Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

et opstaldningsted vs et andet?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:08

Ja, jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.

sagen er at jeg overvejer at flytte min hest til et nyt opstaldningsted når hun skal hjem fra min søster(hvor hun har stået mens jeg har været i udlandet)

det første sted kender vi og har brugt før jeg rejste. Det er et dejligt sted med super rare mennesker, dejlige folde, som dog bliver noget smattet om vinteren, hvor de heller ikke er så meget ude som jeg gerne så. der er også en oplyst ridebane.

der er god wraphø med i prisen hvor man selv bestemmer hvor meget hesten skal have.

Det er selvpasser hvor man har faste vagter til at lukke enten ud eller ind 1-2 gange om ugen. udmugning står man selvfølgelig selv for, men man kan godt betale sig fra det hos datteren på stedet til en billig pris.

Det eneste større problem med dette sted er for mig transport. selvom der går bus næsten helt til døren, så køre den ikke så ofte og allerede kl 16.30 køre sidste afgang hvorefter der ikke er flere muligheder for mig at komme hjem. Og der er for langt til at cykle.

nr 2 sted er også selvpasser, hvor man dog skiftes til at tage en hel uges udlukning en gang imellem og man skal selv lukke sin hest ind(selvom man sikkert godt kan hjælpes ad med dette i stalde)

der er også oplyst ridebane, roundpen og der bliver lavet springbane i løbet af sommeren.

man skal selv købe hø og strøelse(som er spåner, sted nr 1 strøes der med halm)

hvordan foldene bliver om vinteren ved jeg ikke.

Det her sted har så det plus at der er bedre transport muligheder, så selvom jeg skal bruge lidt længere tid så er jeg ikke så begrændset af at skulle være færdig til et bestemt tidspunkt som den anden.

sted nr 2 har jeg så regnet ud til at ville være lidt dyrer end sted nr 1 når alle udgifter bliver lagt sammen.

men, hvad ville i vælge udfra ovenstående? jeg skal ud og kigge nærmere på sted nr 2 i morgen, så må vi se om det hjælper på en beslutning.

ønskestedet ville være et sted i cykelafstand fra hvor jeg bor, men desværre har jeg ikke fundet dette endnu

MVH. Betina

Min hjemmeside: Belles side

0
0
Svar på denne tråd

nummer to
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:20

Der er ikke noget værre, end at man ikke kan komme ud til hesten eller hjem igen! Ellers lyder begge steder jo fine.

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

Ved mig....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:28

For mig ville det sociale afgøre det. Hvem er de mennesker der har heste i stalden - kan du sammen med dem?

Og så om du gider at have arbejdet med at skaffe strøelse. Forhåbentligt kan du da slå dig sammen med nogle af de andre, men ellers kan det godt være ret besværligt.

Synes nr 1 lyder bedst lige pånær kørslen. Så du skal vel afgøre med dig selv hvor meget kørslen betyder.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

tjaa.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:28

hvad med foldtid på sted nummer 2?

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet

0
0
Svar på denne tråd

fior mig..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:35

udover at min hests tarv blev tilgodeset som jeg ønskede det (ikke kun fold men også gode lyse bokse, foder osv). Ville jeg helt klart vælge det sted der ville være nemmest at cykle til.

Hvis du bor mere end 12-15km(cykelafstand) derfra, hvad så med en scooter? de er billige i indkøb/drift og man kan køre langt uden problemer.

Jeg har ca 13 ud til Marlee, jeg plejer at cykle hvis ikke vejret er helt hen i "vejret". ellers kan man tage toget og så gå 3 km fra stationen eller 1 km penge fra S-bus.

Xoco&Marlee

Nu med 2 pelstotter aka killinger fra august!

0
0
Svar på denne tråd

opstaldningsted
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:37

foldtiden på nr 2 afhænger jo af hvornår hestene blev lukket ud og så bestemmer man selv hvornår de skal ind.

Det er jo så noget jeg skal have spurgt ind til når jeg besøger nr 2 imorgen.

på nr et sker det ofte at de kun er ude et par timer om dagen om vinteren, hvor jeg helst ser noget længere foldtid.

glemte at nævne at ved nr 1 kører der stor set ingen busser i weekenden (højest 1-2 afgange) hvilket gør det ret svært at komme derud i weekender medmindre man kan få en til at køre.

prisen på transport er ens hvadenten det er nr 1 eller 2

MVH. Betina

0
0
Svar på denne tråd

opstaldningsted
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:43

xoco&marlee> behøver man kørekort for at futte rundt på sådan en?

ved det første sted er der kun bus. ved sted nr 2 har jeg mulighed for både tog og bus(hvor jeg dog skal gå/cykle det sidste stykke selv, men dette er nu ikke noget problem)

MVH. Betina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 16:37

anbefale en scooter der kan futte de 30 km i timen. Sådan en har jeg og jeg er blevet helt vildt glad for den - man skal have kørekort hvis man er under 18, men ellers er den fri. Jeg bruger den gerne på strækninger op til 20 km, og derover er det så lidt mindre gerne, men OK. Den er fornuftig i forbrug og koster ikke meget i indkøb - jeg har købt en 14 år gammel med mindre slidskader på lak og "knapper", den starter hver gang med elstarteren, og har hjelmfag mm. for den store sum af 2600 kr. Så det burde absolut ikke være umuligt.

Derudover ville jeg sætte mig ned og skrive op hvad der er vigtigst for dig og for din hest, og se hvilket sted der byder det. Foldtid? Godt staldklima? Store bokse? Ridefacilliteter? Hvad vil du aldrig, under nogen omstændigheder, gå på kompromis med? Måske er det et helt tredie sted der passer bedst til jer, lad ikke prisen være det bestemmende, men kvaliteten af stedet for dig og for din hest.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Betina,
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 17:16

Jeg tror, jeg kan gætte hvor sted 2 er :-)

Vi har et rigtig godt sammenhold i stalden og vi hjælpes af, når der er behov for det. Vi har kun en person under 18 år, ellers er vi alle mellem 20 og 30 år.

Vi har en masse ting, som i løbet af sommeren skal laves, men vi går og hygger os med det :-) Flere af vores " mænd " mødes og futter rundt på traktoren og laver de fysiske ting, vi piger ikke kan klare. Som tak holder vi så en grill fest, hvor de er med( sidste gang var Sankt Hans )

Folden til vinter bliver pløjet og harvet indenfor 14 dage. Vi har i dag fået kørt sand på ved leddet, så vi gerne skulle undgå et mudderbad til vinter.

Selvfølgelig kan det ikke 100 procent undgåes, men vi tror på gode forhold til vinter.

Vi skal have møde omkring at fodre med hø istedet for halm på folden til vinter. Det vil betyde en lille forhøjelse i bokslejen, men det spare man i den anden enden, da man ik skal have så meget hø hjem selv.

I dag har jeg lavet aftale med en pensioneret berider, som vil komme en gang om ugen for at undervise.

Alt i alt er det blevet et rigtig fint, billigt sted at have hest. Dog forventes det, at man som hesteejer deltager i driften og forbedringerne af faciliteterne.

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 17:40

Hej Kathrine

ja, der er jeres sted nr 2, så jeg håber ikke at i har noget imod jeg har postet det her indlæg.

de fleste ting snakker vi nok om i morgen, og jeg er også helt klar på det med at hjælpe til i stalden.

Har i egentlig overvejet frøgræs på folden istedet for hø? det er jo lidt billigere end hø og bedre end halm. struktur mæssigt er frøgræs jo hø, bare uden frø og derved lidt færre kalorier i.

MVH. Betina

0
0
Svar på denne tråd

nej det har vi ikke:-)
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:30

Vi er åben for alle gode overvejelse, så lad os snakke om det i morgen:-)

Nej, det gør intet du laver indlægget ( jeg havde nok gjort det samme :-) havde det været mig der var på udkig.

Vi ses i morgen.

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider