|
|
| Vaske hår uden shampoo/sæbe... |
|
|
Jeg har meget tør hovedbund, som klør!, og derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der kan anbefale en god og IKKE-udtørrende shampoo uden parfume/parabener osv?!? Jeg vasker kun hår med shampoo hver anden dag med Derma shampoo, bruger lidt balsam (kan den være synderen) og undgår hårstylingsprodukter... Jeg har kort hår, så jeg bruger ikke føn-tørrenen, og jævnligt bruger jeg jojoba-olie til at få dæmpet kløen lidt. Jeg har i forvejen tør hud på kroppen, og har altid haft det - og der bruger jeg Aderma Exomega med godt resultat, men den lotion kan jeg jo ikke bruge i håret... Hilfe bitte - jeg bliver sindsyg af den kløe...
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser - Nu med job i forsvaret...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har i perioder tør, skællende og kløende hårbund - så bruger jeg Sanex skælshampoo i nogle dage, det virker stort set efter 1. vask hvor kløen forsvinder. Det er selvfølgelig ikke sikkert det virker for dig, men er måske et forsøg værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippiesæbe ;) |
|
|
Du kan forsøge med rasul, en slags sæbemudder der renser og rengør. Det er et afrikansk produkt, du kan få det i urtekram. Det er noget svineri at bruge, men det fungerer og det er garanteret uden parabener og andre tilsætningsstoffer. Bare søg på rasul (google), så kan du både læse om produktet og evt. bestille det online.
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shampoo |
| Forfatter:  |
staldhestely |
| Dato:  |
15-06-2009 09:02 |
|
Forever Living Products har en shampoo der hedder Jojoba shampoo, den er ret dyr mener 237 ml koster 168,-, det hjælper så lidt at den er meget drøj i brug. Rigtig mange med tør og kløende hovedbund er glade for den. Helen.
R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wella.... |
|
|
Jeg plejer at købe en shampoo hos frisøren til sart hovedbund, det tager kløen på ganske få dage. Men lige så snart jeg skifter over til en shampoo fra supermarkedet, så er den gal igen. Det er sådan en firkantet grøn ting fra Wella.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tea tree shampoo |
|
|
fra matas virker godt for min hests kløen og jeg synes også selv tea tree olie er godt til mange ting.... Måske et forsøg værd..
Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nizoral fra apoteket er til det samme og virker efter en behandling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indefra |
|
|
Jeg døjer med psoraasis og tør hovedbund i perioder og har prøvet alt. (laserbehandling,diverseshampoer og kurer. alle mulige sjove ting jeg har haft i håret) Drik masser af vand var lægens svar og tag eventuelt nogle fiskeolietabletter. Også lad håret få luft gå ik i seng med vådt hår (jeg har hår ned til midten af ryggen) Mit blusser også op hvis jeg er stresset osv. Men kosten skulle være en stor synder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen psoreasis |
|
|
Jeg har dog ikke psoreasis, men meget tør hud - og når det klør, så klør man jo igen, og så er det en ond cirkel... Nizoral gør min hovedbund endnu mere kløende desværre - er afprøvet... Tea Tree shampoo ved jeg ikke om jeg har mod på at prøve, for tea tree olien skulle jo virke udtørrende på f.eks. bumser - eller har jeg misforstået? Shampoo med parfume - herunder wella - gør det værrer, så derfor undgår jeg disse. Sanex er heller ikke en mulighed for mig... Rasul, Selenshampoo og living products - de må lige kigges nærmere på... Jeg drikker i forvejen meget vand, men jeg tager ikke fiskeolie-tabletter (får nogle grimme opstød af dem), men det er da værd at prøve. Jeg går sjældent i seng med vådt hår, da jeg enten går i bad om morgenen, eller det når at tørre inden jeg putter mig... Tak for jeres svar nu har jeg lidt at arbejde ud fra...
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser - Nu med job i forsvaret...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wella.... |
|
|
.....og Wella er 2 ting. Der er de billige man kan købe i supermarkedet, og så dem man kan købe hos frisøren. Jeg kan heller ikke bruge den fra supermarkedet, den giver også kløe hos mig.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du skal smørre din hovedbund ind i jojoba-olie og sove med det om natten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godaften! |
Lerke Larsen ♥Gnejs og glossi |
15-06-2009 22:43 |
|
Jeg bruger aldrig produkter med parabener (bortset fra håndcremen jeg ikke vil undvære), og aldrig noget med parfume da jeg mener det er ganske usundt og jeg får hovedpine af det. Nå, det var jo ikke det du ville vide  HÅRSHAMPO Jeg er meget hys med shampoer som ikke er lette at skylde ud, oveni mit parfum/paraben hysteri. Løsningen for mig er: Børneshampo fra neutral. Den er supernem at skylle ud, holder håret fint rent, det blir let og luftigt. Og så er flasken fin og grøn med disneyfigurer  I hvert fald, jeg kan absolut anbefale den Prøvede en anden ligeledes parfume/parabenfri een, men den tørrede min hovedbund helt ud og det kløede  Sidst min hovedbund var tør og "skaldede", tog jeg lidt af matas naturserie-fugtighedscreme og gned i, det virkede altså også fint. Om ikke, så skader det jo i hver fald ikke noget. Håber du finder een som hjælper, det er træls med irriterende ting der på toppen 
Det er ALDRIG hestens skyld!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læsø saltcare |
Sabine 1 |
15-06-2009 23:20 |
|
LÆSØ SALTCARE SHAMPOO.. Bare google den.. Så finder du det du har brug for at vide.. Kan købes i Matas..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| schwampoo schwampoo |
little-horsie ♥Blaze♥ |
15-06-2009 23:40 |
|
Du kunne osse evt bruge tørshampoo det gør dit hår rent uden at påvirke din hovedbund. Min hovedbund holdt op med at klø efter at jeg gik over til head and shoulders et råd fra min hudlæge da jeg efterhånden havde smidt penge efter alle mulige shampoos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
at vaske hår sjældnere? Fx hver 3. dag?
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hår.......... |
|
|
Jeg havde selv en lang periode, problemer med hovedbunden, fik direkte sår, selv om jeg ikke kløede. Lægen udskrev et produkt, der overhoved ikke hjalp. Fik så et råd om at prøve "head & shulders" Jeg har ikke siden haft problemer, med mindre jeg har prøvet noget andet, så kommer det straks tilbage.
Ridelygter sælges, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| neccin |
|
|
Jeg døjer også meget med tør hovedbund og har haft stor succes med Neccin shampoo nr. 3. Jeg er meget slemt ramt, men den kan holde kløe og skæl væk helt væk. Jeg køber den på shampooshoppen . dk, men den kan også fåes hos diverse frisører. Head and shoulders virkede for mig kun i starten, efter noget tid virkede det ikke længere..
Kender du Marico?? Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben(måske venstre). Solgt til Højen v. Vejle i sommeren 2001 og derfra muligvis solgt videre til Give egnen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|