Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Killigerne er VÆK !!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 08:02

Da jeg kom i stalden idag var killingerne VÆK Og hunkatten var der.. Man kunne mærke, at det var længe siden, at hun var blevet malket, så tror desværre de er blevet ædt af en hankat, der også var far til killingerne, da jeg så ham være 5 m. fra stalden (vildkat).. Er der nogen der ved, om når hankatten dræber dem, slæber han dem så væk eller æder dem, uden spor?? eller kan der måske være en lille chance for, at hunkatten har flyttet dem?? De var ikke i stalden :( Var derude i en time og der var hun hos mig hele tiden.. Øvøv, hvor er det træls, at staldejers mand er så ligeglad. Han lod både stalddøren stå åben OG boksdøren.. Stakkels killinger og missemor :'(

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

*Medlem af pony-power "klubben".

-"Klubben" for ponyryttere over 18 år.

0
0
Svar på denne tråd

Killinger
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 08:16

Missemor kan godt have flyttet dem. Det gør de af og til. Du må prøve, om du kan følge efter hende og finde dem.

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

Her hjemme
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 08:18

bider hankatten dem ihjæl og lader dem ligge

For 5 år siden fik vi 2 kuld med få dages mellemrum... 9 ialt

6 forsvandt de de var 5 uger, tror de har været på opdagelse og taget af ræven

0
0
Svar på denne tråd

Flyttet
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 08:21

Okay, så håber jeg hun har flyttet dem..

Hvor langt kan de flytte dem??

Tja, hun er ikke nem at følge efter.. hun bliver ved stalden og ligger der og soler sig...

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 09:00

ikke en hankat slår sine egne killinger ihjel, men den afliver alle andre killinger.. men om han klar over det er hans egne ved jeg ikke.. men på en eller anden måde må han vel vide det...

0
0
Svar på denne tråd

ingen familiefølelse
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 09:16

Tror ikke på at hankatte har følelser for deres kuld.

I naturen er det vist for at hunnen skal komme hurtigere i brunst

Tine

Nu med endnu flere dyr....

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 09:20

Hvordan i alverden skulle han dog vide det...? :D

Vores missemor har flyttet lidt på killingerne, men de er der stadig :) Vi havde den smukkeste killing sidste år, men den blev væk da den begyndte at gå ud :( Tror måske naboens lille m*ghund tog den.

Vi har aldrig oplevet at hankatte slog killingerne ihjel

- Cat -

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."

0
0
Svar på denne tråd

har hørt at en hankat
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 09:30

står de killinger ihjel der ikke er hans??? men er ikke sikker

kender du ice man kik evt profil

0
0
Svar på denne tråd

Da vi...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 10:42

havde staldkatte mistede vi ofte killingerne når de blev store nok til at komme på opdagelse.

En gang mistede vi endda to voksne hunkatte som begge havde killinger. Heldigvis havde vi en tredie som kunne tage over med de største og så flaskede vi et par stykker ved siden af.

Vi har mange ræve i området og her tænker jeg at de tager deres del af killingerne.

Jeg fandt dog en enkelt gang en smule blodig pels fra en killing på en halmballe. Her kan det kun have været en anden kat der har været på rov. Men det var da killingerne var meget små.

0
0
Svar på denne tråd

hankat..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 11:06

hvordan hankatten evt kan vide ved jeg ikke.. men løver f.eks slår da ikke deres eget afkom ihjel.. men alle andre løveunger lider døden netop for at få moderen i brunst.

men om det bare er fordi hanløven har føringen og derved tror/ved han er far skal jeg ikke kunne sige, kun at jeg har hørt det samme gælder for katte.. men ok.. jeg kan ikke dokumetere dette..

0
0
Svar på denne tråd

Små killinger
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 11:12

....bliver ofte slået ihjel af hankatte. Sidste år mistede vi alle 5 kuld vi fik. De lå bare og var bidt ihjel. I år har vi mistet de 2 første kuld. Det første forsvandt bare dog var der blod på deres tæppe, den sidste havde været inde indtil den var 5-6 uger, men det var så heller ikke stort nok, den lå også og var bidt ihjel.

