Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snøft min kat er væk
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 21:41

Hej.

Har brug for lidt opmutring, min kat har været væk over en døgn, det plejer han aldrig at være.. Kalder og kalder på ham hele tiden, men der kommer ingen Lille Mand.... Han tog afsted på tur søndag formiddag, og ja siden har jeg ikke set ham..Kan ikke klare tanken om han ikker hjemme.. Han har aldirg gjort det før..

Han blev for 14 dage siden ca kørt ned men der skete ingenting, så nu er jeg jo max nervøs for om der er sket ham noget...

Vil bare gerne have min killing kommer hjem igen...:(

Rocky - min dejlige hest....

0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 22:38

Jeg har selv prøvet at min kat var væk i et døgn. Det er ikke spor rart.

Heldigvis viste det sig, at han bare havde været lukket inde i en garage den ene gang - den anden gang regner vi også med, at han har været lukket inde et sted.

Jeg håber snart din kat dukker op igen.

Mange hilsner

Mie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg .....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 06:09

Savner også min misser..

På Torsdag har han været væk 1 mdr

Han har før været væk i knap 14 dage,men kom tilbage..

Jeg har været på visit hos naboerne,og spurgt om de evt. havde set ham.Har gået og kigget i grøften.

Er så småt begyndt at kigge efter,en ny killing..

Men hvor er det bare øv,vil ha min Emil tilbage

Har trods alt haft ham i snart 3 år

Marlene H

Ejer af

Fuldblodsaraberen Babberups Don Diablo.

Og

Traverne Junker S og Kejser N

HN-Træf d.14-16 aug...

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor lader
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 16:17

I bare jeres katte strejfe??

Hvorfor ikke lave en kattevoliere, så I har styr på dem. Det er uansvarligt, bare at lade katte færdes i naturen som det passer kat og ejer. Der er trafik og mennesker, som ikke kan lide katte allevegne..

Jeg synes ikke I kan være det bekendt overfor dyret. Folk der holder hund, lader jo heller ikke bare hunden rende rundt til en måske uvis skæbne...

Så vær jeres ansvar som dyreejer bevidst, og få så lavet den kattevoliere/ gård..

Og ja, jeg ved der er mange, der ikke er enige i mine synspunkter, men så må de sørme komme med nogle gode argumenter for, hvorfor de mener det er ansvarligt at lade katten rende rundt uden opsyn.

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 07:35

Jsarik..

Jeg kan måske forstå man laver en kattevoliere,hvis man bor i byen.

Men nå man som mig,bor på bøhlandet på en gård.

Så tror jeg ik der er mange der holder sine katte i "bur"

Og hvis jeg skal ha kat igen,kommer den aldrig til at være i en voliere..

Fugle holder man i en voliere,da ik en kat som vigtigeste job er at fange mus i stalden...

Så nej ingen indespærret katte hos mig..

Marlene H

Ejer af

Fuldblodsaraberen Babberups Don Diablo.

Og

Traverne Junker S og Kejser N

HN-Træf d.14-16 aug...

0
0
Svar på denne tråd

vores kat
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 08:28

har engang været væk en uge. Vi ledte og kaldte, men pludselig kom han hjem igen, hel men dog noget udsultet. Efter det går han kun på vores jord og lidt i starten af skoven hvor han kan finde hjem. Dejligt at man ved hvor man har ham uden bur, det ville jeg aldrig byde en kat så ville jeg hellere undvære katten. Vi fik ham primært til at fange mus på gården og det er altså svært i et bur.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Læste lige
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 08:36

....om én der havde fået sin kat igen efter 10 år.

Hun blev ringet op fra Dansk Katteregister, at de havde fundet hendes kat. Chippen havde afsløret at det var hendes kat, men hun undrede sig da en del efter så mange år.

Det krævede dog en tur forbi dyrlægen, så katten fik ormekur, penicillin mod diverse skavanker osv.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 08:52

Øv hvor trist, krydser finger for han dukker op igen.

Jeg kan heller ikke lige se en kattevoliere for mig , ude på landet, så kan man jo blive ved og ved. Men rigtig træls når man ikke ved hvad der er blevet af ens kat, for tankerne flyvere jo rundt i hovedet på en.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 14:10

Dét er muligt, at man bor på landet, men derfor har man da stadig ansvar for at ens kat ikke kommer til skade, bliver kørt over, kommer i slagsmål med anden kat, hund ræv eller "grimme" personer...

Jeg bor selv på landet, men har alligevel mine dyr forsvarligt "buret" inde, med mindre jeg selv går rundt ude, hvor de er under opsyn..

Så jeg mangler stadig nogle væsentlige argumenter for, at katten får lov at strejfe... Musene kan den jo fange i stalden eller lade, og der kan man jo lukke døren, så man ved der ikke sker den noget..

Jeg ved godt jeg er på tværs, men jeg håber at kunne få en god debat ud af det, og måske også at der er nogen derude, der virkelig kan argumentere for det forsvarlige i at lade et dyr gå løs omkring..

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

Jsarik....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 14:46

Du har tydeligvis ikke kat... og hvis du har, ville du i min verden være en dyreplager.

Katten er et rov dyr.. et meget lille et, men stadig et dyr du kan sammenligne med løver, tiger, los mm. kattedyr... Den eneste unskyldingen for at holde et "kattedyr" i fangeskab, er udryddelse. En huskat kan INGN større skade gøre... så lad dem da være i fred!!!

Har ikke selv kat,men hunde... har dog større respekt for katte, en jeg nogen sine vil få for en hund.

Til trådstater, Håber at du finder din kat, katte kan overleve mere en man kan forestille sig.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskirft
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 14:52

Det ligger i kattens natur at løbe omkring også selvom det desværre af og til ender galt.

Ejerens ansvar er at passe, pleje, fodre og sørge for, at den er chippet, ikke frarøve den dens naturlige instinkt...

Katte tilhører ikke mennesker, på samme måde som hunde gør.

Stephanie...

Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

katte.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 14:54

Jeg er på sin vis enig med jer alle.

Jeg vil heller ikke have at katte skal være i bur, men jeg synes til gengæld at det er pokkers træls når andres katte skider i min have - i min KØKKENHAVE! ved dsiden af gulerødder, salat, radisser, rødbeder osv.

Øv! Det lugter og er ikke rart at have når det ikke er ens eget valg.

Måske synes jeg bare at katte kun hører til på landet i en stald hvor de skal fange mus... (Nu bliver jeg nok høvlet ned af katteejer...)

0
0
Svar på denne tråd

H rosehkihe..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 15:08

Er ikke katte ejer.... men hegn dine ting ind, fugle, ræve osv... kan smadre dine grøntsager m.v..... sådan er livet!!! og forhåbentligt en meget, meget LILLE del af det!

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ja, jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 17:09

så valgt at få lavet kattevoliere, kald mig bare dyrplager, men hellere det end at finde endnu en kat, som er blevet kørt over af bussen.

hellere være sikker på der ikke sker hende noget end at finde hende som jeg fandt båt, det var IKKE sjovt, og det havde det heller ikke været for katten.

hun havde slæbt sig hjem for at dø under mit vindue.

kristina.

Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Voliere eller hegn...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 18:00

Jeg har pt. 5 lejlighedskatte (to af mine egne og 3 plejekillinger) og mine to får ALDRIG lov til at løbe frit!

Når vi engang flytter til noget større får de en indhegnet have eller en voliere.

Det er lovpligtigt at holde sin kat på egen grund, og jeg synes som Jsarik at man bør holde styr på sine dyr!

Det er meget muligt at katte er rovdyr, men det er simpelthen for fesent med det argument at det er imod kattes natur ikke at kunne løbe frit!!

Hvorfor er dyrets natur kun et argument man bruger når det drejer sig om katte? Det er så tilsyneladende ok at berøve hunde deres natur (de får jo ikke lov til at løbe frit) eller heste (de løber jo heller ikke løs) Eller hamstre, kaniner og marsvin, hvorfor skal nogle dyr have flere/færre rettigheder end andre???

Synes et eller andet sted at dette igen vidner om at katten betragtes som noget erstatteligt, mister man en kat i trafikken får man bare en ny... Man gider ikke bruge 1000kr på at neutralisere sin staldkat, den kan få p-piller og lide en langsom død til kræft, så kan man jo altid få en ny...

Men bevares hvis man holder af sin kat, og derfor holder den inde eller (giiiiiiiiiisp!!) bygger en voliere eller indhegner sin have så er man dyremishandler!!! Kan ikke se logikken i den sammenhæng!!

Jeg nægter simpelthen at finde mig i at man skal stemples som dyremishandler fordi man holder af sine dyr og vil byde dem det bedste de kan få, og det bedste de kan få (i min verden) er et trygt og dejligt liv, hvor de frit kan rumstere i deres egen have eller voliere uden at blive kørt over eller udsat for div. syge mennesker der hader katte!!

Synes da det er langt, langt værre med den brug-og smid væk holdning der er mange der har mht katte!

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 18:01

Til trådstarter! Er ked af at høre at din kat er væk og håber at den kommer igen!

Da jeg var barn havde vi en kat der forsvandt og uvisheden er det værste!!

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 19:04

Håber at din kat nu er kommet hjem (efter ca. 2 døgn)...

Har du checket med naboer/genboer og evt. hængt "opslag med billede" op i nabo-laget ?

Katte er af natur nysgerrige, derfor skal garager, skurer mv. checkes (ifht. at de evt. bliver lukket inde)?

Katte kan også sagtens "bo" hos fremmede, (som der af misforstået godhed fodrer dem)...

Min tidligere kat "fandt" jeg en gang, højt højt oppe i et træ (kun fordi at en forbi-passerede havde "hørt" ham "kalde")..havde ellers ledt efter ham i et ½ døgn, han kunne ikke selv komme ned, så måtte have hjælp af stige mv.

(han boede i en lejlighed, men havde fri udgang via vindue/dør når jeg var hjemme, sov ellers altid inde om natten).

Min nuværende kat (som er stald/gård-kat) "misser" osgå nogen gange en dag hvor jeg ikke ser hende (hun må være på jagt), men ser hende dog dagen efter (den ene dag jeg ikke ser hende, leder jeg dog også ALLE vegne, i alle stalde/rum/loft).

Kunne dog aldtig finde på at "spærre" min kat inde, da katten af natur er et dyr der almmindeligvis kan "klare" sig selv, kontra en hund for eks. (som der er afhængig af mennesket).

Har ellers også set "kæmpe katte-voilere" med træer ovs. som fungerede rigtig fint.

Ikke fordi at jeg ikke holder af min kat, men hun er nu engang gård-kat (under opsyn ), så håber at hun bliver på gården og dens 10 ha område.

Trådstarter, håber at du finder din kat snart....

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

Meget er jeg blevet kaldt
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 23:27

men alligevel aldrig dyreplager

Pernille skriver:Du har tydeligvis ikke kat... og hvis du har, ville du i min verden være en dyreplager.

Min pointe er jo lige netop, at har man ikke sin kat under opsyn, så er man ikke en ansvarlig dyreejer. Katte vænner sig, lige som alle vores andre dyr, hurtigt til livet i en kattevoliere. Den kan / skal naturligvis være spændende at være i for katten, det siger jo sig selv.

En anden skriver, at katten kontra hunden selv kan klare sig i naturen... en hund vil kunne klare sig lige så nemt...men stadig er det dybt uansvarligt, i mine øjne, blot at se til og håbe at intet sker med ens dyr. Det er for mig en yderst underlig holdning. Hvor mange herinde ville bare lukke hestene ud på sommergræs, og så kun tjekke dem, hvis man lige stødte på dem ved leddet. Måske kunne der gå et par dage, men herregud, de kan jo klare sig med græsset, bare de også har vand... Nej, vel...???

Men håber mange flere vil blande sig i debatten her..

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 05:30

trådstarter: øv bøv jeg håber din misser komme hjem igen. vi havde en kat der engang var væk i 9mdr.. og så kom han en dag hjem og satte sig på trappen i huset og ville have mad!! Hmm.. et par mdr. senere forsvandt han og vi så ham ikke igen..

Vi har aldrig aldrig haft buret vores katte inde.. og kommer nok heller ikke til det.. men når jeg tænker på a de er buret inde så ser jeg et ret lille bur for mig.. og det er bestemt ikke okay.. lige så vel som små folde med mange heste heller ikke er eller de der latterlige små bure til hamstre og marsvin ikke er okay!!

Hvis man vælger a hegne haven ind så der er træer og græs og rimelig store vidder a lege på så er det vel okay eller store bure med stimulerende "legetøj" og også ret meget plads så er det da også okay.. jeg kan godt se det er mere ansvarligt som dyre ejer at have styr på sin misser på den måde..

Jeg ved bare ikke helt hvordan man vænner katten til a den skal sige til når den vil ud i stalden og fange mus, så man kan sidde og kigge på den, så fanger den sin mus og siger a den gerne vil ind igen... de katte jeg kender er deres egne og hvis de finder en bjælke ud af stalden op på loftet eller endet ja så kommer de altså først tilbage når de gider...

dvs det mest ansvarlige er så at bure hele grunden inde så den frit kan lege og spise mus.. så har du stald kat ja så må man også bure stalden og foldende inde!! hmm det sys jeg jo virker lidt voldsomt...

Tror bare der er forskellige opfattelser af at holde kat og man vægter forskelligt mellem huskat, kælekat, udekat, staldkat osv.. Jeg kan jo godt se a jeg nok også ville se anderledes på det hvis det ikke var en udekat vi havde men en kælekat der hele tiden var omkring en.. vores er hos os med det formål at fange mus. at de så kæles ind i mellem er noget andet..

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Du må ud og kalde
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 06:44

I din omegn. Forhåbentligt har du et lokkekald eller navnet, den reagerer på- for katte kan blive væk meget kort hjemmefra.

Forresten går min kastrat hjemmefra i sommeren på døgnlange udflugter i markerne/ i folks lader. Han tager mus og rotter/mosegrise. Han foretrækker de der tykke springmus.

Han generer sikkert landmanden, hvis mark han går i, og hvis lade han sover i?

Han tager ikke vildt. Nå jo- han fisker i oversvømmede marker.

Jeg håber din kat kommer hjem. Husk at lede og kalde!

Vi har en meget elsket killing, der gik 50 meter ned ad en markvej. Han var meget savnet, jeg fodrede ham ½ år, så tog naboen ham til sig. Og han er nu voksen- og kastrat.

Han var en meget elsket killing, det fandt jeg ud af året efter! 50 meter var han væk.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du stadig....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 15:51

...mangler din kat så ville jeg dels ringe til Falck på 70102030 da de jo ofte får tilskadekomne (og døde) dyr ind i forbindelse med at folk er kommet til at køre dem ned m.v. og jeg ved de registrerer hvordan dyrene ser ud, hvor de er fundet osv.

Desuden kan du sætte eftersøgninger på følgende hjemmesider (samt tjekke de oplysnigner der står der om fundne dyr):

http://www.dyrefinder.dk/

www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dbdyr.nsf/ uploadefterlysning?ope...familiedyr

home20.inet.tele.dk/hjemigenkat/

www.katteregister.dk/catlost.php (dog kun for katte der er chip eller øremærkede)

Held og lykke jeg håber at missen kommer hjem igen.

Pia

...................
Dejlig 6 års fuldblodsvallak sælges

Se ham her: Jack's The Lad

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ffffggg
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:40

Forhåbentlig får du din kat igen.

For du har selvfølgelig fået den neutraliseret, eller... ?

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

tjek med dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 16:10

internatter, falck mm.

Sørg for at der bliver sat efterlysninger op.

Til I andre:

Det er IKKE synd for katten at gå i løbegård. Bare man søger for at de aldrig har prøvet andet.

Har selv 19 katte som har en dejlig stor løbegård. Og det er selvom at vi bor på landet.

Og det med at det er mod kattens natur, pjat! Der er mange ting som vi laver om på hos vores dyr. Det er jo også hestens natur at være ude hele døgnet mm. Men dem sætter vi også ind.

Det vigtigste er bare at man søger for at katten aldrig har været vant til andet. Ligesom når man har en lejlighed, så søger man for at få en kat, som aldrig har været udenfor.

Jeg arbejder selv på Kattens Værn. Og vi får tit folk ind som kommer med det med "kattens natur", og nu skal den være ude hele døgnet. Og så tager vi lige en snak med folk. For hvis man er villig til at betale 1000 kr for en kat, skal man jo helst være glad for den. Og en flad kat, er en lidt kedelig ting, når man lige har betalt så mange penge.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider