Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At se sandheden i øjnene...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 21:43

For et stykke tid siden skete der nogle begivenheder i vores familie, som gjorde at min mand og jeg traf et valg... Et valg vi ikke havde lyst til, men samtidig var nød til at gøre for at være tro mod os selv. Valget betød at vi var nødsaget til at fravælge en tæt del af familien, da vi ikke endnu en gang ville stå til måls for deres opførelse...

I week-enden spurgte de så om vi var sure på dem - og nej, det er vi ikke, men vi er kede af det og skuffede... De fik ikke noget direkte svar, men min mand og jeg skrev sammen en mail til dem, hvor vi fik forklaret hvordan vi følte os behandlet, og så tingene. Ikke nogen sure miner, men face-2-face kunne vi ikke, da det gør for ondt endnu...

Der er altid 2 sider af en sag, og de har nu svaret på mailen, at de er kede af at vi har følt det sådan, og at de gerne vil snakke om tingene over aftensmad... Dejligt at de åbner op, men samtidig tror jeg ikke at min mand er helt klar på denne konfrontation... Det er ham der er såret mest, og han "slikker fortsat sine sår".

Jeg er bare i vildrede om, hvordan vi lige tackler næste skridt... Vi vil gerne snakke om tingene med dem, men samtidig er vi ikk helt klar - kan vi tillade os at sige dette, uden at skubbe dem yderlig væk?

Er det bedre at mødes på neutral grund uden børn, så der er fred og ro til at snakke? De har 3 børn, og vi har en - så der er gang i butikken, når de er samlet...

*suk* - jeg hader den slags gnider i familien... men vi måtte bare sige fra nu, sætte en grænse i sandet og ikke bare sidde stiltiende og acceptere det...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

snak dog om det
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 21:48

Nu er jeg en person der siger tingene som de og kalder en spade for en spade. Hvis jeg fik en mail, fra personer i min familie ville jeg da blive skuffet eller småsur, så sig det, og snak dog om det som voksne mennesker (uden børn), det andet er for barnligt.

Ja det er min mening.

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 21:55

Flot at I siger fra, det kræver mod og I har gjort det rigtig flot.

Jeg ville personligt slå til, hvem ved om en udskydelse blot ville lægge forslaget på is og muligheden ikke bare lige dukker op igen i nær fremtid - mens problemet er aktuelt og i klar erindring. Men om det ville ødelægge for meget for din mand det ved jeg af naturlige årsager ikke. Hvis I bestemt ikke er klar til det endnu, så fortæl dem det - vær åbne. Men tænk på at hvis I venter for længe, snakker for meget indbyrdes, din mand og dig, kan man hurtigt ubevidst komme til at gøre tingene værre end de måske er. Måske man kommer til at overanalysere.

Jeg ville helt sikkert og bestemt vælge at klare den UDEN børn. Så kan I fokusere på problemet og er der behov for at tale med store ord, kan det gøres med god samvittighed. Samtidig skal man ikke afbryde en eventuel problemløsning, hvis et af børnene skal have hjælp til noget eller lign og man må forlade samtalen.

Har selv prøvet en sådan konfrontation (ja, jeg kender ikke jeres baghistorie og I kender ikke min, men anyway ;)) og det endte desværre med at de konfronterede slikkede undskyld-mås og rendte fra at få snakket ud om tingene.

Sørg for at få forklaret HVAD præcis der gjorde jer triste, og hvordan det evt kunne undgås i fremtiden - med hjælp fra dem naturligvis.

Håber alt går godt. Det er ikke sjovt at være på tværs med de nærmeste.

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Søger pigemodeller 19-30 år. Se præsentation!

GRATIS TING

www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 22:05

Forstår ikke hvorfor det skal være så svært at kommunikere face to face.

Hvorfor spørge i et forum om råd til at tackle en familie i trods alt kender bedst. I ved selv hvordan i skal kommunikere sammen, der er da ingen herinde medmindre de kender dig personligt der kan svare på det.

Tag nu ansvar for jer selv, i kender jeres egne grænser.

/Camille

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 22:10

Camimse - Hvorfor IKKE spørge om råd i et forum? Det er vel ikke robotter der sidder bag skærmene? Måske nogle har prøvet noget lign??..

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Søger pigemodeller 19-30 år. Se præsentation!

GRATIS TING

www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

At tale om tingene...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 22:12

Jeg ville såmen gerne have snakket med dem, da det hele kulminerede, men det ville min mand ikke, og da det primært er hans familie, ville jeg ikke presse ham til det... Som jeg også skriver, så "slikker han stadig sine sår" - og er måske ikke helt klar til den store konfrontation... Mailen er et kompromis - men ikke lige min måde at løse tingene på.

At der er gået noget tid, har helt sikkert resulteret i en del analyseren fra begge parter. Til at starte med ville min mand helst lade dem sejle deres egen sø, så det er da et skridt i den rigtige retning. Nu er der prikket hul på bylden...

Min frygt er også, at hvis vi lader tiden gå, så vil der komme skorpe på, men det vil altid ligge og ulme... ikke en løsning nogen af os er tjent med.

Jeg vil foreslå dem, at vi finder et neutralt sted uden børn, så vi kan få snakket om tingene... Børnene er i alderen 4 mdr til lige knap 3 år, så de er krævende, og specielt lige omkring aftensmadstiden.

*suk* - nej, der er forfærdelig at være på tværs med familie så tæt på... men vi var nød til at sige stop. Nu må vi bare få det bedste ud af det.

Hilsen Gitte
-
-
-

-

0
0
Svar på denne tråd

Tage ansvar...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 22:17

Vi har såmen også taget ansvar for os selv og vores liv - og trukket grænser der var nødvendigt for os Carisme - og der er vel ikke noget galt i at bruge et netværk til lidt gode råd. Jeg har også haft en god veninde ind over, så jeg bruger ikke kun HN.

Nu er det første gang vi står over for en krise som denne, og derfor er det rart at høre hvordan andre tackler lignende situationer. Ikke at jeg vil kopiere dem, men input af den ene eller anden karakter er rart at få... og det er ikke kun i kriser, men også i det daglige. Jeg bruger mit netværk utrolig meget, for hvorfor opfinde en dyb tallerken når en ven/veninde/bekendt måske har løsningen.

Hilsen Gitte
-
-
-

-

0
0
Svar på denne tråd

tapall..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 09:12

Jeg kender det alt for godt, med det fnidder-fnadder i fam.

Jeg har en lang årrækket været på kant af min egen bror. Som er en del år ældre end mig selv.

Jeg vil bare give dig ret i at hvis i trækker tiden-udskyder det, så kommer der skope på såret, og så er det saftsusme ikke nemt.

Det er der kommet i vores tilfælde. MEN det ligger der stadig og uldmer....

Hvis jeg kunne lave det om, havde jeg taget den face to face med min bror for 4 år siden.

For det er ikke nemt den dad i dag, at huske hvad der er blevet sagt og gjort..

Jeg træk selv stegen den gang, fordi han var gået over min grænse. Men hvor ville jeg ønske jeg havde sagt det tydeligt og face to face til ham dengang.

Jeg håber jeres fam mødes og får alt på bordet.

kh

¤Sarah¤

Masser af tøj og sko til salg.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider