Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Godmorgen alle sammen..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:23

Ja så sidder jeg her og kan på en ganske almindelig Mandag, lave et morgenindlæg til jer.

Jeg skulle slet ikke sidde her ved min computer, nej! jeg skulle være på arbejde lige nu.

Men en som ligger på sofaen, er grunden til at jeg ingen steder skal de næse mange timer. Ja lige nøjagtigt indtil i eftermiddag hvor gemalen tager over , er jeg udstyret med titlen vagt.

Søndagen startede jo ellers fint, med godt vejr til endnu et af knægtens motocrosløb. Hans træner blev også hentet, så han kunne komme med, men dog en lidt besværlig opgave, da han sidder i rullestol i øjeblikket, grundet tjaa! endnu en motocrosskade.

Dagens løb var 2 heat i B-DM, så der skulle jo køre poing hjem. Det gik bare supert, en flot start og den sidste halve omgang inden mål, så det ud til en fin plasering.

Men desværre er det jo ikke alle crosskører i sådan et heat, der har den allerbedste rutine, så det sker at kører bliver ramt af de lidt mere urutineret kører.

Denne gang var det desværre min søn det gik ud over, men det ved man jo kan ske, og det er jo en farlig sport.

Det er ikke første gang han skubbes af banne og som regel er han oppe med det samme og videre på maskinen.

Men ikke denne gang. Han sprang op i luften og landede direkte på ryggen og så blev han liggende.

Hjertet stod stille og alle holdt vejret. Sammeritterne strømmede til, min mand sprang ud over hegnet og var på få sekunder ved knægtens side. Jeg selv, ja jeg har aldrig nogen sinde løbet så strækt ud over en crossbane.

Da jeg nåede der ned, var han endnu ikke helt ved besvistheden. Han kunne ikke få luft og begyndte at snakke uforståeligt. Der var stor forvirring og pludselig kom han til sig selv. Men det var tydeligt at han ikke vidste hvor han var og hvad der var sket. Flere forsøgte at holde ham nede, men han råbte og skreg , jeg slår ham i hjeld, jeg slår ham i hjeld, jeg skal køre løbet færdigt, slip mig slip mig, imens øjnene kørte rundt i hovedet på ham. Han gik i panik over alle dem der var om ham, han kæmpede for at komme fri og op at stå og til sidst lykkedes det for ham. få skridt gik han, for så igen at synke sammen. Han råbte hele tiden op, men det var tydeligt for alle, at han slet ikke vidste hvad det var han råbte om. Sammaritterne holdt sig lidt i baggrunden og en sagde enda, at han melde ham til politiet for trusler og nok skulle sørge for han blev frataget retten til at køre cross.. for fanden da, knægten talte jo i vildelse.

Vi fik slæbt ham ned til bilen og der kom han heldigvis til sig selv. Øv øv hvor var han ærgelig, nu missede han gode poing grundet en anden kører, som nok burde holde sig til en trehjulet cykel i stedet for. Han kunne intet huske fra løbet, andet end at han kørte nede i et sving og så blev alt vasket af tavlen.

Jeg var rent ud sagt bedøvende lige glad med poing, for det var knægtens liv og lemmer jeg tænkte på.

Efter en lang pause, var det igen hans tur til at køre næste heat. Han var ved godt mod, men fik ordre på, at var der noget galt og kunne han mærke han alligevel ikke var ok, ja så trak han sig ud øjeblikkeligt.

Få meter efter starten var gået, trak han sig. Heldigvis må man nok sige, for vi endte på slagelse sygehus til en grundigt gennemgang af knægten. Hans ene popil var nu udvidet så det blev både til scanning af hoved og skulder. Heldigvis fortog trykket sig, så han slap for at ryge på operations bordet. Skulderen var heldigvis ikke brækket men skulle holdes i ro.

Puha da,, sikke dog en dag aften og nat. Knægten har været knagens heldig i følge slagelse sygehus. Hans massive nakkekarve og hans brynje, og den stærke hjælm, har simpelt hend reddet hans liv og følighed.

De var dog noget forundret over, at sammerriterne eller falck folkenen, ikke fulgte efter ham , for han var jo slet ikke ved sine fulde fem. De lod ham bare gå ned til bilen og sætte sig. Igen af dem kom hend til os og spurgte til hvordan det gik. De lod os rent ud sagt selv klare det hele, da han forlod banen, godt hjulpet af gode venner. Ifølge slagelse sygehus, skulle de ha holdt ham nede ved magt og fikseret ham på en båre. for han kunne rent ud sagt, ha haft beskadeiget sin ryg og nakke, så han aldrig mere kom til at køre i andet end i en rulelstol. Den måde han reagere på, ved at råbe op og blive agrresiv, sagde de var et tydeligt tegn på, at han slet ikke var ok og ikke vidste hvad han gjorde eller sagde og det burde ha fået alarm klokkerne, til at ringe hos samaritterne, så trauma bilen og mandskab skulle ha været tilkaldt.

Så nu sidder jeg her og holder vagt. Siden vi kom hjem fra sygehuset, er det vækning hver anden time, så jeg lige får kontakt med ham og tjekker han er ok.

Heldigvis er personalet på slagelse sygehus skadeklinik supert gode og man føler virkelig, man var i gode hænder hele tiden.

Med det samme vi trådte ind af døre i går aftes, var de på med det samme. Ikke noget med at sidde i flere timer og vente, nej det var her og nu der skulle reageres, for det var efter deres mening alvorligt.

Nu står den så på afslapning, men det er lidt svært med en knægt på 21 år, det var lidt nemmere da han var yngre og mor her bestemte det hele.

Iadg ringer jeg til en lokalt firma, som tilbyder kurser i første hjælp, for nu kommer både min mand og jeg til at tage dette kursus. Jeg har bare intet mere til overs, for dem som "skulle" ha hjulpet vores knægt på banen. Jeg er nød til selv at vide hvad der skal gøres, det er en farlig sport, som kræver en del skader. Jeg skal være dygtigt nok til at bryde ind og overtage kommandoen. For slagelse sygehus siger vi har været knagens heldige, men næste gang, har vi måske ikke det held med os ud på banen.

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

20285450

SKÅRLÆGNING AF GRÆS OG PRESNING AF HØ/HALM I SMÅ BALLER TILBYDES.

WRAP I BIGBALLER SÆLGES se på præs.

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:32

Hvor er det godt at han slap så heldigt fra det uheld..

Og så siger man at ridesporten er farlig. hmmm

Rigtig god bedring med ham og med at passe på den "lille"

Hilsen

Iben

For den som har viljen og troen i hjertet
er intet umuligt. undefined

Maskinbroderi udføres på alt, f.eks grimer, dækken

http://www.al-horse.dk

Sadle sælges, se præstentation

0
0
Svar på denne tråd

ja tak skal du ha...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:38

telefonen ringer konstant, de andre kører vil høre hvordan han har det. Der er jo utroligt sammenhold inden for den sport. Så er en kører skadet, ja så er der telefon storm.

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

20285450

0
0
Svar på denne tråd

God bedring til sønnen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:41

Men jeg håber da også, at der er nogen der tager sig lidt af modparten.

For han har jo ikke ramt din søn med vilje!

Og så håber jeg da på, at div. hjælpere får en repremante(staves) for det er da under alt kritik.

God bedring.

Pia

Siger god sommer til alle :-))

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:43

... som et grimt uheld - godt han slap fra det i et stykke!

God ide med at tage førstehjælpskursus selv - men jeg synes nu at en opsang til de tilstedeværende samaritter også er på sin plads. Lignende uheld kan jo ske igen, og så skal de vide at den udviste reaktion ikke er "trusler" men et symptom på at manden er kommet til skade.

God bedring med ham!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:44

....sikke en omgang !

Jeg kan kun anbefale, at i tager det førstehjælpskursus.

Det er simpelthen for dåligt, at samaritterne ikke hjalp din søn og jer mere.

God bedring med ham !

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

ja der blev taget
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 11:12

godt af modparten men ikek på dne måde du nok regner med.. i den verden er der mange sandheder og laver du @!#$ i den, ja så få du det afvide..

Min søn var ikke den eneste som den kører var i kambolage med og kører var selv ude i krattet flere gange, når han mistede herredømmet over sin kraftfulde maskine..

Det er store maskiner de kører på og de er meget kraftfulde. Det er ikke alle kører som har styrken til at tumle dem. Det sker at en kører bliver nervøs når han overhales og så få man trykket på gashåndtaget, eller mister herredømmet over sin maskine. Nogle kører bør forblive på 125 cc maskinerne, for så har de styrke nok til at holde maskinen, men ofte er det 450 cc de hopper op på, og så går det ofte galt, da de slet ikke er stærke nok til at tumle så stor en moter.

Der er regler inden for den sportsgren, som betyder at kørene i nogle tilfælde skal vige til side, for kører der er langt for an dem selv med en eller flere omgange.

det er bare ikke alle kører, som overholde de regler der er.

Laver man så @!#$ i det, ved at skade andre, ja så får man sandheden af vide bag efter, hvis man gentagne gange laver den samme fejl, hvilket var gældende for netop den kører, der mistede herredømme tover sin maskine og nedlagde min knægt.

Det er en farlig sport og en hård og kontant tone. Den ærlighed der er i knægtens træner og sponser og den måde han trænes på, ja den er lige på og kontant. Selv om knægten er skadet, har træneren allerede gennemgået løbet med ham og snakket det hele igennem så de fejl der opstod, bliver analyseret ned til mindste detalje.

Nu skal der så bestilles tid hos hans sports sykolog(staves), til samtale og snak om det hele og så skal massøren på, samtidigt med at træningen genoptages.

Det er ikke en sport for sarte sjæle og som mor, tjaa, enten måtte jeg akspetere det var den vej knægten gik, eller så grave mig ned i et huld..

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

20285450

0
0
Svar på denne tråd

Inger..............
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 11:20

Det lyder godt nok grimt, at man i den grad holder et andet ungt menneske ansvarlig for en kammerats ulykke!!

Jeg kan da slet ikke forstå, at de ikke bliver sorteret fra før??? For der er vel også nogen der træner dem??

Stakkels knægt

Pia

Siger god sommer til alle :-))

0
0
Svar på denne tråd

ihhhh altså
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 11:32

Ej altså hvor uheldigt.

Pøj pøj med jeres knægt.

Jeg er da bare chokeret over de samaritters inkompetance .

Kan man ikke klage over det i klubben ?

Jeg kan sandelig godt forstå, at dig og din mand vil tage et førstehjælpskursus .

Mvh Stutteri Graven

Smukke Welsh cobs Tilbyder bedækning.

Flere smukke Brugs Welsh cobs til Salg , henvendelse på enten TLf eller Mail

Dejligt Enghø sælges minibig eller rundballer

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 11:33

Jeg ved ikke lige hvad I regner med at Falck og samarittere skulle gøre?? Tvangsbehandling er dælme ikke tilladt i DK.

De må IKKE tvinge nogen til noget, de må IKKE fiksere og tvangsbehandle. Og de kan heller ikke tvinge nogen til at tage på sygehuset.

Ingers søn nægtede at modtage behandling, og så kan de desværre ikke gøre noget.

Jeg håber han hurtigt kommer til hægterne igen.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

Lej en grill

0
0
Svar på denne tråd

ja tiden er brugt fornuftigt.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 12:27

Har skrevet rundt til flere firmaer, som tilbyder kurser i førstehjælp.

nu må jeg så se om nogle af dem kan sammensætte et kursus, som netop omhandler de ting der kan ske ved disse stævner.

Vi skal være meget bedre rustet til, at kunne gå ind og hjælpe ham, hvis så alvorligt et uheld igen skulle ske.

Man føler sig rimeligt magtesløs, når man står midt i det hele.

Håber der er andre forældre eller kører som også har lyst til at være med på kurset.

Jeg vil dog personligt, selv starte helt fra bunden af med kurserne.

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

20285450

0
0
Svar på denne tråd

hmm. Inger
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 16:24

Jeg læser altid dine morgenindlæg med stor fornøjelse, men dette var da godt nok et trist et af slagsen.

Motorcross er en farefuld sport, men jeg er ikke i tvivl om han er fornuftig, med jer som forældre.

til samritterne, de skal yde førstehjælp og ikke dømme folk. De lyder ikke som om de var ordentligt uddannede.

Godt der ikke skete ham "andet", øsnker rigtig god bedring med ham.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

skidt..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 16:32

Godt at Hans slap med livet i behold og rigtig god bedring til ham. Det er også en rigtig god ide at tage et førstehjælpkursus , i mine øjne er det en borgerpligt. Jeg har selv stået i situationen hvor 8 mand stod og kløede sig i nakken imens de kiggede på en stakkels motorcyklist som var torpederet af en bil. Heldigvis var jeg i stand til at stabilisere ham indtil hjælpen kom. Jeg må dog sige at hvis han havde haft en truende adfærd så var jeg hoppet direkte ind i min bil igen., for det vil jeg ikke udsættes for.

Jeg har muligvis et nummer til ham som jeg gik på kursus hos. Han var rigtig dygtig og fik alle "med", han kørte til daglig AKUTbil så han kunne fortælle nogle historier som fik folk til at lytte i stedet for at falde i søvn . Måske det var en god ide at opfordre klubben til at arrangere et kursus, jo flere der deltager des større bliver "sikkerheden".

Bortset fra det så ville jeg dø af skræk hvis en af mine drenge deltog i en så farlig sport, så jeg havde nok valgt den med at grave mig ned i et hul .

Tanja

Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

ja man burde ha været bagklog..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 18:05

da knægten solgte sin pony til lille søster, for så i stedet for at indkøbe en lille 4 hjuls crosser.

Knægten er igen frisk, hovedpinen forsvundet og det er kun skulderen der giver problemer. Utroligt så hurtigt han altid er til at komme sig.

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

20285450

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm......
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 18:08

Elsker dine godmorgen historier også selvom jeg ikke har haft tid til det på arbejde idag (før nu) - men ikke lige denne her slags

Håber på en hyggeligere imorgen

Godt han er frisk igen

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider