|
|
| Får du mængderabat på opstaldning? |
|
|
Jeg har tilladt mig at spørge staldejer om jeg kan få mængderabat på mine heste i opstaldning. Der hvor de står betaler vi for boks inkl. halm. Det er selvpasser og vi skiftes til at lukke ud og ind, de natfodrer om vinteren. Jeg har 3 bokse på stedet til i alt 2 heste og 2 ponyer. Førhen har jeg været vant til at få mængderabat da jeg er en "god kunde" der ligger mange penge hver måned og fylder godt ud i en mindre privat stald. Men hvor mange af Jer andre får mængderabat og hvor starter rabatten fra? Får I x antal % pr. boks eller hvordan foregår det?
Med Venlig Hilsen Maria Nielsen KLIK HER for at se hjemmeside - opdræt af marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså hestene.. |
|
|
koster jo det samme i foder osv. om du har en eller ti.. Jeg har aldrig fået mængderabat, men nu har jeg også kun to.. Men hvis jeg havde min egen stald, blev der ikke givet mængderabat fordi nogen havde mange heste..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
Både fået rabat da vi havde 2 og 3 og 4 Mener ved 2 vi fik 25% og ved 3+4 33% dog var nr 1 100 % Dette var så i Sønderjylland hvor der måske er flere der har heste hjemme - ved ikke om det er normalt - men gode kunder bør få rabat
Hilsen Betty
Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle
Gitte bog nr 4 og 7 købes Britta og Silver bøgerne undtagen de 4 første købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rabat.... |
| Forfatter:  |
Laban1 |
| Dato:  |
17-06-2009 21:33 |
|
Man kan jo egentlig godt sige, om du kommer med 4 heste, eller det er 4 pensionærer med hver sin hest, kommer jo egentlig ud på et, det er jo 4 heste uanset hvad  Jeg giver ikke mængderabat, det er ens for alle, sammme mængde hø, foder og spåner. 
Wintec Isabell Wert sadel med cair sælges se annonce.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen rabat |
|
|
Vi giver ikke rabat. Havde på et tidspunkt en med fem heste, og hun betalte fuld pris. Bare fordi du har flere heste bruger du jo ikke mindre strøelse, strøm, vand osv.
Mvh Mette
Lille Hovgaard Hestepension
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm..... |
Marie *Ozzy* |
17-06-2009 22:51 |
|
Det er nok et spørgsmål om forretning. Hvis opstaldningsstedet er så eftertragtet at man har kommende opstaldere stående i en lang kø, ja hvorfor så give rabat hvis man så let som ingen ting kan udleje alle bokse til fuld pris? Men hvis der ikke er kø til stedet ville jeg da som forretningskvinde sørge for at holde en opstalder med 3 heste glad og tilfreds -og give lidt mængde rabat..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer an på stedet |
|
|
Vil også mene det kommer an på stedet. Et større sted med evt venteliste, kan jo være ligeglade med om samme ejer har flere heste. Men et mindre sted, vil da nok sætte pris på det, eftersom man må formode der ikke er parter på dem alle, og der derfor vil være mindre rend af mennesker, mindre slid på baner osv. og mere stille og roligt, og her vil en evt rabat jo så være oplagt. Så det kommer jo nok an på omstændighederne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Maxwell |
18-06-2009 05:33 |
|
Jeg ville sige naermest tvaerimod - som du jo selv siger er det selvpas - jeg gaar derfor ud fra at du har 3 eller 4dobbelt med vagter da du jo har tilsvarende flere heste. Hvis du saa bliver syg i en uge fx. saa har de jo noget mere arbejde ud af det end hvis de havde 4 forskellige pensionaere for de ville jo naeppe vaere syge alle sammen i samme uge. Derudover saa er jeg da enig med de andre i at hestene koster det samme til plads, vand og halm, uanset om ejer har en eller flere - da du skriver 4 hese og 3 bokse saa finde jeg faktisk du er heldig i forvejen, det var jeg som staldejer aldrig gaaet med til omsaa hestene er taet paa at vaere uadskillelige. den boks ville jeg ville jeg maske ikke kraeve dobbelt leje pa, men maske halvanden gang leje pa for de skider, spiser jo det samme men det er saa kun en bokse som skal vedligeholdes, oplyses m/m selvom 2 i samme boks burde give mere slid paa boksen. Men man kan da altid hoere udlejer - det afhaenger jo ogsa som de andre siger, om det er lejer eller udlejeres marked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm det |
|
|
kommer nok også an på opstaldningsprisen-Her hos os er prisen de reele udgifter ved at have hesten+ et lille tilskud til vedligehold af bane/fold. Altså ingen fortjeneste som sådan at give rabat af.
Så hvis jeg skulle give rabat, er det penge jeg skal have op af egen lomme-og hvor dejligt jeg end syntes, det er at vi er flere i stalden, så har jeg altså ikke råd til også at skulle betale til andres heste. 
mvh Lisbet
Opstaldning tilbydes i nyrenoveret stald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa hejsa |
|
|
I mine yngre dage havde jeg 2 stk ´s opstaldet Prisen pr hest var normal 13oo pr mdr. Så´' 1 hest 13oo og 2 hest 1ooo kr. så det var oki.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mængde rabat |
|
|
Jeg vil hellere have 3 ponyer med 3 forskellige ejere, for så er der mere liv i stalden, og det er kun derfor jeg lejer bokse ud - sådan at min datter har nogen at hygge med Så derfor giver jeg ikke mængderabat..
Mvh Marianne
Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tak for jeres inputs  Foder betaler jeg jo selv da det er selvpasserstald  Grunden til de 2 ponyer står sammen er at det er shetlændere i en ponyboks - de skulle egentlig have gået i løsdrift men den viste sig hurtigt at den ikke var egnet da vandet stod ind alle steder, så de kom i boks på trods af det var dyre end løsdriften. Stalden har stort set siden starten stået med et par tomme bokse. I forhold til stedets str. har der været en del udskiftning siden det åbnede for 9 mdr. siden. Så på den måde kunne det da være en stor fordel at give mængderabatten set med begge parters øjne. Jeg er glad for at være der, det skal der ikke være tvivl om. Men ja, det er mange penge at betale 2300kr pr. md. for 3 bokse inkl. halm.
Med Venlig Hilsen Maria Nielsen KLIK HER for at se hjemmeside - opdræt af marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidum |
|
|
Jeg har fået lavet en speciel aftale. Ikke fordi jeg har to heste opstaldet. Men fordi de får speciel foder som jeg selv køber + hø til den ene, da den ikke tåler wrap. Så jeg betaler "kun" for boksene, halm og wrap til den ene. Samt selvfølgelig ind- og udlukning osv i vinterperioden. Så det kan ikke kaldes mængderabat, men nedsat pris  Prisen ender nu nok oppe i det samme, som ved fuld pris for to.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender.. |
|
|
flere steder som giver rabat, da de synes det er en fordel at der ikke er for mange forskellige ryttere på stedet. En rytter med flere heste "fylder" ikke så meget som hvis der var en rytter pr. hest.
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udgifter til regnskab |
|
|
Da jeg havde 2 heste opstaldet fik jeg ikke mængde-rabat. Jeg betalte fuldpris pr. hest inkl. alt (3000,-), undtagen ud-indlukning fra fold.
Jeg synes egentlig, at den pris du giver er en meget rimelig pris pr. hest (575,-) Udgifter til vedligehold, hegn, gødning, faciliteter, strøm/vand osv. "æder" hurtigt de penge op.
Jeg lavede selv et regnskab over udgifter, da jeg overvejede at tage en opstalder ind. Jeg fandt hurtigt ud af at hvis jeg skulle følge de priser der bliver tilbudt i mit område skulle der bare knække et bræt på folden, så ville det være en underskudsforretning at have en opstalder....så jeg synes din opstaldningspris er rigtig rimelig og tror det er svært at finde noget tilsvarende til den pris 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det koster.. |
|
|
sjovt nok at have hest og det er altså ikke billigt at have hestene stående.. Forstår ikke hvorfor man skal have mængderabat bare fordi man har flere heste.. Det er vel et valg man selv har truffet at have mange heste..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jessie og Annemette: Jeg tror lidt i misforstår mig  Jeg var nysgerrig, ikke ude på t kritisere eller brokke mig  Jessie: Det kan ikke betale sig at gøre det op i pr. hest, for så er det jo pludselig dyrt med 575,- pr. md. for en pony på 90 cm når det kun er inkl. strøelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|