Store killinger forsvinder ofte når deres mor ikke gider dem mere, så sætter hun dem af et sted langt hjemmefra.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

killinger...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 13:34

Killingerne er/var født i lørdags... Så tror ikke selv de er smuttet og der er som sagt ingen spor af dem. Intet blod, hvilket ville være let at se, da de lå på et lyst lammeskind... Må prøve at følge efter missemor..

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

0
0
Svar på denne tråd

Kattemutter
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 13:49

kan sagtens have flyttet dem. Det gør de gerne, hvis de føler der er for meget virak omkring dem. Hvis man feks har pillet/nusset for meget med dem.

Min gamle kat flyttede dem, den første gang.

Nok fordi jeg var lidt for nysgerrig og fulge for meget med ;)

Hvis den ikke søger og kalder efter dem, kunne det godt tyde på, den har valgt et nyt sted.

Håber de har det godt.

Bente

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 15:59

Kan det tænkes, det er staldejers mand, der har slået dem ihjel?

Du skriver jo selv at han er ligeglad.

Blot en tanke

Mvh Helle

Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd

Mht. hvor langt de kan flytte dem
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 17:24

da vi boede på gården, kom naboens kat den ene sommer og fødte sine killinger hos os. Vi afleverede dem selvfølgelig tilbage. Dagen efter var hun hos med dem igen. Der var nok 150-200 m.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

missemor
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 19:20

kan sagtens have flyttet dem et stykke vi har pt et kuld i satlden som er dukket op, og hunkatten hører til hos naboen (flyttet uden at tage deres kat med sig) som bor ca 3-400 meter væk.

killingerne er ca 5 uger gamle nu og er lidt spændt på om hun lader dem blive her, men tror det, sad og legede med dem idag da hun dukkede op og der lagde hun sig blot på halmballen og slappede af.

Men håber da ikke at nogle af de andre katte der indimellem kommer her slår dem ihjel.

normalt aflives alle killinger der findes her på gården, men normalt findes de også indenfor den første uge.

Vi aflivede 2 igår, de var blevet presset med ind i vores nye hø, og var dermed delvist invaliderede begge 2. Desværre skyldes dette uheld nok at føreren af presseren fra maskinstationen ikke har tjekket sit maskineri inden han har taget det i brug, da presseren ikke havde været ude et stykke tid inden han begyndte igår.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

Hø, første slet 09 sælges 13 minibig ialt

0
0
Svar på denne tråd

FUNDET!!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 19:57

Så er killingerne fundet :)

Missemor havde flyttet dem ind i boksen ved siden af, godt gemt i halmen... Havde ellers kigget der igår, men åbenbart ikke godt nok.. de er nu flyttet tilbage i deres boks, da det er for farligt, at de bor i halmen. Der er hængt et gammelt eksemdækken op på boksen og går ned over kassen som et telt.. Så må vi se om de er der imorgen eller om der skal ledes igen...

Åh, det er bare dejligt, at de blev fundet, for det er ønskebørn og hunkattens eneste kuld, da hun skal steriliseres når killingerne er 12 uger... Jeg skal have den ene killing med hjem som selskab til min egen kat og de andre skal blive i stalden... Heldigvis er det hankatte, men de skal også kastreres når de bliver gamle nok.

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

0
0
Svar på denne tråd

Åhr det var
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 20:04

godt :)

Dejligt der ikke var sket noget.

Og nu er det ikke fordi jeg vil være lyseslukker, dum eller sådan noget.

Vil bare advare mod at man flytter dem for meget, nogle missemødre kan godt støde dem fra sig.

Kan sagtens forstå det er for farligt i den anden boks, og bare mutter mis får ro, skal det også nok gå.

Men det var godt de stadig var i god behold :)

Bente :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider