og nyder dem. De høre nemlig bare til når man bor som vi gør..
Desværre har vi mistet en del pga af forskellige dyr, og underlige "trætheds" dødsfald. Af fremmed sultne dyr der har været fordi, er der ræv, iller, mår, og en vaskebjørn. Så derfor vil jeg sige først og fremest, lav en ordenlig hønsegård.
Nogen siger man skal lave sådan at hønsetrådet er gravet ned i joden og indad i hønsegården. Dette gør at hønsene ikke skraber sig ud. Vi har derimod sat elhegn op, i en højde på 5-10 cm. Dette gør at hønsene ikke graver ude ved nettet, og andre ikke graver sig ind. Dog lukker jeg dem ind om natten, så alle de sjove dyr ikke kravler i træerne ind til dem, og stadig æde dem.
Noget af vores hønsegård er også overdækket, hvilket var ret smart der fugleinfluenzaen, hærgede.
Jeg foder dem med hel hvede, og tilskud der hedder " fuld af pep". Derudover har de en skål med skaller, dog ikke æggeskaller, da jeg altid har fået af vide at så ville de hakke i deres egne æg.. Og så får de alt køkken affald, pånær løg affald, da det også eftersigende skulle kunne give smag til æggene.. Ja og så får de jo vand, men eller ikke noget specielt.
Og så vil jeg da anbefale at I købe en race som er rolig. Det er væsentligt mere hyggeligt at komme ind i en hønsgård hvor de sætter sig ned for at blive nusset på ryggen, eller noget, end at komme ind i en hønsegård og de flyver skrækslagen af sted i alle retninger. Vi har gode erfaringer med nogen der kaldes røde/brune amrikaner. Pt har vi nogen der ligner dem på en prik, men det er special avlet tysker, der er avlet til skabeægs prodution, og de er så tamme at det næsten er for meget. For jeg falder over dem daglig, da de enten sætter sig foran mig, eller går og hakker mig i skoene..