|
|
| Hvad hedder? |
|
|
Et mærkeligt spørgsmål, som jeg har forsøgt at google desværre uden held. Er der nogen som ved hvad mågens afkom hedder? Andens afkom hedder ællinger. Hønens afkom hedder kyllinger. Hvad hedder mågens afkom? Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mus afkom = |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
16-06-2009 19:12 |
|
... = muslinger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og selvfølgelig... |
|
|
... må edderbobbernes afkom hedde "koblinger" Jeg vil tro at mågernes hedder.... unger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
Vi kom også frem til at de måtte hedde måglinger ..... Men tror nu ikke at der er hold i den. Så frem med det, nogen som ved noget? Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mon... |
|
|
Måge-unger eller fugle-unger -ligesom solsortens og de andre...
Hilsen fra Strit 77 -Ikke noget der ikke kan limes... -Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!
Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillægsspørgsmål |
|
|
Men når man så er sulten og får mad så bliver man mæt -hvad så når man er tørstig og drikker nok så bliver man??
Hilsen fra Strit 77 -Ikke noget der ikke kan limes... -Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!
Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| server mine nødder på et sølvfad |
|
|
Kaldes de ikke bare måger? Voksne som unger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Jeg synes Måglinger lyder godt  Hvad hedder bille unger? Billinger? Billunger? Bilbørn? Eller er det bare mini biller? Måske får de larver?  Og elsker svensk, hvor et føl ofte bliver kaldt en fölunge 
Strit: Her i Sverige kan man være otörstig - men det er godt nok sjældent anvendt.
Live your life to its fullest potential...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
16-06-2009 20:17 |
|
Strit - Så bliver man stang bacardi 
Mvh Bonnie
Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did
Hvis du absolut skal køre hasarderet, kan du så ikke undlade at tage selen på?? GRATIS TING
www.bjphoto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he.. |
|
|
ja der kan i bare se mine måglinger holder Stritt.. når man er tørstig og får noget at drikke... så kommer tilstanden jo helt an på hvad man så vælger at drikke... igen logik ikk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| U-tørstig? |
|
|
Jeg tror nok, man for nogle år siden foreslog at bruge ordet "sæt" for ikke længere at være tørstig. Men det har ikke rigtig vundet indpas, og personligt synes jeg egentlig også, det lyder lidt underligt.  Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Ja det var lige det ord det var  Sæt. Nej det vænner man sig ikke lige sådan til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utørstig - det skal |
|
|
da indføres i DK! 
Med venlig hilsen Gitte - mor til Tera og Lian og ejer af selveste Jack D, Makron og Joker
Bates Caprilli 17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mv sælges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Har spurgt DOF |
|
|
om svaret - vender tilbage når / hvis de svarer  (DoF= Dansk Orinitolog forening) (fugle)
Med venlig hilsen Gitte - mor til Tera og Lian og ejer af selveste Jack D, Makron og Joker
Bates Caprilli 17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mv sælges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
16-06-2009 22:02 |
|
på dansk ornitologisk forenings hjemmeside fandt jeg følgende sætning (under søvlmåger) : Udviklingen i ynglebestanden (øverst) og vinterbestanden (nederst) opgjort ud fra årlige punkttællinger. Bestandsstørrelserne er angivet som indeks, hvor første optællingsår er sat til 100. Se det understregede ord, Sys at et kvalificeret bud er at de hedder ællinger. men vil meget gerne høre det svar HundeGitteMor får fra dem, for ærligt talt så aner jeg det ik. Mvh Anja
Den stolte ejer af den stolte ganger KRISTINES ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| desværre.. |
|
|
punkttællinger (punkt-tællinger)er desværre kun den metode man bruger til at tælle bestanden  men glæder mig også til at se gittes tilbagemelding 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode bud |
|
|
Der er kommet mange "gode bud" *host* måske mindre seriøse. Det bedste bud jeg har fået indtil videre er: Mågeklatter!!! det er da humor. HundeGitteMor: Jeg glæder mig meget til at høre, når du får en tilbagemelding. De må da hedde NOGET!!! Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| helt tømt? |
|
|
Ja der er vel forskellige former for "utørstig"... Man kan måske være fyldt eller fuld. Og tænk hvis man stadig er liiidt tørstig så går man halv-fuld rundt hele tiden eller kun fået en lille smule at drikke så er man bare små-fuld ??? Ja StangBacardi kunne også være en mulighed 
Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strit77:.... |
|
|
det hedder sæt.. man sagde i gamle dage skal du til middag og blive mæt og sæt... eller man var sættet til den fest... det udtryk bliver ikke brugt så meget mere, men det er meget blæret at man kan det synes jeg
Sagt af Jeanette og Nosey
Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!
Verdens mest fantastiske hoppe søger passer !!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hedder... |
|
|
....harens unger så harlinger???? Det spurgte min datter mig på et tidspunkt om!  Tjah, hvorfor gør de egentlig ikke det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harekillinger |
xtiny |
17-06-2009 10:17 |
|
Hedder det.  Men kaninunger hedder kaninunger. Der er INGEN systematik i navngivningen af dyr og deres unger- eller fødsler. Kaniner og heste foler fx, mens får læmmer, køer (og isbræer- og hvaler - men kun de større) kælver og svin farer. Hos hjortene er det også rodet. Rå-lam (og då-lam/då-kalv og elgkalv forresten) og hjorte-kid/-kalv. Så mågunger og svaneunger- hedder altså kun unger. Desværre ikke mållinger eller svællinger. Forresten hedder pindsvin, so og orne- og de små pindgrise!  Det er nok en sproglig rest fra landbrugskulturen, der gør at store dyr (som hvaler) hedder tyr og ko. Men- hvad hedder en flodhest?! Man siger faktisk ikke flodføl eller flodhestekalv- nej, de stakler må nøjes med han og hun og unge.
Mvh xtiny
♣*** The truth is out there- but the lies are in your head*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun på dansk, for på |
Illum |
17-06-2009 10:47 |
|
Engelsk hedder flodheste Cow, Bull and Calf  Svaneunger hedder signet.
Illum !! . Tak tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Hvis det skal være helt korrekt, så er det "cygnet" på engelsk - efter det latinske cygnus = svane.  Jeg tror bare mågens afkom hedder mågeunger. Den betegnelse bruger Dansk Ornitologisk Forening på deres hjemmeside, i bl.a. denne artikel. Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte... |
Kamelia |
18-06-2009 16:56 |
|
Målinger er da et hit! Lige så vel som: mislinger og kattekyllinger