Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rød sløjfe til stævne
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:24

Hejsa allesammen

jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

Er det ikke normalt at når en hest har en rød sløjfe i halen til stævner så betyder det hold afstand??

Vi havde det i halen da vi var til stævne sidst og folk reagerede overhovedet ikke på den, de red alligevel tæt på hesten.

Da jeg startede med stævner for mange år siden betød rød sløjfe altid hold afstand og det blev overholdt, fra alles side af og rytteren på hesten var selv meget opmærksom på det, men lærer man ikke det længere??

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:27

Ved mig betyder den røde sløjfe som du siger, at man skal holde afstand :)

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:30

for mig er rød sløjfe = hesten sparker, bider el. lign. pas på eller det står for egen regning ;)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:31

Det er nu også det en rød søjfe i haen betyder for mig. Men er du sikker på den har været synlig også i forbifarten fra hesteryg?

Jeg synes nogen gange jeg har set nogen have så små sløjfer i, at de knap var synlige medmindre man stod lige bag hesten og så godt efter.

Hilsen Nina

Capri søger part

6710 Esbjerg

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222166/2/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:33

Rød sløjfe i den ene ende - dagens vinderhest... Rød sløjfe i den anden ende - sparker/hold afstand... :)

Sælges pga flytning:

Warwick bas-anlæg 300watt 6x10"

Flot, stort stuebord (hvidmalet bøg) m/6 stole og klap

ABCreoler (MANGE dele!!!)

Kontakt for info pr mail: KrissieDK@hotmail.com - fotos kan evt sendes.

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:36

at det stadig er den betydning nogle tolker den med.

Ja vi er sikre på at den var meget tydelig, det var vi enig om at den skulle være.

Vi har den ikke i fordi hesten egentlig gør noget men simpelthen for at få folk til at holde lidt afstand, da hesten ikke er vant til at være meget ude, og har vist at kommer der en hest for tæt på bagfra, ja så kommer der en til tider voldsom reaktion, som kan virke skræmmende på andre, vi kender den godt efterhånden, og den eneste måde at få hesten vænnet til det er jo ved at være ude, for er der kun et par heste er der intet.

men må se hvordan det går her i weekenden.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Rød sløjfe
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:44

Jeg var til et stævne i Hadsten engang - der blev simpelthen råbt af en der stod fra klubben - at den hest der kom ind havde en rød sløjfe i fordi den altså sparkede - og så ved alle det i hvert fald - men det var jo indendørs så lidt nemmere at råbe folk op - men måske det var et forsøg værd ?

Men ja for mig betyder en rød sløjfe også hold afstand - at hesten sparker ..

0
0
Svar på denne tråd

Celia...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 18:30

Det må næsten have været mig og min gamle hyp Ørstedlunds Lemon

Jeg var til stævne i Hadsten for nogle år siden hvor jeg fik dem til at annoncere at de skulle holde afstand da jeg kom til opvarmning i hallen.

Dette da folk til stævner ofte ignorerede sløjfen og det stævnet inden havde resulteret i at Lemon sparkede en rytter på knæet da hun red for tæt på - det var altså ikke så smart, men hun slap heldigvis med forkrækkelsen og let ømhed.

Jeg mener dog ikke man "bare" skal bruge sløjfen for en sikkerheds skyld, det mister effekten hvis folk bare bruger den for komfortens skyld på banerne.

Jeg siger ikke at det er det trådstarter gør, det er bare generelt ment, at den mister sin effekt hvis 50% af rytterne på banene har dem.

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Nu med ny pruhest - Knapstrupperen Ballyhoo

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk

- og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

Linda -
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 18:33

Jamen det skal da nok passe - jeg red en rød pony (Luca) .. Det virkede i hvert fald synes jeg - så blev alle da gjordt opmærksom på det ;)

Det var ærgeligt med pigen :( Men det er desværre hvad der sker når folk ikke overholder det - men synd er det :(

Jeg kan bare huske det var en stor brun hest - jeg ved slet ikke hvad det var for en ;) Men mener den gik ret godt ..

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 19:07

Jeg ser faktisk ikke mange til stævner med en rød sløjfe i halen, så tror heldigvis kun det er få der misbruger dette.

Men rider folk for tæt på en hest med en rød sljøfe i halen, så skal de ikke brokke sig eller bliver overrasket hvis hesten sparker ud, eget ansvar, de var advaret..

-Simone & Wald Staff

Wald Staff, .
*Den røde kylling u. vinger*

Pro springvest sælges/byttes!

0
0
Svar på denne tråd

Celia...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 20:08

Yep - han var en stor brun hest. Vi skulle nok ride noget LA

He he... lidt sjovt

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Nu med ny pruhest - Knapstrupperen Ballyhoo

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk

- og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

Linda -
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 20:17

Ja det var da lidt sjovt - ja det skal da nok passe - jeg kan ikke huske hvad jeg skulle ride overhovedet - jeg vandt i hvert fald ikke noget ;) Rytterne i Hadsten er aaaalt for gode :b Haha - kunne nemlig godt vinde andre steder :b

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider