Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du høns?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 13:45

Har du høns og har du lyst til at fortælle mig lidt om pasning, pleje, opbygning af hønsegård osv?

Ved godt det er et hesteforum, men mange af os, der bor på landet har jo også andre dyr.

Jeg er helt nybegynder udi hønsehold, men vi har snakket en del om at lave en hønsegård, da vi bruger mange æg både i bagværk og mad.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

vi har høns
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:00

de bor i en gammel grise stald, udendørs.Der er støbt gulv, hvilket gør det nærmest umuligt for uvelkommende at trænge ind.

Man siger normalt kun 1 hane, men indtil for nyligt havde vi 5!!! og har nu stadig 2 uden problemer. Så har ialt 11 høns.

Vi fodrer m korn og MASSER køkkenaffald, specielt knuste æggeskaller for at gøre skallerne tykkere. I starten havde de også udgang om dagen, men det fik vores hund sat en stopper for, desværre en høne mindre.

Spørg hvis der er noget konkret du vil vide, så skal jeg forsøge at svare.

0
0
Svar på denne tråd

vi har høns
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:22

og nyder dem. De høre nemlig bare til når man bor som vi gør..

Desværre har vi mistet en del pga af forskellige dyr, og underlige "trætheds" dødsfald. Af fremmed sultne dyr der har været fordi, er der ræv, iller, mår, og en vaskebjørn. Så derfor vil jeg sige først og fremest, lav en ordenlig hønsegård.

Nogen siger man skal lave sådan at hønsetrådet er gravet ned i joden og indad i hønsegården. Dette gør at hønsene ikke skraber sig ud. Vi har derimod sat elhegn op, i en højde på 5-10 cm. Dette gør at hønsene ikke graver ude ved nettet, og andre ikke graver sig ind. Dog lukker jeg dem ind om natten, så alle de sjove dyr ikke kravler i træerne ind til dem, og stadig æde dem.