Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hrrrffmm.. rengøringsfirmaer!!
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:06

Sidder lige og bliver vildt ophidset over en opringning min mand og jeg lige har fået.

Det er sådan at vi arbejder som tilsynsassistenter (rengøringsfolk) ved noget sommerhus udlejning, hvor vi får tildelt 4-5 huse (ca. 6 timer) hver lørdag som vi skal gøre klar til nye beboere.

Den aller første lørdag vi startede brugte vi aaal for lang tid på at gøre dem rene (6 timer på 3 huse), men tilgengæld var de også bare pæne og vi havde ingen klager

Og så måtte vi jo speede op, og når man gør det, så gør man visse ting "lettere" end andre.. og så fik vi bare lige dommen på det: "Der har været klager på to af jeres huse, så i skal komme og gøre dem ordentlig rene!"

Fair nok tænker vi, for vi syntes heller ikke selv vi havde gjort det ordentligt, men vi havde fået en tid vi skulle holde os indenfor og den overskred vi alligevel med et kvarter. '

Så vi ville gerne komme.MEN da vi fik at vide at vi INTET ville få for det, da det var vores egen skyld, sagde vi nej... er det meget forkert???

Vi er 100% sikre på at vi har gjort det så godt som vi kunne, på den "tilladte" tid. Og at det de klager over var bla. at vi ikke havde vasket gulv!! som absolut var det, vi ikke gik "lettere" over.

Nu er vi også meget rengøringsfreaks, og er virkelig grundige normalt, tiden på husene er ca. 1 time vi må bruge til grundig rengøring af ca. 100-120kvm med spa/sauna/svimmingpool...

Er det os der bare skal spænde ballerne og tage os sammen, eller hva?

MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

Stald Von Der Lieth tilbyder opstaldning

1 plads er ledig til hest i ridning (1/7), SUPER TILBUD 2500,- (da min kunde har brændt mig af)

0
0
Svar på denne tråd

rengøring
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:18

6 timer til 4-5 huse er sgu ikke lang tid.

Hvis de vil have det gjort ordenligt, så må de betale for den tid det tager....

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:27

Jeg arbejder også med rengøring i sommerhuse om lørdagen.

Vi har 1 time til 100 m2. Så om tiden på jeres huse er helt hen i vejret kommer an på kvadratmeterne..

Laver jeg en fejl, kører jeg også ud og retter den gratis. Synes egentlig det er meget fair.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:12

Nogen gange er der urealistiske forventninger til hvad der kan nåes på den afsatte tid...

Jeg arbejde en overgang med at gøre rent i et lille firma... De havde sat ca. 4 timer af til arbejdet, og det fik jeg 1.600 for om måneden... De lavede om på kravene efter at jeg havde sagt ja til arbejdet, og den ene dag havde jeg min mor med... Det tog os 4 timer for 2, så det er jo 8 timer... Det blev for meget til sidst... Nu var det jo ikke kun arbejdet der blev for meget, men også det at aftaler ikke blev holdt... Jeg havde bedt om ferie - dette foregik ved at jeg skulle skrive det til en person - og kom tilbage til en skideballe, fordi jeg ikke havde gjort rent... De skiftede fra små skraldeposer til de store sorte, første gang jeg skulle have den ud (der var køkkenaffald for en uge i) var den så tung at jeg måtte slæbe den efter mig, og der gik selvfølgelig hul på den... Jeg lavede så en aftale med en af de ansatte, at jeg ikke kunne bære de sække, så det skulle de selv gøre, men det blev bare ikke gjort, og det kom jo så tilbage til mig...

Nu var jeg vist nok 16 år på dette tidspunkt, men dette firma mente at de gav en virkelig god løn og at de derfor kunne kræve en hel masse, men på et tidspunkt bliver det bare for meget... Så jeg sagde det fra...

Men synes det er vigtigt at der er tid til at gøre et ordenligt stykke arbejde... Det er fint at der ikke bliver over betalt, men man kan jo heller ikke forvente at det bliver gjort gratis...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Rengøring...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:30

det kan blive dyrt i den sidste ende, ikke at betale for den tid det tager at gøre rent, firmaet der har sommerhusene, kan også i den sidste ende miste kunder, hvis der ikke er gjort ordentligt rent.

Det rengøringsfirma du er ansat i må ud og forhandle mere tid til rengøringen, så de kan leverer et ordentligt stykke arbejde, men selvfølgelig, det er jo ikke sikkert, at de er villige til det.

Sagde hende der bruger en

reg. smed der er med i R&H

tør ikke andet.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:41

Vil lige tilføje at min makker og jeg ikke har nogen problemer med at holde tiden, selvfølgelig er der nogle huse, hvor du går over tid, hvis de er slemme, men det kan man som regel hente ind igen, i nogle af de huse der ikke er så slemme.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:43

Hvis det er sådan at timerne I får løn for, slet ikke er nok til at udføre arbejdet ordentligt, så ville jeg da gøre opmærksom på det, og hvis dette ikke kunne imødekommes, så ville jeg finde et andet arbejde.

Der er da ingen rimelighed i at man skal arbejde over - gratis - for ikke at få klager.....

Omvendt kan man sige - måske - hvis man rigtig gerne vil beholde jobbet uanset hvad - ar der kan være specifikke ting folk lægger vægt på, - og så må man være kold et vist sted, og gøre grundigt rent de steder og gå let hen over andre ting til gengæld....

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 19:59

Tak for alle jeres svar

trendgirl: Laver jeg en fejl, kører jeg også ud og retter den gratis. Synes egentlig det er meget fair.

Ja det vil jeg give dig helt ret i trendgirl, men tilfældet var at det de klagede over var for eksempel gulvvask, og det HAVDE vi gjort, ergo vil vi ikke køre ud gratis og gøre det igen

Hvis nu de havde klaget over noget vi vidste vi måske havde gået let over, var vi da strøget afsted for at udbedre fejlen

MVH

1 plads er ledig til hest i ridning (1/7), SUPER TILBUD 2500,- (da min kunde har brændt mig af)

0
0
Svar på denne tråd

fri konkurrence er lidt et problem....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 20:11

Jeg synes det er skide bittert at rengøringspersonale skal sidde i sådanne situationer som du sidder i her. Det er så bittert. Men det er jo en klemme som vi sidder i pga fri konkurrence. Nogen mener de kan gøre det 5 minutter hurtigere og dermed spares der mange timer årligt for dem der ejer husene. Desværre bliver brugerne så bare i den anden ende taberne fordi ejerne ikke vil betale og rengøringsfolkene ikke kan klare så meget på så kort tid - hvilket er forståeligt nok.

Jeg ser jo det samme på skolerne, hvor vi hvert år får værre og værre rengøring.

synd at man vil spare på rengøringen. Det er jo en ond cirkel, for spares der på rengøringen, så bliver indeklimaet skidt, så bliver vi syge og de syge smitter de syge, fordi vi i fovejen på skoler er underbemandede og så kører ruletten.

Så jeg synes faktisk det er fint at man som rengøringspersonale siger nej og lukker godteposen i. Nu må de sgu snart betale for godt arbejde.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

se det...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 22:39

kunne jeg ikke have sagt bedre selv

MVH

0
0
Svar på denne tråd

Prisen...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 22:59

hænger gerne sammen med kvaliteten - det glemmer dem som hyrer folk til at gøre det, desværre bare.....

Med en lille pige i maven - som har meldt sin ankomst den 27. december 2009 sådan ca.

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 19:36

Nu JEG bruger flere timer om ugen på betydeligt mindre end 100 kvm- fx trappen tager da en time alene (fejes og vaskes- også gelænder mv). Badeværelset 1 time mindst. Og at aftørre nips + hylder kan snildt tage en eftermiddag...

Så hvordan kan man rengøre 100 kvm på en time?

Eller er det folk, der aldrig roder, ikke har nips mm? Eller har de selv gjort rent først?

(Det gjorde min mor rent faktisk, da hun i sin tid havde rengøringsdame 1 gang hver 14. dag, hvis der så for kaotisk ud! ;-D )

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 20:05

xtiny: Vi har ingen problemer med at holde tiden, men nu er det jo heller ikke hovedrengøringer vi tager om lørdagen. I den time er der også vask af vinduer udvendigt.

Har svært ved at se hvordan det kan tage en time at tørre en trappe af?

0
0
Svar på denne tråd

Ha! Du kender ikke trappen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 20:50

Den er stejl, og har en zingillion hjørner og kroge + den er vægfast et lille stykke- men ikke på resten- hvor der er 5 cm mellem væg og trappens "kant". At det tager en time er fordi, jeg også lige napper listeloftet over trappen med- og kanten af det trappen går igennem. Den skal fejes/støvsuges- og listeloftet skal. Og så tørrer jeg ikke bare over med en klud- heller ikke loftet.

Og så lider jeg af "når det skal gøres, skal det gøres i bund"- som regel når jeg også til at overveje nøglehuller og sprit og vat pinde.... ;-D Eller skruerne i kontakterne eller noget.

Jeg vil nu stadig ikke kunne gøre knaldhytten ren på 1 time, selvom jeg har "vedligeholdelsesrengøring" fast hver dag (1-2 timer). Mit køkkengulv kræver fx, at jeg flytter køleskab og komfur- og lige rydder op efter kattene- før der kan fejes/vaskes gulv. Ind i mellem vasker jeg med Rodalon (kattebakkerne står der)- så skal der tørres over med rent vand.

Men tak for svaret! Så nips løber du over med en støvekost?

Forresten HADER jeg at pudse vinduer. Det er nok det, jeg springer over mest. ;-) Det og nips.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:33

:) Nu vasker vi aldrig lofter eller nøglehuller. Eller leger flyttemænd for at kunne vaske gulv(mht ovn og køleskab). Det hører til det vi kalder hovedrengøring.

Det er faktisk sjældent at der er ret mange nipsting i sommerhusene. Måske et par lysestager osv. Badeværelset er jo tømt, hylderne og skabe tomme.

Tror også meget det handler om rutine. I starten tog det længere end normeret tid. Men ligeså snart man ved ligepræcis hvilken rækkefølge man tager tingene, går det stærkt. Og har man lige 5 sekunders ventetid, på at lukke vandet ud af håndvasken, bruges det på noget andet. Vi har absolut ingen spildtid.

Og det skal måske lige siges at vi nærmest aldrig har nogle klager.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 11:33

Jeg har engang gjort rent i en bank ( kæmpe it afdeling) og de første mange gange kunne jeg overhovedet ikke følge med. jeg havde heldivis hjælper på indtil jeg selv havde rutinen og hastigheden.

Jeg troede faktisk at opgaven til at starte med var umulig, men det var den ikke, man skulle bare have et hurtigt grundtempo meget hurtigt.

Jeg tror det hos jer handler om grundtempo og rutine, man skal vide lige precis hvad man skal gøre og hvor hurtigt.

Jeg har aldrig fået klager, og syntedes selv at jeg gjorde et godt job.

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

rengøring nej tak
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 12:06

Har været ansat ved et anerkendt rengøringsfirma på bagrund af en okay timeløn og super arbejdstider fra kl.6-12.00, hvilket passede perfekt ind i min hverdag med hus og hestene hjemme...

Men efter to dage tog jeg mit gode tøj, sagde jeg op og gik.

Problem :

Gøre et audioturie på et universitet med plads til 150 mennesker rent på max 8 min.

vaske gulve, ordne tavle, tørre borde af, samt tømme skrald og ordne håndvask.

samt toiletter på 3. min.

Flere af dem som var der havde problemer med ryg, knæ eller andre skavanker, samt de fleste var fra østen eller østeuropa, hvilket jeg ikke ser som noget problem, udover jeg havde ondt af dem fordi deres muligheder for at komme i et andet job var noget mere begrænset.

Arbejdstiden var alligevel ikke fast, dog fik vi løn for de timer vi var der, men begge dage var kl.15 inden vi var færdige.

Oveni var lederen en hovedløs kylling, som hverken havde styr på sig selv eller medarbejderne..

Så når folk siger hestebranchen er råden, burde man måske kigge lidt på de forhold, som nogle rengøringsfolk arbejder under.

Så det var en kort karrier inden for rengøring, ikke om jeg vil slide mig selv op i sådan et job med kemikalier og tidspres.

Stald Pretty

Professionel pasning af dyr

www.staldpretty.com

For Enjoy Ask/Casir Ask hingsteføl fra 09 sælges_35.000 kr.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:02

Jeg gør rent som supplement til mit studie.

Jeg er ansat gennem et lille privat rengøringsfirma. De fleste kunder er ældre som får tilskud via fritvalgsordningen.

F.eks. Gør jeg rent i en 120kvm villa i 2 plan hver 14. dag. Det har jeg 3 timer til.

Eller en 100kvm lejlighed, der har jeg 2 timer.

Ingen af disse har pool/spa eller lignende, men helt almindelige hjem, men helt almindeligt snavs.

Vil nødig have mindre tid, så ville det ikke være grundigt nok!

"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd

damgaard
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 09:26

JENSBY OG PRETTY: lydder heller ikke fair, med så kort tid Det kunne jeg nok heller ikke klare.

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Rengøring
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 10:14

Jeg har selv rengøringsfirma og jeg har aldrig forstået hvorfor mange ikke vælger at give timeløn og så betale for den tid det tager personalet, at gøre arbejdet ordenligt. Jeg tør slet ikke give et fast beløb, da det betyder at de ansatte drøner afsted for jo hurtigere de kan gøre det, jo bedre timeløn.

Om den tid i har til husene er fair eller ej det ved jeg ikke.

Er rengøringen ikke gjort ordenligt, så ville jeg også forvente at i tog afsted igen og gjorde det færdigt gratis.

Giv det lidt tid. Jeg synes ofte at folk bliver hurtigere når det er blevet vane.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 15:33

Jeg er skam timelønnet:) Så jeg får selvfølgelig for den tid jeg er der, men det er klart, de er nødt til at sætte nogle tider på, ellers tjener de jo ingen penge på det.

F.eks. i dag kom jeg til et hus hvor jeg kunne fylde 3 sække med affald, alt service var revet ud af skabene og beskidt. Huset var generelt meget rodet og beskidt.. Linned på alle sengene. Der ringede jeg til receptionen (dem der lejer huset ud) og sagde at huset ville blive taget på timebetaling, og at de gerne måtte komme og tage billeder, hvis de sender en ekstra regning ud. Så det endte med at jeg brugte 3 timer på 110 kvm.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider