Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ARGH! Hvad gør man lige?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 12:38

... Ved sølvhaler/sølvfisk i hjemmet?

De kravler/går på væggene, gulvet, i loftet, ja overalt!

Dog er de først fremme om aftenen, helst hvis der er mørkt, og stille.. har fået slået en del ihjel, men hvad pokker gør man?

- Kan se på noget af mit tøj, har fået små huller :(

Har hørt at de æder bomuld..

Men her er rimelig rent, gør rent ca. en gang om ugen, støvsuger og lufter ud jævnligt, lufter ud på badeværelset efter hvert bad, så der bliver tørt.. Faktisk står viduet altid åbent derude..

Men jeg er godt nok ved at få spat!

De er både små, store, mellem, mørke og lyse..

Har hørt noget om at de store kan være fra 1-2 år gamle til?? :O

Hvad kan man lige gøre?

- Skal siges at jeg bor i en kælder, hos en privat, hvor er er på værelset er sat nye vægge, tapet osv. I stuen er der også sat nye vægge osv. + nyt gulvtæppe.

Jeg ser disse klasse sølvfisk på mit værelse, på badeværelset, og meget sjældent i området omkring køkkenet..

Hjælp

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Fugt og fisk
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 13:00

Altså siden du har dem, er der altså fugtigt. De lever kun fugtige steder. Det siger også noget om, at det næppe er et sundt indeklima at bo i. Så måske du skal overveje om der er en grund til at man ikke må udleje sin kælder til beboelse (mener jeg der egentlig er en regel om).

Du er sikkert takenemmelig over at have tag over hovedet, så måske du hellere vil prøve med diverse fugtfjernende apperater og dimsedutter. Man kan få en elektrisk fugtfjerner og der findes også andre ting i f.eks. MAtas.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

din stakkel
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 13:22

Det lyder ikke rart..

Jeg har også haft et par stykker, men ikke noget voldsomt, og da jeg har en kat, så forsvandt de lynhurtigt.. Hun åd dem, ligesom han gør med de fluer og edderkopper der får forvildet sig herind.

Så jeg ved faktisk ikke hvad man kan gøre ved dem.. Håber du finder en løsning, ellers må du have en lille dræber mis..

Malene

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 13:42

Tak for svar begge to :)

- Jeg vil prøve at få fat i sådan nogen fugt fjernere, men er der andet man kan gøre

Jeg må ikke have kat, så den er udelukket :(

Så kan ikke få mig en lille dræber-mis :/

Og jo, jeg er meget taknemmelig over at have tag over hovedet :) Har dog overvejet at finde et andet sted at bo, men nu må jeg se hvad tiden siger... :)

Ellers må jeg bede ham der har huset, om at få gjort noget ved det.. andet kan der ikke være for, simpelthen..

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Skru op for
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 13:43

Varmen, luft ud..

Illum !!

.

Tak tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak Illum..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 13:50

... dør de så? eller? :)

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 15:07

Så fjerner du fugten i rummet. Eller reducerer den i hvert fald, forhåbentligt.

- Malle :)
Nu uden hest

0
0
Svar på denne tråd

Nårh..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 18:02

... hehe, det tænkte jeg ikke lige på :)

Så imorgen står den på, rengøring + skruet op for varmen + luftet ud :)

Håber det hjælper!

Men har et problem, der er nemlig ingen radiator på værelset, hvor jeg har min seng, så ved ikke om det er nok bare at lufte ud og gøre rent, samt måske at købe sådan en fugt-fanger til rummet?

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

myredåser.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 18:06

Mine forældre har også haft problemer med dem i mange år selvom de har renoveret huset. Mor sætter de der myredåser ud på gulvet og de virker...

Det er dog ikke muligt med børn, kat, hund eller andre levende væsener der kunne finde på gå i dem, når det ikke er til dem...

0
0
Svar på denne tråd

myredåser..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 18:32

... Tak!

Det vil jeg klart også prøve :)

De skal bare væk de fandens bæster!

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider