

Men deres sind er også til at de skal have lov til at være sociale og futte dig i hælene ofte, mange er desværre dybt misforståede og derfor ret hyper.

Men sikke meget glæde hun bringer, og hun elsker at have sine tyggeben/reb med overalt. Da jeg fik hende havde hun aldrig haft en fodbold, nu har hun 3 og de er hendes best buddies.....

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Mangler du en uddannet sadelmager i Nordjylland?? Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:34

Har du set den 6 årig labrador (hunhund) på DBA?

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=60767211

// HeidiZ

Vi lærer ved at være udsat for livet. Det, der går for at være uddannelse, er ofte kun ritualer. Vi er under uddannelse, når vi mindst ved det.

-David Gardner

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ.........
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 10:05

Annoncen er slettet :)

0
0
Svar på denne tråd

Flat Coated
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 21:34

Da jeg var barn/teenager fik vi en 2-års hund (Flat Coated retriever blanding) fra en familie, hvor forældrene skulle skilles og ingen af dem kunne have hunden mere. Han var en super skøn hund, som vi havde rigtig mange gode år med. En altid glad og frisk hund. Han blev aflivet som 15-årig.

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

Dressurrytter søges (Vestskoven v. Kbh):

www.heste-nettet.dk/lodge/27752/ hest/1860/

0
0
Svar på denne tråd

Ældre hunde.....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 01:32

Kan sagtens omplaceres til et nyt, godt hjem. Det er dog her lige så vigtigt, at man har sat sig ind i hvad det betyder at have hund, og at have den fornødne tid.

Det kan være præcist lige så tidskrævende at få en voksen hund som en hvalp, fordi der kan komme reaktioner, man ikke kunne forudse. Hunde reagerer også på at blive kasseret at deres tidligere familier uanset hvad årsagen er, og reaktionerne kan være mangeartede - selvom mange omplaceringer foregår gnidningsløst. Men som udgansgpunkt må du regne med god tid, forståelse for hundes sorgreaktion og indstille dig på at støtte hunden.

Jeg har 4 hunde, hvoraf de 2 er omplaceringshunde, og igennem mit liv har jeg haft nogle stykker af slagsen. Jeg har oplevet at samtlige hunde har sørget over omplaceringen, men reaktionsmønstret, symptomerne og tidsperioden har været forskellig. Nogle hunde bliver indadvendte, andre aggressive, urenlige eller hyperaktive, nogle kan en tid ikke være alene - andre viser ikke synlige tegn - men du kan være helt sikker på, at du skal bruge tid, kærlighed og masser af forståelse - det er et levende væsen, der har fået trukket tæppet væk under sig - og ikke bare en færdig pakke, der er renlig og velopdragen.

Held og lykke til både dig og din kommende hund :-)

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

Ældre hund.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 06:40

Hej Vivi.

Lyder da super du vil til at have hund.

-Jeg selv måtte bare købe, en venindes hund. En lille Rottweiler tæve på 1½ år (var hun dengang.

Jeg havde faktisk anskaffet mig hund, en hvalp også af racen Rottweiler, så det var lidt meget.

For at gøre en lang historie kort, måtte jeg af med hvalpen da det simpelthen krævede mere tid, end først antaget.

Den "gamle" har jeg endnu. Og ved du hvad? Jeg er en rigtig lykkelig hundeejer.

På trods af, at Maddie har haft det svært og til tider ikke blevet behandlet som hun burde er hun skøn!

Jeg valgte at starte på skole med hende, føst for at få hende opdraget på en rigtig måde og for at goive hende selvtillid og det HJALP!

Hun har intet ødelagt, sød mod fremmede samt børn. Lige nu har jeg 5 killinger tonsende rundt i huset og hun sys de er vildt søde, render rundt og slikker dem osv.

Så mine erfaringer med en "brugt" hund er helt i top!

Og jeg ved at dem der har overtaget Fie (hvalpen) er så glade for hende, de ønskede ikke en hvalp men en unghund, hun var næsten 10 mdr. da de fik hende:-)

Som andre forslå, så en Flat Coated er en skøn hund. Vi havde en i ca 1½ år, da jeg var lille. Mine forældre kom dog af med ham, af flere grunde.

Er spændt på at se hvad du ender op med:-)

Mvh Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider