Hejsa
Der er vist ikke andet at sige end, at du skal have tålmodighed. De fleste unghunde er overivrige, men det plejer at gå over med alderen.
Hvilke godbidder træner du med? Hvis det er for gode godbidder kan det skabe en overivrig hund, ligesom for kedelige godbidder resulterer i en hund der ikke gider arbejde for dem.
Måske du bare skulle tage den med ro et par dage, uden træning og tricks, så kan det være hun falder lidt til ro. Det virkede med min tæve da hun var yngre. Det er ret vigtigt du ikke roser hende for den adfærd hun selv tilbyder, hvis du har givet en anden kommando. Siger du sit, så skal det være sit og ikke halvt sit, halvt dæk. Et råd jeg fik af min træner var, at holde sig til gamle tricks indtil hunden var modnet (unghunde/teenagehunde bliver ofte bøller, og sværere at træne), så det er vigtigst at holde de gamle ting ved lige og vente med indlæring.
Det må dog være dejligt med en overivrig hund, selv døjer med det modsatte. En hund der ikke gider samarbejde eller arbejde for mig. Om det så er kylling eller laks der kommer for snuden af ham
Øv, altså!
Held og lykke med træningen