Snart er din tid kommet. Jeg kan ikke længere byde dig noget godt - min samvittighed hænger og flagre - nogen gange på helt og andre gange på halvt.
Flicka - du vil æde grønt - men kan ikke længere tåle. Vi - du og jeg - fandt din egenskab frem - gemt i mange år i din hukommelse - men fik den ikke brugt nok.
Nu står både du og vogn parkeret på et ikke frodigt sted - Undskyld Flicka! Du har hele vejen igennem været en god pony og du kommer værdigt fra denne verden - den dag mit hjerte endelig giver dig fri.
Endnu går du rundt på et plojet stykke jord og venter på at jeg kommer med dagens biotin blandet med lidt opløste roepiller og en klat hø.
Til dem der måtte komme med negative udfald - Skal der siges at hoppen er min. 20 år gammel og har på de to anfald vi (Milla og jeg) har grebet hende i "kun" været på forstadiget af akut forfangen. Første gang var under udlån for 4 år siden midt vinter.
Hvorfor denne gode pony?
Hun har intet gjort galt!
Hvad skal jeg dog gøre - synes at hun er for frisk til aflivning - men hendes latente sygdom kræver ekstra meget opmærksomhed - feks. 3 timer på fold og ind igen. Stå på boks .... hun hader ar stå inde.
Har forsøgt at give hende til bedre hjem med max 3 timer på fold..... og fortryder....Kommende ejer fortryder, Det er jo et ret stort ansvar jeg skubber med Flikken,
Også igen ....Er det ikke bare at kaste sorte Per videre?
Det er et ret rodet indlæg - som min hjerne!