Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til drink - "pink surprise"
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 17:52

Jeg fik i lørdags, den mest fantastiske drink, kaldet "pink surprise"

Nu er det jo langt fra sikkert at den kaldes det samme på de forskellige diskoteker - men jeg håber i kender denne drink, og evt. kan hjælpe med hvad det er der kommes i den :)

Det jeg husker fra kortet er :

Vodka

Strawberry

Cream

... Noget sodavand tror jeg

Det kunne evt. bare være "vodka strawberry" - men der lagde noget helt jordbær-sovs agtigt noget i bunden af glasset, så er ikke sikker...

Cream'en - var ikke flødeskum, men nærmere sådan noget man putter oven på is (guf)... meget luftigt, og smagte ikke af det hele store - bare lige sødt...

Sodavanden (tror jeg altså der var i) - kan måske bare have været danskvand... eller sprite måske...

Den smagte simpelthen bare himmelsk - stort set som jordbæris :D

Har store planer om at lave den til en fest på lørdag - så håber virkelig at i kan hjælpe mig med de korrekte ingredienser! :)

0
0
Svar på denne tråd

ommer :)
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 19:03

Jeg synes det lyder som om du har en rigtig god undskyldning for at tage en bytur og en drink mere

Smukke, racetypiske chihuahuahvalpe fra stueopdræt med stamtavle sælges, send pb og hør mere om charmetroldene.

Den allerherligste kat. 2 pony sælges til godt hjem, enestående godt temperament.

0
0
Svar på denne tråd

discotek...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 19:34

Kan du ikke tage ned til discotet og tjekke kortet, eller ringer derned og spørger ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:16

Haha ja det ku godt lyde som en go undskyldning for at komme afsted igen - problemet er jo bare at jeg selv skal lave den allerede på lørdag, og kan ikke nå at komme derind inden ... (bor ikk i nærheden)

Jeg kunne selvfølgelig ringe.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Opskriften
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:19

Hvis eller når du finder ud af opskriften, så kunne du da lige poste den i denne tråd :-)

Jeg kunne nemlig godt bruge en lækker "tøsedrink" til vores tøseaften i næste måned.

0
0
Svar på denne tråd

Klar til weekenden...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:47

Hmm, det lyder som det vi på Kruset kalder Jordbærshots!

4 cl. jordbærvodka

hældes i en shaker der er fyldt halvt op med is

8 cl. sprite hældes ved samt

2 cl. grenadine

shakeren fyldes op med flødeskum

Shakeren må ikke lukkes før den forsigtigt "skvulpes" rundt - bruset skal gå af sodavanden først!!!! Dernæst lukkes shakeren og der rystes forsigtigt et minuts tid. Vupti - der bliver 10 shots af sådan en portion.

ADVARSEL: Du vil have jordbærshot over det hele hvis du ikke har sørget for at skvulpe bruset af først...

TIP: læg et viskestykke eller en klud over toppen af shakeren for det tilfælde at der skulle være brus tilbage...

Prøv også Skumbanan-shots:

2 cl. vodka

4 cl. Pisang Ambon

3/4 fl. Cocio (de små)

Shakes med masser af is.

Giver 10 shots.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

• Chokodullen Marabou
  • Minimulen Sorte Arnold
  • Lånebassen Aslan
0
0
Svar på denne tråd

endnu et tip
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:49

Du kan jo også bare servere i to drinksglas med sugerør istedet for 10 shotsglas. Men vi har altid serveret det som shots til tøserne... Et mega-hit om sommeren.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

• Chokodullen Marabou
  • Minimulen Sorte Arnold
  • Lånebassen Aslan
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 21:21

så har jeg snakket med bartenderen :)

Den minder lidt om din Pia - men der er lidt forskel ..

Alm. vodka

Sprite

Jordbær sirup

Dertil en "cream" - som består af fløde shaket med isterninger... Creamen puttes bare oven på drinken

Jeg syns slet ik at det lyder logisk... fløde shaket med isterninger... og hvorfor i alverden skiller fløden og sodavanden ik??? Meget mærkeligt... men det skulle i hvert fald være den originale opskrift- og hvis det lykkes smaget den intet mindre end fantastisk! :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider