Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

overivrig unghund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:18

Jeg har denne her bette tæve på otte måneder. Hun er rigtig kvik og jeg har for egen og hundens fornøjelse lært hende en del små tricks og det er gået glimrende.

Nu er hun så blevet så overivrig når vi øver at hun næsten ikke kan lytte til mine signaler, men istedet "gætter" sig frem til hvad jeg vil og gør en heeeel masse, som hun slet ikke er blevet bedt om og nye tricks er blevet svære at lære fordi hun agerer som om hun tænkte "ha, jeg ved hvad hun vil have mig til, jeg skal ligge mig, næh rulle, næh bjæffe" osv.

Et par fif til at få hende til sætte tempoet lidt ned modtages med kyshånd, da hendes velvilje og glæde ved legen jo er rigtig dejlig og gerne skulle bevares.

Venlig hilsen Sarah.

-medlem af BULLERKLUBBEN.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:28

det må være alderen.... har også en tæve på otte måneder og hun kan også nogle ting... og vi lærer nyt hver uge til træning.... men uanset om man siger plads, sit,dæk liger hun sig ned... og hun er så ivrig at nogle gange når jeg standser 0g inden jeg når at gi kommando har hun lagt sig ved min side.

så lige pt lærer vi ikke nye ting men øver os i at gøre de gamle ting rigtig...

og hvor er det svært at ikke rose hende når hun ligger der og venter på en godbid...

0
0
Svar på denne tråd

marlene
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:33

ja det er nemlig rigtig svært. Men tvivler på det vil hjælpe på de småoverivrige. Skældud er også bandlyst. Prøver roligt igen og tager gerne en "idiotsikker" øvelse når det går i hårknude for at bevare de gode assosiationer(staves?) hos hunden. Tænker også det er noget aldersbetonet, men kunne lide at vide hvordan jeg bedst imødegår fænomenet.

Venlig hilsen Sarah.

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 10:47

Hejsa

Der er vist ikke andet at sige end, at du skal have tålmodighed. De fleste unghunde er overivrige, men det plejer at gå over med alderen.

Hvilke godbidder træner du med? Hvis det er for gode godbidder kan det skabe en overivrig hund, ligesom for kedelige godbidder resulterer i en hund der ikke gider arbejde for dem.

Måske du bare skulle tage den med ro et par dage, uden træning og tricks, så kan det være hun falder lidt til ro. Det virkede med min tæve da hun var yngre. Det er ret vigtigt du ikke roser hende for den adfærd hun selv tilbyder, hvis du har givet en anden kommando. Siger du sit, så skal det være sit og ikke halvt sit, halvt dæk. Et råd jeg fik af min træner var, at holde sig til gamle tricks indtil hunden var modnet (unghunde/teenagehunde bliver ofte bøller, og sværere at træne), så det er vigtigst at holde de gamle ting ved lige og vente med indlæring.

Det må dog være dejligt med en overivrig hund, selv døjer med det modsatte. En hund der ikke gider samarbejde eller arbejde for mig. Om det så er kylling eller laks der kommer for snuden af ham Øv, altså!

Held og lykke med træningen

K.H. Katrine Hansen

0
0
Svar på denne tråd

Sådan var
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 10:59

Vores også i den alder - en 8 mdr's er jo som en teenager

Vil tro det går lidt over når hun bliver lidt ældre

Glem evt træningen et stykke tid - og brug den på gåture i skov og krat istedet for

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

I den alder
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:39

Glemme de næsten alt hvad de har lært :-) det kan så være væk til de runder 1½ år...

Man skal nu også passe på ikke at lære dem for meget, selv om de vil i den alder :-)

Illum !!

.

Folk har så fandens ondt af det de ikke ved...

0
0
Svar på denne tråd

tak for råd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 22:39

I bekræfter stort set mine egne overvejelser; nemlig alderen, godbidderne (de er "middelmådige", kun små spor er af velduftende kaliber, her er hun iøvrigt til at fange 100% opmærksomhedsmæssigt, juhu, det er så godt for hovedet!), at holde os til det der "sidder i skabet", ikke skælde og ikke rose for alle de overflødige tilbud, være rolig og så bare skrue ned for nye tiltag og afvente at teenagetidens forstyrrelser går over.

En dejlig hund, som jeg gerne vil bevare dejlig og så er det jo skønt enten at blive bekræftet i hvad man allerede gør eller få det guldkorn der liiige skubber bjerget lidt tilside så man kan smutte forbi (eller et cliffhangergrej så man kan komme over...;-) )

Venlig hilsen Sarah.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider