Ja, jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.
sagen er at jeg overvejer at flytte min hest til et nyt opstaldningsted når hun skal hjem fra min søster(hvor hun har stået mens jeg har været i udlandet)
det første sted kender vi og har brugt før jeg rejste. Det er et dejligt sted med super rare mennesker, dejlige folde, som dog bliver noget smattet om vinteren, hvor de heller ikke er så meget ude som jeg gerne så. der er også en oplyst ridebane.
der er god wraphø med i prisen hvor man selv bestemmer hvor meget hesten skal have.
Det er selvpasser hvor man har faste vagter til at lukke enten ud eller ind 1-2 gange om ugen. udmugning står man selvfølgelig selv for, men man kan godt betale sig fra det hos datteren på stedet til en billig pris.
Det eneste større problem med dette sted er for mig transport. selvom der går bus næsten helt til døren, så køre den ikke så ofte og allerede kl 16.30 køre sidste afgang hvorefter der ikke er flere muligheder for mig at komme hjem. Og der er for langt til at cykle.
nr 2 sted er også selvpasser, hvor man dog skiftes til at tage en hel uges udlukning en gang imellem og man skal selv lukke sin hest ind(selvom man sikkert godt kan hjælpes ad med dette i stalde)
der er også oplyst ridebane, roundpen og der bliver lavet springbane i løbet af sommeren.
man skal selv købe hø og strøelse(som er spåner, sted nr 1 strøes der med halm)
hvordan foldene bliver om vinteren ved jeg ikke.
Det her sted har så det plus at der er bedre transport muligheder, så selvom jeg skal bruge lidt længere tid så er jeg ikke så begrændset af at skulle være færdig til et bestemt tidspunkt som den anden.
sted nr 2 har jeg så regnet ud til at ville være lidt dyrer end sted nr 1 når alle udgifter bliver lagt sammen.
men, hvad ville i vælge udfra ovenstående? jeg skal ud og kigge nærmere på sted nr 2 i morgen, så må vi se om det hjælper på en beslutning.
ønskestedet ville være et sted i cykelafstand fra hvor jeg bor, men desværre har jeg ikke fundet dette endnu