Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor kommer tvangsfjernede dyr
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 21:47

Nogen der ved hvad der sker med de dyr der bliver tvangsfjernet pga vanrøgt.Jeg går ud fra at mindre dyr som hunde ,katte og lign,kommer på diverse intenater.Men hvor kommer heste og køer egentlig hen,de bliver da forhåbentlig ikke solgt til højest bydende handelsmand.

Så ja,nogen der ved hvad proceduren er ved tvangsfjernelser af større husdyr ?

Dorte.

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Æslet kan være stædig og langsom,men ikke af dumhed.Kloge kalder vi de dyr,der følger vort mindste vink,og lader sig dressere til hvad som helst.Det er æslet der er klog

0
0
Svar på denne tråd

heste og køer
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:00

De bliver aflivet eller os kommer det hen til hestens værn eller nyt heste liv. det tror jeg. Køerne det ved jeg ikke, de komme måske hen til en anden landmand.

Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hen til Hestens Værn?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:04

Hvor er det?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

Lej en grill

0
0
Svar på denne tråd

uden at vide deta
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:06

antager jeg der er særlige plejefamillier til hestene som tager dme ind inden de videre formidles????

nothing more to say...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:08

Hvis dyr bliver fjernet pga misrøgt, så er de vel nærmest døde i forvejen, der skal godt nok meget til før nogle skrider ind med andet en bøder.

Jeg kunne forestille mig de bliver aflivet.

Nyt hesteliv køber selv deres dyr.

Hestens værn modtager nogle gange dyr.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:28

Et spørgsmål mere.Hvad nu hvis der er hold i en anmeldese ,og ejerne ikke retter op på forholdene,trods flere henstillinger.

Dorte

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Æslet kan være stædig og langsom,men ikke af dumhed.Kloge kalder vi de dyr,der følger vort mindste vink,og lader sig dressere til hvad som helst.Det er æslet der er klog

0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:49

kender en der har 2 ponyer gående fra tror det er dyrenes beskyttelse

hun må aldrig sælge dem ,men skal selvfølgelig passe dem ordenlig men tror nu ik de følger op på det.

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

Ved kun
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 09:00

hvordan det er i Norge:

Vi forsøger alltid at redde dyr, om de fortsatt er i stand at ha et værdigt liv. Derfor bliver de gået igennom af veterinær som så foreskriver oppfølging som behandling, medicinering, boksro, mad osv.

hester og køer bliver oppstallet i "nødstalde" det vil sige hos ansvarsfulde dyreejere som har sagt seg villig til at gøre en sådan indsats ved behov. (Til eksempel har jeg en disponibel hesteboks for nødfall) der bliver dyret til det er friskt og klart for omplacering om nu ikke ejer anses i stand til at at seg af det.

Så bliver dyrene omplaceret til egnet sted.

Nogen der har fået et vedtak eller advarsel mod seg følges nøje op med tette besøg. Om forholdene ikke bedrer seg, pålegges de at selv afvikle dyreholdet. Om de så ikke gør det, vil myndighederne gå ind og fjerne dyrene.

Dessverre er det mange kreative måder at omgå disse tiltagene. Og det er utrolige hvor aktive de kan være for å beholde dyrene. Det er at give dem mad og stell det kan knibe med...

0
0
Svar på denne tråd

tvangsfjerne
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 12:10

Her i nabolaget har en mand fået tvangsfjernet 3 heste. De blev opstaldet på en proffesionl hestepension. Om stedet er særlig godkendt af dyrenes beskyttelse er jeg ikke klar over

Det skal siges, at denne mand har været anmeldt mange gange og været tiltalt i retten og også fået "tvangsaflivet" en hest.

Jo flere gange en dyremishandler har været tiltalt i retten, des nemmere bliver det vist at tvangsfjerne dyr. Nogle mishandlere blæser jo højt og flot på en dom om at de ikke må holde dyr. De køber bare nye dyr.

Ovennævnte eksempel giver mig håb om, at det kan nytte. Men ting tager åbenbart lang tid i dyreværnssager.

Jeg tror, at man nu i hver politikreds nu har særlig betjente som tager sig af dyreværnssager. Det må jo betyde, at man har nogle personer som er særlig fokusserede og vidende om netop dette emne.

Er der nogen der ved om dette er rigtigt?

Mvh. Anja

Albion SL - bom W - 16,5" sælges. Prisidé: 9000,-

En byttehandel med en 17" kombi- eller springsadel med bred bom kan også have interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Statslige institutioner..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 12:17

Jeg ved at der er nogle der kommer ud til statslige institutioner som skoler med særlige dyr osv..

Skolen på Orø har overtaget nogle okser og lidt andet forskelligt..

Slanger osv kommer vel til div zoo's medmindre de er syge, så aflives de..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider