Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Unge ponyer
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 11:55

Jeg sidder jo her og tit læser hestekøbsannoncer.

Og især på ponyer , da det er det, jeg avler .

Og så er det at jeg undrer mig over :

HVEM køber egentlig unge ponyer på mellem ½-3-4 år ?

Jeg ser næsten aldrig folk, som søger den alders gruppe.

Næ det SKAL være søde,læreponyer,der gerne har prøvet noget og er totalt stabile,som folk vil have.

Jeg som avler har da ingen mulighed for først at sælge dem , når de er 6-8 år .

Jeg kan til nøds vente til de er ryttervante,men ikke senere da.

Vi har ingen børn, så det er umuligt for os at starte dem før et salg.

Hvad gør I andre , der avler ponyer ?

Mvh Stutteri Graven

Smukke Welsh cobs Tilbyder bedækning.

Køne Wpbr hingsteføl sælges. Rød med 4 sokker og blis og Palomino

Ridelejr i uge 27 . Kontakt 20815069

0
0
Svar på denne tråd

ponyavl...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:03

nu har jeg ikke rigtig haft nogle problemer med at ælge en pony nogensinde, måske er det held eller også er det bare det folkert vil havde når jeg sælger, men min løsning på ride problemet er at finde en yngre rytter der vil være med til at ride nogle ponyer op. jeg har selv gjort det et par gange og de fleste ryttere vil faktisk ikke havde penge for det bare de før lov til at ride

Sagt af Jeanette og Nosey

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Verdens mest fantastiske hoppe søger passer !!!!

0
0
Svar på denne tråd

flere avlere udlåner...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 15:26

jeg ved flere avlere vælger at udlåne deres ponyer til piger der kan ride. de har ponyen som deres egen (ofte betaler de selv alle udgifter for at have ponyen enten hjemme eller på rideskole).

de bliver redet, bliver ofte startet til stævner og når rytteren har haft ponyen i et år eller 2 (eller flere), så bliver ponyen sat til salg til store summer.

Wendy Norris ejede palomino pony hingsten yabadoo, som pernille H.G.Larsen red for hende og startede en masse stævner på. den blev fyns mester og alt mulig andet og blev solgt til en FED sum.

senere lånte pernille vist en anden pony af hende, der hed shulay eller noget i den stil.

Spørg evt. hende hvordan wendy eller pernille hvordan de gjorde med låneaftale.

Vi er forresten en af dem der har købt en af de unge ponyer, som der ikke er folk der søger efter, og det har vi ikke fortrudt, for vi kan forme ham som vi synes, og han er uspoleret. super pony. men vi søger nu også en rutineret pony ud over ham. (vi har nok fundet den perfekte, men det er blevet udsat til i næste uge, grundet problemer med min graviditet).

0
0
Svar på denne tråd

Har det samme problem..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 15:38

Jeg har også et par ponyer på ca. 4 år som jeg ikke kan få solgt og kan ikke finde rytter til, der er ikke nogen der gider komme og ride. De er efterhånden let redne, men ikke det jeg vil kalde tilredne. Der er heller ikke efterspøgsel på de unge ponyer til låns.

Jeg er ved at fortvivle, jeg kan simpelthen ikke overkomme at træne/ride 5, men hvilket valg har jeg når de ikke kan sælges eller udlånes !

Jeg har heller ikke råd til at sende dem i ridning.

Jeg hører også gerne på gode råd til løsningen af problemet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 16:26

Jeg kender flere tøser der rider heste/ponyer op for avlere eller andre der skal af med deres heste.

Nogle får en lille sum for det for de er ved at være så dygtige at de kan klare selv den mest umulige hest, andre vil bare have opstaldning betalt, mens nogen gør det gratis.

Men det betyder jo ofte at hestene skal flyttes.

Kærlige hilsner fra

Team Topper

0
0
Svar på denne tråd

Som ponymor
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 18:16

Har jeg da købt to ponyer på 4 år - netop fordi de ikke var præget så meget af andres ridning og selvom datteren ikke var en kanondygtig rytter (dog meget fornuftig) så vil jeg hellere have en ung pony som en fejlredet - så kan de vokse sammen

Det har kostet lidt ekstra i uddannelse mht enetimer men det har bestemt været det værd også selvom det kun rakte til La mb spring og en rimelig dressur

Der er intet i vejen for at købe en ung pony - dog kræver det nok mere at forældrene har hestekendskab

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Britta og Silver bøgerne undtagen de 4 første købes

0
0
Svar på denne tråd

kender godt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 07:36

Ja jeg kender godt Wendy og har dyb respekt for hende.

Hun har nogle meget lækre og gode ponyer !

Jamen jeg ville såmænd gerne have nogle piger,der kunne komme og ride på nogle af dem.

Men det kræver jo også en del .Dels er det nød til at være ret dygtigt piger,da det jo er unge og ofte rå ponyer .Så de ikke altid selv kan tumle .

Og dels så vil jeg jo selv skulle være der hele tiden til enten at undervise, guide og måske køre dem til stævner.

Og de piger,der gerne vil ride, mangler tit forældreopbakning og vil ikke betale for stævner og/eller undervisning af andre.

Så alt i alt så kommer det til at koste mig en del,bare at have ridepiger til at hjælpe.

På en måde er det synd for dem,som kigger på at købe ponyer,for skal jeg have ekstra udgifter på en pony, så er jeg nød til at lægge det oveni prisen .

Mvh Stutteri Graven

0
0
Svar på denne tråd

ponyer
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 12:02

Nu er det ikke så tit jeg sælger ponyer, men skulle jeg ud og købe én, ville jeg gå efter en 2-3 års, men det er fordi jeg sætter kæmpe pris på at være den eneste der har præget den, ridemæssigt. synes det er 1000 gange bedre.

Jeg lånte en tre års pony for 2 år siden, tilred den over vinteren, red i skoven på den, gjorde den trafiksikker, sprang på den. og så solgte ejeren den. dog starter jeg jo ikke stævner da jeg er over 18. jeg betalte alle udgifter da jeg gør det for min egen fornøjelses skyld..

så det er bare med at kigge efter nogle gode pony ryttere, de findes derude :)

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

Vi har delvis
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 12:36

fravalgt at avle i ponystørrelse af samme grund.

Vi har en 148 cm lipizzanerhoppe, med gang HELT udover det sædvanlige, et virkelig fint temperament og en Sorraiahingst på 143 cm som jeg kan sige det samme om.De ville være et match i særklasse, men vi har ikke gjort det endnu.

Vi har ikke endnu lavet ponyer, men startet opstaldning og jo, der er efterhånden tre-fire af pigerne og min egen store søn på 15 år som kan indfri tilridningsopgaven.

De har også deres egne heste stående her, men kan sagtens overkomme lidt mere- dvs de hjælper med grundtræning og tilridning ogsåvidere nogle gange om ugen. Vi har to om en hest/pony, så de kan hjælpe hinanden efterhånden, så jeg ikke behøver være her hver gang og det er rigtig fint, men har altså taget nogle år at komme dertil......

Vi har først prøvet modellen af, med et par adfærdsforstyrrede ponyer/småheste som er blevet såå gode, så nu er børnene uddannet og store nok /høje nok/ erfarne nok til at kunne gå ombord i ungheste/ponyer også.

Det har taget nogle år at komme dertil og man ved jo aldrig hvor længe de holder ved.I år har vi tre som er/skal i tilridning: en træningshest (i ponystørrelse), en lille lipizzaner og en stor hest, begge af egen avl.

Der er også den gruppe som "helst vil ride gratis", men som ikke har forældreopbakning og det er sværere/ umuligt af mange forskellige grunde.

Jeg har i tidens løb sagt nej til nogle stykker som selv har tilbudt sig - de har ikke penge til undervisning og dem jeg har set, har ikke håndteret/redet på en måde, jeg tør lægge unghest til.

Tredje model er parter som vi også har prøvet - det er også svært at få undervisning NOK ind, til at lægge unghest til. Men med mere erfarne heste kan det være OK

De vigtigste ingredienser er

* ansvarlighed omkring aftaler

* realitetsssans omkring egen formåen, hellere sig "nej, ikke tryg her, behov for hjælp fra jorden" - end være overmodig og risikere en dårlig oplevelse for ponyen og en sikkerhedsmæssig usikker situation for barnet

* forældreopbakning- de skal have undervisning.

Ja, egentlig er det jo et netværk af gode børn, man skal have etableret og det tager en del tid.

Eva

Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 17:12

Jeg har på et tidspunkt arbejdet lidt i at købe de unge ponyer med henblik på videre salg efter endt tilridning. Det kan man godt tjene en lille smugle penge på, men det meste man får ud af det er nu fonøjelsen. Jeg købte som regel i en alder af ca 4 år og red dem i 4-6 mdr inden de blev solgt videre, og har aldrig haft problemer med at sælge igen, men har sørget for at det var til børn som havde den nødvendige forældre- og træneropbakning, da det jo stadig trods alt var et ungt dyr.

Hedevang

Sød og køn lille ponyhoppe sælges.

4 år, 90 cm i stg, rødbroget.

3000 kr. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

En del ponyer
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:10

Jeg har haft en del ponyer i ridning gennem tiden, også som voksenrytter. Aftalen har altid været, at jeg red ponyen og så betalte ejer udgifterne. De fleste ponyer er blevet solgt meget hurtigt. Måske er det fordi, at de har stået på rideskole eller på gård tæt ved rideskole. Så de dagligt blev vist frem.

Jeg har altid holdt meget at at ride pony, og har hygget mig meget med det.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Voksne!!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:11

Hej,

Det er sådan en som mig der køber de unge ponyer. Jeg har dem i et år eller 2 og uddanner dem. Det er der da en del voksne der gør, og for mig er det ren nydelse at finde nogle skønne unge ponyer og ride dem op - for at sælge dem som vel uddannede ponyer - klar til stævner. Ofte starter jeg også heste klasser på dem, for at vist købere at ponyen er klar og opfører sig godt til stævner.

Så annoncer dine ponyer - og vi voksne skal nok finde dem ;o)

Mvh

Lene (en gang pony rytter, altid pony rytter ;o)

0
0
Svar på denne tråd

ingen handlere
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 07:50

Ja skulle jeg vælge at sælge til handlere / trænere så er der mange muligheder,men det ønsker jeg ikke.

Det er ikke det jeg vil !

Jeg ønsker at sælge til børnefamilier .

For det første er det umuligt at sælge en pony under 4 år til en handler/træner .

For det andet kan man sjældent få en fair pris af dem .

Og for det tredie , så skal ponyen skifte hjem for mange gange.

Mvh Stutteri Graven

0
0
Svar på denne tråd

så behold
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 09:42

dem og selv ride dem til der kommer nogle interesseret og sæt derefter prisen alt efter hvad de kan..

Sagde baloo

som kører case, claas

og passer jerseykøer

hver dag:p

Nu med pintohoppen Cherri:)

0
0
Svar på denne tråd

eller...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 13:09

lad være med at avle et føl, førend det gamle er blevet solgt.

Hvis der ikke er markede for unge utilredne ponyer, så må man enten vælge at lægge den tid og de penge i, at få hesten tilredet og gjort til det køberne efterspørger

Eller også må man lade være med at avle for at sælge...

Sådan ser jeg det.

udbud og efterspørgsel.

Med velig hilsen

Ania

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider