Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du høns?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 13:45

Har du høns og har du lyst til at fortælle mig lidt om pasning, pleje, opbygning af hønsegård osv?

Ved godt det er et hesteforum, men mange af os, der bor på landet har jo også andre dyr.

Jeg er helt nybegynder udi hønsehold, men vi har snakket en del om at lave en hønsegård, da vi bruger mange æg både i bagværk og mad.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

vi har høns
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:00

de bor i en gammel grise stald, udendørs.Der er støbt gulv, hvilket gør det nærmest umuligt for uvelkommende at trænge ind.

Man siger normalt kun 1 hane, men indtil for nyligt havde vi 5!!! og har nu stadig 2 uden problemer. Så har ialt 11 høns.

Vi fodrer m korn og MASSER køkkenaffald, specielt knuste æggeskaller for at gøre skallerne tykkere. I starten havde de også udgang om dagen, men det fik vores hund sat en stopper for, desværre en høne mindre.

Spørg hvis der er noget konkret du vil vide, så skal jeg forsøge at svare.

0
0
Svar på denne tråd

vi har høns
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:22

og nyder dem. De høre nemlig bare til når man bor som vi gør..

Desværre har vi mistet en del pga af forskellige dyr, og underlige "trætheds" dødsfald. Af fremmed sultne dyr der har været fordi, er der ræv, iller, mår, og en vaskebjørn. Så derfor vil jeg sige først og fremest, lav en ordenlig hønsegård.

Nogen siger man skal lave sådan at hønsetrådet er gravet ned i joden og indad i hønsegården. Dette gør at hønsene ikke skraber sig ud. Vi har derimod sat elhegn op, i en højde på 5-10 cm. Dette gør at hønsene ikke graver ude ved nettet, og andre ikke graver sig ind. Dog lukker jeg dem ind om natten, så alle de sjove dyr ikke kravler i træerne ind til dem, og stadig æde dem.

Noget af vores hønsegård er også overdækket, hvilket var ret smart der fugleinfluenzaen, hærgede.

Jeg foder dem med hel hvede, og tilskud der hedder " fuld af pep". Derudover har de en skål med skaller, dog ikke æggeskaller, da jeg altid har fået af vide at så ville de hakke i deres egne æg.. Og så får de alt køkken affald, pånær løg affald, da det også eftersigende skulle kunne give smag til æggene.. Ja og så får de jo vand, men eller ikke noget specielt.

Og så vil jeg da anbefale at I købe en race som er rolig. Det er væsentligt mere hyggeligt at komme ind i en hønsgård hvor de sætter sig ned for at blive nusset på ryggen, eller noget, end at komme ind i en hønsegård og de flyver skrækslagen af sted i alle retninger. Vi har gode erfaringer med nogen der kaldes røde/brune amrikaner. Pt har vi nogen der ligner dem på en prik, men det er special avlet tysker, der er avlet til skabeægs prodution, og de er så tamme at det næsten er for meget. For jeg falder over dem daglig, da de enten sætter sig foran mig, eller går og hakker mig i skoene..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

6 høns
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 16:25

og en hane (Hane Haleløs, da ham vi fik ham troede tidligere ejer at en hund havde ædt hans hale- men nej - han smider den to gange årligt, og for hver gang bliver den længere og længere - Hane Haleløs er 10 år) har hos os et lille hønsehus omringet af 2 tønder land der er indhegnet.

Aner ikke hvad de æder udover de får en krig af madrester, sidder på skød'et når jeg luger og ta'r alt hvad der rodes op i jorden, en eller to håndfulde hestefoder/müsli når vi går i foderrummet, lidt hønsesnask i deres hønsehus (betragt det som natmad), og så står de klar hver morgen når den første dør bliver åbnet og forventer "noget guf"....

Racen Sussex....kæmpe store lækre æg....total tamme, render i hælene på os overalt og foreløbig har hundene holdt ræven fra døren - vi lukker aldrig lugen til hønsehuset....og foreløbig har de boet hos os i 4 år.

KH:) og held og lykke med hønseholdet - der er INTET som nylagte æg....

Annette

løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

må jeg låne din tråd...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 20:53

jeg håber det er i orden jeg lige smider et spørgsmål ind også...

jeg har også høns og de her indtil vidre kun boet i en hesteboks med hegn om, men jeg ville jo gerne at de kunne gå ud og hygge på resten af egndommen.

hvor længe skal der gå fra de er flyttet ind til jeg kan åbne lågen og de kan finde hjem igen selv???

hilsen kristina

godtlænder bl. gimmer lam byttes til andet gimmerlam (klar til byt aug-sept.)

2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik min
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:23

første hønsefolk i midten af maj og jeg er stadig helt grøn synes jeg, men jeg har fået meget hjælp på Dansk Fjerkræ Forum.

Louise

Mor til 2 vidunderlige drenge.......

0
0
Svar på denne tråd

vi fik vores
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:32

flok forærnde og lukkede dem ud efter et par dage og om aftenen gik de selv ind igen, så tror hurtigt de finder ud af det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider