Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

feriehindring og sygt barn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:30

Hej HN´er

Har et spørgsmål. Er netop hjemvendt efter en uges ferie på Kreta, som jeg dog tilbragte på et hospital med min 2 årige datter der blev meget syg på ankomstdagen med mononokleuse (kyssesyge) og anæmi i svær grad. Hun blev udskrevet på afrejsedagen.

- Er der nogen der ved om jeg kan få erstatningsferie fra mit arbejde (altså få en uges ferie tilgode)?

- Kan ikke helt regne ud om det er en lovlig feriehindring at være indlagt med sit barn.

- Skal lige huske at sige, at hun er i bedring, men at vi skal ind hos lægen herhjemme i morgen.

På forhånd tak

Kh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Din rejseforsikring...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:38

... kan sandsynligvis dække noget til en ny ferie, men overfor arbejdsgiveren er ferien afholdt.

Sygdom der er til hinder for ferie skal være opstået før ferien er påbegyndt. Og så vidt jeg ved skal det være egen sygdom - børns sygdom er jo ikke noget arbejdsgiveren betaler for (undtagen hvis man ikke er på ferie og holder barns første sygedag)

Godt den lille er i bedring - monomucleose kan være meget voldsomt at have. Det må have væeret ekstra slemt for sådan en lille størrelse og så et fremmed sted hvor man ikke forstår hvad folk siger.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

ja du har ret
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:41

Det var en rigtig rigtig slem omgang, og vi blev meget forskrækket. Man følte nærmest man var på en anden planet, de er enormt dårlige til engelsk og har en helt anden etik i forhold til børn og plejen af disse, i forhold til os danskere.

Jeg tænker bare, at man jo er nødsaget til at være indlagt med barnet, så er det jo en feriehindring, havde jeg været herhjemme, ville jeg jo ikke kunne komme på arbejde?

0
0
Svar på denne tråd

Det må jo...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:54

... komme an på hvad der er politik hos din arbejdsgiver.

De fleste steder får man barns første sygedag (nogen steder også anden) - og hvis barnet er indlagt må man bruge feriedage på det - eller fri for egen regning. Nogle steder har man omsorgsdage til den slags og andre steder overenskomster der giver f.eks. op til en uges arbejdsfrihed i forbindelse med barns indlæggelse.

Hvid su har udskudt noget af din orlov fra da du var på barsel, kan det sikkert også bruges i den sammenhæng - det skal jo bare bruges inden barnet er 9 år.

Men det bedste er nok at tjekke med din arbejdsgiver hvad deres holdning er og selvfølgelig med din fagforening hvad der er af regler på området.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 21:22

Hvad med sygeorlov eller tjenestefrihed med/uden løn?

Sansegynge købes - snarest, skriv PB med info

Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

reglerne
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 22:03

er at når ferien er startet så er den på vej til at være brugt og du er jo kommet af sted, så den er startet det ville den også være selv om du var hjemme, ferie er ferie, når man når til lørdag hvis man går fra fredag ved atbejdstids ophør.

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider