Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

RUS-tur - mad?!?!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 11:14

Sagen er den, at jeg det kommende semester skal fungere både som social og faglig tutor på mit studie, hvilket jeg er super glad for! :)

Men pga. en masse forberedelser til disse stillinger + eksamener, har jeg og mine 2 veninder fuldstændig glemt en af vores vigtigeste opgaver: maden!!

Vi skal stå for morgenmad, frokost og aftensmad mandag til onsdag på vores RUS-tur. Altså: 3 x frokost 2 x morgenmad og 2 x aftensmad.

Da vi forventer nogle muslimer, skal der helst ikke indgå svinekød, eller ihvertfald være mulighed for at gå udenom dette.

Jeg kan ikke på stående fod huske faciliteterne, men mener at der er 8 kogeplader og 2 ovne - og vi skal altså lave mad til 80 studerende og 15 tutorer!!

Ingen af os er bange for at tage fat + RUS'erne og de andre tutorer skal også hjælpe lidt til med madlavningen. Vi skal blot være "Le Chefs" + stå for indkøb.

Vi har pt. ikke noget budget (pga. problemer med nogle sponsorater) men maden skal selvfølgelig ikke blive alt for dyr.

Derudover har vi temaet "Togafest/græske guder" den ene dag, og maden denne dag må gerne, hvis det er muligt, afspejle dette.

Så kære HN; er der nogen der har nogle brilliante ideer?

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

Til så mange mennesker...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 11:27

... vil det være en fordel hvis tingene kan laves i forvejen.

Jeg kunne forestille mig at man i ovnene kunne have to bradepander med noget kød i - så kunne man f.eks. lave kylling i tomatsauce - skinken kan udskiftes med "kalkunbacon":

Læg kyllingefileterne i et ovnfast fad og hæld lidt soyasauce og olivenolie ved. 1 spk olie til 4-6 stykker kyllingebryst er nok.

Brun køddet v 225 grader i kort tid.

lav en tomatsauce af (til 4 portioner):

1 dåse hakkede tomater

1 lille løg - hakket

1-2 fed hvidløg - hakket

et bundt persille - hakket

2-3 skiver skinke i god kvalitet - skåret i strimler (IKKE de der modbydelige færdige skinkestrimler.)

timian

salt

peber

Hæld tomatsaucen over kyllingestykkerne og lad kyllingen simre færdig i sovsen ved f.eks 170 grader

Til det ville jeg lave ris - og evt en form for salatbar.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 13:14

Lasagne?

0
0
Svar på denne tråd

Græsk tema
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:07

Altså når nu I har et græskinspireret tema den ene aften så skal I da selvfølgelig spise græsk den dag.

Det kunne foreksempel være:

- Græske lammefrikadeller

- Tzatziki

- Græsk salat med feta og oliven

- Flûte

Morgenmad er jo rimelig lige til og frokost behøver vel ikke være det store, så der kunne sandwiches m. f.eks. tunsalat, æggesalat osv være et forslag?

Hvis der er mulighed for at grille, kunnei jo lave burgere og pølser på grillen med noget brød og salat til. Det er i hvert fald også nemt og pølserne kan man jo variere med kalkunpølser eller hvad der nu er brug for.

Et stykke med nutella og dagen er reddet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider