Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når hunden bliver gammel...og syg
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 18:01

Min gamle yorkie på 14 år er ved at blive gammel. Ikke bare af alder men også af udseende og opførsel.

For kort tid siden fik den pludselig voldsom næseblod og blev opereret. Vi frygtede, at den havde kræft. Heldigvis var det "bare" en tandrod, som så blev fjernet. Desværre måtte den på bordet endnu engang ugen efter, da den igen fik næseblod. Dyrlægen havde ikke fået fjernet alle tandstumperne.

Sådan en tur er meget hårdt for en gammel hund, og vi overvejede også, om det ikke var bedre at lade den aflive. Antibiotikakuren måtte den på to gange og den fik så dårlig mave og kastede også op. Så holdt den helt op med at spise..og tabte sig. Igen kørte vi til dyrlægen. Der var umiddelbart ikke noget andet "galt" med hunden udover alderdom, så vi måtte prøve at få noget mad i den.

Heldigvis har vi endelig fået den til at spise igen. Selv om 4 dage ikke lyder af meget, så er det meget lang tid ikke at spise for en lille gammel hund.

Men dyrlægens "den bedste" (og dyreste) dåsemad er altså værd at spise Og hunden har fået energien og det gale temperement tilbage, hvilket er helt fantastisk

Men vi er blevet enige om, at får den problemer med tandrødder i næsehulen igen, så lader vi den aflive. For sådan en tur overlever den næppe igen, og det er den ikke tjent med. Vi nyder hver dag med hunden, som var det dens sidste.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 18:05

en god beslutning

Min schæfer blev opereret som 11 - årig , ja det tager tid i den alder at komme sig

0
0
Svar på denne tråd

vores gamle dreng.
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 19:02

Vores gamle border nåede også at blive 14 år, han var stokdøv og havde en smule gigt ellers fejlede han såmænd ingenting.

Hans fordøjelse begyndte dog at stå af, han havde altid tynd mave og efter mange forsøg med forskellig medicin og forskelligt foder havde dyrlægen ikke flere ideer, men vi lod ham leve fordi han stadig var frisk og ville ud og gå tur og have sin mad, men en dag lå han pludselig og ville ikke spise og ville ikke ud og gå, så vi besluttede at nu skulle han afsted og dagen efter tog vi allesammen med op til dyrlægen og sagde pænt farvel til vores gamle vovse. Et værdigt endelig for vores gamle ven.

Min pointe er, så længe den ellers er åndsfrisk og virker til "at ville" livet så lad den leve, den skal nok selv sige hvornår den ikke orker mere.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:21

Min hund er blevet 11 år i april og når/hvis han bliver syg eller "sølle" så bliver han aflivet - han har haft et godt liv og han skal helst herfra mens han er sit eget glade jeg.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hund......
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 13:36

Jeg synes det er en god beslutning i er kommet frem til - Det gjorde jeg også med min kanin, der prøvede næsten det samme, bare tandbyld, og han blev opereret 2 gange(den sidste pga. tandstump, de ikke havde fået med), men han fik pludselige kramper efterfølgende, så han blev aflivet.

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

vov-vov
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 13:45

syntes at det er godt at I er kommet til den beslutning.

Jeg har en bl.hund på 11 år som lider af epilepsi og får medicin 2 x dgl.

Vi har aftalt at hvis han krampeanfald bliver værrer så han skal øges i medicin, ja så bliver han aflivet...

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider