Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste og togskinner
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 11:54

Når vi skal ned i ridehuset så er vi tvunget til at ride over en jernbaneovergang. Jeg har tit oplevet, at Charlie lige når at stikke fusserne ned i "hullerne" når vi går over. Aldrig er der sket noget - ikke andet end at hoven lige får nogle "skrab" uden betydning...

Men er der nogen herinde der har erfaring med dette? Kan en hest komme til skade af det - hvis hoven på en eller anden måde hænger fast?

.~* Charlie *~.

0
0
Svar på denne tråd

Ja benet
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 12:07

Kan brække, skoen kan hives af og hoven komme til skade.

Får hesten drejet benet sidder den måske fast og når toget kommer bliver den slået ihjel..

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 12:42

Ja okay det var bare lige for at male fanden på væggen, dit indlæg Illum?

Min pony og jeg rider ofte over jernbanespor, og hun træder ikke i dem, så det er da egentlig mærkeligt at din hest træder ned i dem Men når det er sagt så sidder han altså ikke bare sådan liiige fast, han sætter vel ikke fusserne i noget hvor han skal "presse" hovene ned i. Men du må jo lære ham at man ikke gå i hullerne, eller evt. trække ham over?

H i l s e n e r

Mie

med Melonia N & Føllebølle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 12:44

MA1988 : Illum svarede jo blot på: "Kan en hest komme til skade af det - hvis hoven på en eller anden måde hænger fast?"

Hvorfor ikke sige det som det er i stedet for evt. at skulle skrive det "lyserødt"?

0
0
Svar på denne tråd

42563476
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 15:33

Jeg har prøvet at vælte i en tog overgang på min store 2er pony. Hun fik hoven ned mellem skinne og "vej" og sad fast så hun væltede.

Så her rider vi altid ud i stenene og rider over. Det andet er simpelthen for farligt!

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lært
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 17:05

at man altid rider ud til siden og rider over ude på svellerne fordi der ved overkørslen netop er fare for at hesten kan komme alvorligt til skade ved at stikke tåen ned i det smalle hul ved skinnerne.

Det ligner da også en "accident waiting to happen".

Så man kan fint ride over en jernbane, man skal bare ud til siden hvor hesten skal træde over skinnerne. Det er langt mere sikkert.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker S-springhest.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 11:36

Så må vi uden om.. Det er lidt en kringlet vej, men alt for min hest!

Det skal lige siges at vi altid har trukket over skinnerne :)

Toge kommer der ikke så mange af. Det er en gammel jernbane hvor der engang imellem kører et veterantog til ære for turister... Min største frygt er nok, at han en dag stikker af og løber lige ud foran!

.~* Charlie *~.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider