Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Flicka - min ven Flicka
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 01:33

Snart er din tid kommet. Jeg kan ikke længere byde dig noget godt - min samvittighed hænger og flagre - nogen gange på helt og andre gange på halvt.

Flicka - du vil æde grønt - men kan ikke længere tåle. Vi - du og jeg - fandt din egenskab frem - gemt i mange år i din hukommelse - men fik den ikke brugt nok.

Nu står både du og vogn parkeret på et ikke frodigt sted - Undskyld Flicka! Du har hele vejen igennem været en god pony og du kommer værdigt fra denne verden - den dag mit hjerte endelig giver dig fri.

Endnu går du rundt på et plojet stykke jord og venter på at jeg kommer med dagens biotin blandet med lidt opløste roepiller og en klat hø.

Til dem der måtte komme med negative udfald - Skal der siges at hoppen er min. 20 år gammel og har på de to anfald vi (Milla og jeg) har grebet hende i "kun" været på forstadiget af akut forfangen. Første gang var under udlån for 4 år siden midt vinter.

Hvorfor denne gode pony?

Hun har intet gjort galt!

Hvad skal jeg dog gøre - synes at hun er for frisk til aflivning - men hendes latente sygdom kræver ekstra meget opmærksomhed - feks. 3 timer på fold og ind igen. Stå på boks .... hun hader ar stå inde.

Har forsøgt at give hende til bedre hjem med max 3 timer på fold..... og fortryder....Kommende ejer fortryder, Det er jo et ret stort ansvar jeg skubber med Flikken,

Også igen ....Er det ikke bare at kaste sorte Per videre?

Det er et ret rodet indlæg - som min hjerne!

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

Luftefold?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 09:02

På mit opstaldningssted er der lavet luftefolde med grus. Islændere, som min, kan ikke for godt tåle at stå på døgngræs, uden de bliver tromlefede. Det fungerer rigtigt godt - synes jeg. Der er selfølgelig en del arbejde i at flytte hestene frem og tilbage!

Måske var det en idé?

Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd

Ja Flicka...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 10:23

Vores vidunderlige ven Flicka.

Den bedste pony man kan tænke sig. Blid og mild. Kærlig og taknemmelig. Den eneste hest, jeg har kendt, der nusser smed og dyrlæge når de undersøger forfangne hove.

Den bedste hjælp når genstridige heste skal læsses.

I sit es foran sin vogn.

Pyhh...

Nu skal jeg lige have sat studenterhuen på min søster i dag... Jeg tænker så det knager - om der er noget man kan gøre for Flakker...

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Det handler om tilpasning
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 20:23

Min hest er 14 år og har været akut forfangen 3 gange - den første gang om foråret og meget voldsomt - så i mill grad om efteråret samme år - og igen næste forår i mild grad.

Han var forfangen første gang, da han var 8.

Han lever "normalt" om vinteren - men får slankekost med minimum af stivelse - og om sommeren går han på jordfold i dagtimerne - på græs om natten.

Han har i de sidste 5 år gået på jordfold ca. halvdelen af døgnet i græssæsonen. Ja - det giver da lidt arbejde med at flytte frem og tilbage - og der skal tages et ekstra hensyn. Jeg har bare været så heldig, at det aldrig har været et problem, der hvor han har været opstaldet - og det er 4. sted vi står nu.

Moralen er - at hvis ikke hovbenet er drejet så meget, at hesten vil have smerter fremover - så kan det lade sig gøre at tage hensyn og forebygge.

Min både springer og går dressur uden problemer.

kh

Sonja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider