Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 når vold bliver hverdag
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 09:44


Har lige læst en livsbekræftende billedtråd: en hyldest til et specielt par….der giver mig en lille smule håb for fremtiden:

For et stykke tid siden fik jeg tilbudt en hest, gennem én der kender én osv.


Baggrundshistorien der fulgte med omhandlede kun et par måneder af hestens liv, men daværende ejer kunne simpelthen ikke komme i nærheden af den. Indfangning foregik ved flere menneskers hjælp så hesten blev presset/jaget ind i en sluse - og herefter på stald. I stalden gik den i panik når man nærmede sig boksen. Hesten skulle efter sigende have været redet på en gang. "Giveren" havde simpelthen opgivet ham.

Jeg bestemte mig for at sige "ja tak" - jeg prøver. Han får en chance. Jeg oplyste også giveren om….at næste station blev en slagtekrog, hvis "missionen" ikke lykkedes.

Hesten blev hentet hjem, skræmt fra vid og sans og bar tydeligt præg af et miserabelt liv. Både på krop og sjæl.

Han startede alene på et frimærke af en jordfold. Mad af spand. Og vand i rationer. For hver gang han blev fodret de første 3 uger rykkede jeg en smule tættere på ham, for til sidst at kunne holde spanden mens hans spiste/drak.

Al anden kontakt var udelukket.

Herefter blev han lukket sammen med de tre andre drenge, der alle kommer umiddelbart hen til mig når jeg viser mig på folden (TA MIG TA MIG TA MIG - komplekset ) og lige så stille begyndte han at følge med flokken - hermed også hen imod mig og ikke fra mig. Jeg har nusset MEGET med de andre og ignoreret ham.

I morgen er der gået 8 uger.

Han opsøger mig ligeså stille på folden, vil gerne snakkes med og kæles med, jeg kan lægge et reb om halsen på ham og tage ham med mig væk fra flokken, jeg kan børste ham og løfte ben. Han har haft en lammeskindssadel på (og af :)), han har haft en trense på og vi går små og korte ture i skoven. ALT meget meget forsigtigt, - hurtige bevægelser og han går i total panik. (Læs: PANIK!!!!).

Jeg ved nu med 100%'s sikkerhed at han er "helt normal" og hans adfærd og skræk for mennesker ene og alene skyldes at han har fået så mange bank der kan ligge på en hests ryg at han hverken har kunnet stå eller gå.


Det skal være uvist om det kan lykkes at gøre ham til en "hel", lykkelig og tillidsfuld hest, og hvis, er vejen meget meget lang endnu.
-


så nu står øverst på ønskelisten "en Sofie" som fra billedtråden: en hyldest til et specielt par :)

KH:)

Annette


løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn



rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 sdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:44

!!!


-Bolero1


Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper


- Jeg lever og ånder for hestene........





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 10:50

Puha, det er noget, der kræver ens tålmodighed - men flot, at du er nået så langt.


Kort tids misrøgt kræver utrolig lang tids opbygning af tillid til mennekser igen.



Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot flot
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 12:16

Jeg synes det er meget imponerende at du har tid og overskud til at give dig i kast med en sådan stakkel


Men rigtig dejligt at han får en chance til at komme sig og måske blive en glad hest igen.


Øv også hvor er der dog mange dumme dumme mennsker som aldrig burde have lov at holde dyr Tænk sig sådan et fjols har ødelagt et andet så tillidsfuldt dyr som en hest normalt er.


Pøj pøj med arbejdet der ligger forude og flot at du er nået så langt som du er allerede






Just do it !


Love my Monse boy :)


Rest in peace Matador. You will always be with me :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 her forresten
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 12:56

et billede - ca 1 måned siden....




og siger foreløbig TAK for jeres opadvendte tommelfingre....


Skulle nogen derude ha' prøvet noget lignende tager jeg imod gode råd med kyshånd :)- også råd der bare spreder almindelig livsglæde i en hestehjerne....


Flere billeder kommer på - når han er blevet "smuk og tjekket"


KH:)


Annette


løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn



rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 11:25

godt du kom forbi og gav ham en chance.


Det er utroligt hvad tillid kan gøre.



Xoco&Marlee


Nu med 2 pelstotter aka killinger fra august!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sejt gjordt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 18:38

Det er super, det du har gjordt.


Øst, Vest Hjemme Er Fjordgesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 18:47

Dejligt at læse at der findes mennesker som dig :) det er altså bare flot gået af dig.


Jeg er slet ikke i tvivl om i at to når hele vejen i vil til at få et fantastisk venskab, bare det i har oprettet nu er jo kæmpe stort :)


Mange gange held og lykke med det hele :)



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:16

Hvor er det dejligt at læse om


Keep it up!




Oldenborg til salg:


Direkte fra avler: www.lundehoj.dk


Der sælges ud - føl-hopper, føl, ungheste, ridehest -

Ring og giv et seriøst bud nu!


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:26

Hvor er det bare dejligt at læse... :)


Hilsner fra Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 super...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:30

endnu et par


Det er super der er nogen der har overskudet til sådanne projekter og mener dyr ikke bare skal opgives hvis de ikke makker ret.


Det er godt han kom til dig.


Jeg må lige spørger, du skriver små ture i skoven og jeg tænker hvordan tør du, hvis han panikker ved det mindste, i skoven kan du jo møde hvad som helst!


Opstaldning i Køge

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14158...y=desc&e=0

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Men selvom
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:24

du ikke lige har en Sofie, så lyder det da til at det går den rigtige vej.

Dejligt at høre at du har tid og overskud til sådan en fyr. Og jeg tænker at med tiden vil han sikkert blive en rolig og tillidsfuld pony, hvis bare han får tiden og roen til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker stadig for
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:30

flere af de opadvendte :) - det støtter mig meget og giver mig ekstra blod på tanden til kæmpe for at det SKAL lykkes :)


Og Awina*Amon* - jeg forstår godt du stiller spørgsmålet - det er ret relevant....men jeg "tør" fordi vi har låge fra folden - direkte til skoven....vi kommer ikke ud på stierne, men holder os til skovbunden "lige på den anden side af hegnet"....


Så endnu har vi blot mødt skovens dyreliv, og det er heldigvis kun - (hvad jeg har oplevet indtil nu altså) - mennesker der kan bringe ham i affekt....



KH:)


Annette


løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn



rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 åhhhh ja
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 20:24

long time no see....


Vores fortrolighed i top....eller i hvert fald ved at være så fint at han vil mig....


Gyset maser sig med resten af flokken "up front" og råber "ta' mig ta' mig"....


Det gør jeg jo så en gang imellem. Og en gang imellem ikke.


Idag blev vores træktur i skoven - til vores første ridetur.


Gik halvdelen af vejen og kravlede ligså forsigtigt på ryggen af ham, sad, og så løb han lidt forvirret fremad. Til jeg sagde: "rooooooliiiiig søde ven - stååååååeeeee".


Så stod vi lidt. Pressede en smule og løb lidt igen. Ståååååeeeee. Stod lidt igen. Osv. 5 minutter. Og så hoppede jeg af og trak lige så stille hjem igen.


Dygtig dreng - jeg begynder at elske ham en lille bitte smule for hans tillid til mig. Forhåbentlig kan han også li' mig lidt. Det virker sådan


Her er vi lige kommet hjem:




Og fra at være en hest der "skred i panik" til at være "mors" puttedyr - puha - jeg synes det hele er gået så meget hurtigere og bedre end jeg nogensinde havde regnet med.


Kys i panden lille Gys.


KH:) én der stadig modtager gode råd og vejledning til sådan en sag....


Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 bliver vred og rørt
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 20:33

På samme tid. At mennesker kan være så onde mod dyr,ja for dyr sladrer jo ikke.Og nogle mennsker kender kun vold som magtmiddel

Dernæst et kæmpe skulderklap til dig, jeg blev rørt over at læse om din kamp for at få ham til at tro på det gode i mennesket igen. Og det sidste billede, tja....det siger alt.

Godt gået



Annette



Det som fylder hjertet, fylder øjet.





0
0
Svar på denne tråd
 
 nøjj hvor det varmer
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 20:34

og kan mærke en lille tåre klemme sig på du er sgu en ener anette du får sgu et kram fra mig for du overhovedet gad at gi den lille arme sjæl en chance til PISSE KANONT FLOT... :-)


Signatur??? naaah :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare fortsæt :)
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 20:42

Når du har tålmodigheden så skal i nok klare det :)


Er der noget spicifikt du vil have andres syn på?


Jeg har haft en to imellem hænderne som reagerer som du beskriver, begge havde fået tæsk, den ene var ikke vant til mennesker, den anden skulle kunne rides men jeg er sikker på den blev solgt dopet for da den ankom til sit nye hjem sparkede og bed den og angreb når den var løs, den var rigtig hyggelig....


Den første var forsigtig af natur, han blev tilredet af mig ene mand ved HMS metoder (6-7 år siden)og det forløb ret smertefrit og som du skriver ingen hurtige armbevægelser på den anden side så var den næsten for flink forstået på den måde at den ikke blev sådan rigtig glad for arbejdet så det kunne ses på den men dengang var jeg også ret 'effektiv' og målrettet og det var en tilridningsopgave jeg skulle køre ud for at gøre.

Var jeg blevet præsenteret for den idag havde jeg startet et helt andet sted. Jeg havde ikke selv sagt ja til opgaven pga den enorme tid det ville tage, men ellers vile jeg bruge sjove lege klikkersjov gå ture, at være sammen meget af dagen osv


Med den aggressive hjalp det at skabe kontakt til den hvor den var fri på en hms måde, og det gik ret stærkt med at få en ændring max 2. gang jeg havde den i hallen (den løb selv derind via en sluse) endte jeg med at stå med en hest med sænket nakke 10 cm. fra mit bryst helt slap og faldet sammen agtig som om alt pusten var gået af den som en ballon, den så virkelig sørgelig ud, det glemmer jeg aldrig. Den blev sendt tilbage til den hestehandler den var kommet fra kort efter for den var jo sindsyg.... Jeg havde fået forbud imod at gå ind til den men det var altså alt sammen forsvar og angst og det havde den øvet sig godt i.. stakkels dyr. Jeg mødte flere af samme slags men endeligt holdt jeg op med at komme der smerten var for stor.


Så fortsæt dit engle arbejde med den lille grå/brune/sorte?


kram






Undervisning og hjælp til adfærdsproblemer tilbydes på grundniveau.

*Epona.tv*

*Hempfling*

part søges gratis.



0
0
Svar på denne tråd
 
 takker igen for de
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 22:14

opmuntrende og søde ord....


Alle historier bidrager til "what to do" - eller "how not to do".....


Det er jo det hele værd når der er respons og ørerne lige pludselig vender fremad....


Og "Hebrane" - han er sort....(når lige det værste "mærkelig-ikke-plejet-pels" er skrabet af)....og iøvrigt fuldstammet islænder....



KH:) og fyld endelig på med flere råd, historier om andre, skræk- eller glædesindlæg....vi suger til os :)


Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt gået
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 23:18

Fedt at høre om en lykkelig ende... selvom det for jer kun er begyndelsen for mange gode timer sammen.

Godt gået og hvor ser han dejlig ud!


*****Det sagde lillemor*****





Jeg er ny her på HN :)

<3<3<3Kom lige ind på min præs og se billeder af alle mine børn<3<3<3 >>>Pssst... og husk så lige en hilsen i min GB<<< :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan en har jeg også
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 23:53

I Februar 2003 fik jeg en bette hest leveret i en lastbil. En hest der gik til angreb, bed og sparkede, panikkede i boksen, jagtede folk på folden og i bund og grund igen tillid havde til mennesker. Man kommer længst med ro og faste ramme. Jeg har hende endnu og hun er den mest fantastiske hest jeg nogensinde kunne ønske mig. Så der er håb forude :) :) :)


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 venner for livet
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 00:14

til jer, du vil få en ven for livet, når han stoler fuldt ud på dig.

For snart rigtig mange år siden fik jeg en stakkel af en hest, den havde striber over det hele da de trak den ud af traileren, og den var tynd, grim og uden gnist i øjet. inde i stalden bed og sparkede den som en gal. min var slået med en pisk og havde ikke fået en retfærdig eller værdig behandling, så han havde mange forskellige "traumer", den var bange for ALT, selv sin egen skygge til tider. det tog mange kg gulerøder og æbler og rolig tale, før jeg kunne gå sikkert uden for stalden,det krævede omkring 2 år før den følte sig helt tryg ved mig, den har siden været min tro følge svend gennem et halvt liv, hvor jeg går går han også , intet er farligt når bare mor er der, den kan stadig få små tilbagefald, hvis den efterlades helt alene i stalden, går den i en mild form for panik, efterlades den alene på fold, uden andre i umidbar nærhed, springer den over hegnet og går hjem. den longeres og riden uden pisk, da den er meget bange for disse stadig. men ud over det, som er ret let at forhindre, er den en harmonisk, frisk, nu ældre basse med gnist i øjet og velopdragen, men fræk som en slagterhund


så glæd dig, det skal nok komme, men der vil komme tilbagefald, og du må ikke midste modet. gå nogle gode ture i naturen og giv den en masse ja oplevelser, hav altid en hjælper med, når du begynder at gå længere væk.


hel og lykke til jer.


Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T


godt hø og halm i småballer købes i Ringkøbing-skjern området

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøøønt
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 04:25

Med ro og tonsvis af ro og tålmodighed går det.

Det er også min erfaring- nu mere et dyr stresser op, nu mere rolig skal man selv være, selvom det kan holde hårdt.


Hvorfor tror du, hesten har fået tæv?


Men thumbs up! ;-) (Y) (Y) (Y)



Mvh
xtiny


"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin






0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 08:33

hest at rende ind i sådan en slags mennesker og super godt den mødte dig håber aldrig du sælger den videre



hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 xtiny - nogle
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 08:25

gange er det bare ikke så meget at ta' fejl af - hestens reaktionsmønster ved forskellige bevægelser og måden man nærmer sig den på og hvilke "værktøjer" den reagerer på. Ingen tvivl her.


Og Jeanettelar - næh - joh....jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal bruge ham til, har ikke fordybet mig så meget i fremtidsplanerne - men jeg har jo nogle stykker i forvejen - og han har ligesom sneget sig indenom.


Men jeg tror også at en videre formidling på nuværende tidspunkt ville "banke" ham mentalt tilbage til det stadie han befandt sig på da han kom.

Vi ta'r en dag ad gangen og ser hvad der sker - hvem ved - måske dukker der en "Sofie" op :)


KH:)




Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 største respekt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 11:48

Woooooow - hvor er du bare sej (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)




"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu begynder det
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 16:26

at blive spændende....


For at opklare lidt af Gys'ets fortid har jeg søgt og søgt, og nu idag - her på HN - fået kontakt med et par islænderfolk (de er sq hjælpsomme ) der mener at kunne spore at min dreng har været i ridning hos/været redet af en "Siggi Oskarsson" engang - en åbenbart en temmelig velrenommeret islænderberider og konkurrencerytter med imponerende resultater bag sig.


Ham har jeg prøvet at maile til idag, om jeg evt. må kontakte ham og høre om han kender noget til/kan huske mit lille Gys.


Så nu sidder jeg bare her og tripper utålmodigt og håber på at han svarer med et JA.


Årh - flere brikker på plads i puslespillet kunne være skønt.


KH:)



Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 forhistorie
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 23:10

Først; Respeeekt for den da. Hvor er det smukt det du gør Anette:-)


Dernæst så ved jeg godt at dit lille Gys ikke er en traver men en islænder, men min søster opklarede en masse af sin travers historie via nogle travblades resultatlister; bla fandt hun ud af at der flere gange blev disket pga misbrug af pisk oa hvilket jo gav god forklaring på hestens panik ved nogen ting.


Måske isverdenen også har sine tidsskrifter hvor man ved at støve længe nok rundt kan finde et hint her eller der.


Held og lykke videre!


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle.....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider