Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Så få dog hunden i snor på fællessti!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 13:39

I går på vej hjem fra hesten er jeg centimeter fra at køre en border collie ned.


Jeg cykler på en sti der er fælles gang- og cykelsti og kan se denne hund forude (med retning mod mig) - der kommer to løbere en 15 - 20 meter efter den så regner med at det er deres - der er et andet par at se, men de går den anden vej.


Hunden zig-zagger henover stien og løber her og der og allevegne.

Jeg sætter farten ned - men går ikke i stå - hunden er trukket lidt ind til den ene side da jeg så småt skal passere den, men da jeg er ½ meter fra den vælger den at dreje og løbe ud foran mig mens den kigger efter dens ejere.

Jeg får halvt drejet cyklen og halvt sat en fod i jorden mens jeg råber til løberne som stadig er et stykke bag hunden at de sg* må se at få hunden i snor når den løber sådan på en fællessti.


Damen råber noget med "k*lling" til mig imens hun knipsede fingre ad mig og så bliver jeg da først pisset af og ærgrer mig over at jeg ikke kørte hunden ned (synd for hunden ja, men hvorfor f*nden er der bare sådanne tankeløse mennesker til?) og svarer hende at det er lovpligtigt at have hunden i snor i byområder samt hvis hun ikke har 100% kontrol over den.


Jeg skal ikke pudse glorien, men går jeg med min hund på fællessti, så er den skisme Altid i snor - netop for at der ikke er andre der skal blive generet af den.


Jøsses mand!! Tak for luft. :)


Mvh Louise.


http://www.smaadyrsformidling.dk




Parring ved

Brun Siameser Dværgvædder

tilbydes!


Send pb for mere info - fotos på præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig opførsel
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 16:56

af hundeejer!




Mvh Gitte,
- mor til Tera og Lian



www.26270272.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja.....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 18:03

Her omkring har vi jo 2 dejlige hundeskove hvor hundene kan færdes uden snor.

Og så har vi en dejlig sø, med mulighed for at gå hele vejen rundt(omkring 4 km.) hvor der, på vejen rundt, er placeret ikke mindre end 11 skilte hvorpå der står at hunden skal føres i snor.

Alligevel er der flere borgere her der ikke kan læse, for de har aldrig hunden i snor når de går den tur


Jeg synes det er trist at der er flere hundeejere der ikke har lært at læse



Annette


Ønsker at bytte sadel, se præs.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal ikke være hellig...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 18:19

Men når jeg går med hunden så er jeg bedøvende ligeglad med om der er skilte der siger snoren på... Hvis der ingen mennesker er i området og området er et kanon sted at kaste pind, ja så får min snoren af. Slipper kun hunden hvis jeg er 110 på at jeg kan se hvis der kommer andre, fra alle vinkler.

Dog vil jeg sige at jeg uanset hvad kalder hunden til mig hvis jeg så meget ser en skygge af andre med eller uden hund, gående eller på cykel...

Hunden skal have lov til at bruge sig men man skal vise hensyn.


Akademisk ridekunst: www.barokridning.dk (under opbygning)

Fede smykker: www.otello-design.dk


Fokusér på det du vil, ikke på det du ikke vil.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 18:58

...grunden til at min hund har lært kun at holde sig inde i siden, og KUN den ene side - nemlig den jeg beder ham om at holde sig i. Bliver han interesseret i noget, kan jeg på afstand fløjte ham ned med fløjten, fortælle han skal lade det være, eller bare sige han skal fortsætte videre.


Har fået meget stor ros af mange for hvor godt han er opdraget, og der er aldrig problemer. Ja selv gæssene, er blevet så hovmodige, at de er begyndt at angribe ham når han kommer trissende forbi...


Jeg ville aldrig lade min hund gå på denne måde, før den var fuldt lært op i de kommandoer jeg har til den slags! Og den slags kan de lære ude påmarkvejene, hvor der ingen kommer.


//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!


LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk


Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 men fortæl mig lige
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 19:05

Jer der lader hunden gå uden snor, når der nu er skilte der påbyder at hunden holdes i snor, hvorfor lader i den gå løs?

At man har kontrol over sin hund, den giver jeg ikke noget for. Igen kan stole 100 % på sin hund



Annette





0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 20:45

...du har vist ikke mødt min hund... men okay han er også kun trænet til vinderklasseniveau indenfor Dansk rEtriever Klub!


Ikke alle hunde kan skæres over én kam... men du er da velkommen til at komme på besøg og opleve dyret... så kan vi gå tur gennem skoven og håbe på vi møder en kat/mår eller måske et rådyr.


Han er derudover også altid med ude at ride sammen med hesten - også på en turistpræget kofold herude ved Fornæs... selvom der er andre hunde går han ikke derhen. Selvom en hare løber går han ikke efter den, for han er trænet til kun at måtte tage dødt vildt samt såret vildt (anskudt).

Én gang har han taget en fasanhøne, men den viste sig også at være skadet af en bil, var helt gul og blå under fjerene (den gemte sig i busken lige ved hovedvejen)... den blev afivet med det samme af mig - ikke hunden, for han er også trænet til ikke at gøre skade på det anskudte vildt. Så sådan nogle tager han, for dem anser han for anskudte, og det er for mig vigtigt at han skelner, men det kræver også en intelligent og velopdragen hund.


Så pas på hvad du siger... nogle hunde kan bare. Mange hart spurgt om jeg kan hjælpe dem i træningen, eller holde noget træning - meen... nu vil jeg jo helst ikke forvises fra DRK. Så træningstips er hvad det bliver ved.


Min træning er udfra hundens dominanspunkter og -adfærd. Det er udfra denne jeg træner - og det er yderst effektivt.


Nu er dette ikke specifikt myntet på dig Anette, men generelt til dem der vil hævde der findes hunde som ikke er 100%. Alt er fejl-40 hvis der i mit tilfælde sker noget, for det er de små signaler jeg sender, som tricker ham.


Nu er han 7 år, men har været 110% stabil fra han var 1½-2 år gammel. Det har krævet MANGE træningstimer, især at lære det med at gå ved vejen, for det kræver hunden skal lære at se forskel - hvilket er lidt af en prøvelse for hunden.

Men det er jo ligesom han har lært at tisse og gøre stort på kommando - at gøre stort kræver dog en ca. 5-10 min. tålmodighed fra kommandoen gives. Yderst god, hvis man står og skal til prøve - hunden er trods alt ligesom os mennesker mere koncentreret når den er "tømt".


//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!


LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk


Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Greenstone
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 21:02

Ja, nu havde jeg jo så ikke lige dig i tankerne , en så veltrænet hund er jeg ikke i tvivl om.


Jeg går også til træning med min hund, vi har dog ikke samme ambitionsniveau som du. Men veltrænet er han, eneste svage punkt er harer, dem løber han efter hvis han går fri ude på vejen. Men er han i vores have løber han aldrig længere end til hegnet(og det kan han nemt løbe under)



Annette





0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 21:20

Så i orden ;-) Synes det er rigtig godt, når folk prøver (uanset ambitionsniveau) at få trænet deres hund til et eller andet, for generelt får man også en langt bedre hund både ude og hjemme.


//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!


LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk


Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 21:36

Vi har også sådan en gang/cykelsti her hvor jeg bor, og det du fortæller er en af grundene til at jeg altid har snor på min hund når vi går ture herhjemme (den anden er at hun ikke altid har helt styr på indkald).


En dag kom vi gående ned ad stien, med snor og det hele, og så kommer der en cyklist i fuld fart fra en sidevej og drejer, hun bliver bange da hun ser Sascha, og vælter på cyklen...


Jeg havde det lidt som om det var min skyld bagefter, men hvad kunne jeg gøre... jeg kan ikke se om hjørner, og det kunne cyklisten så heller ikke. Jeg spurgte pænt om der var sket noget, men hun svarede ikke, rejste cyklen, og cyklede videre. Sascha blev så bange da hun faldt at hun kom med et lille 'vov' - hun gør ellers aldrig.


Ikke fordi min historie havde meget relevans, kan jeg lige se... men nu fik I den. ;D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 22:08

...kunne du helt dy dig fra at grine Vinhou??


Må da indrømme min mor og stedfar var med ude at kigge hesten i dag på min fødselsdag... min stedfar har lige fået opereret tåen, men det er ikke lavet ordentligt (knysten), så det skal ordnes igen... min hest så så at tåen stak lige ud, og det skulle jo undersøges... med tænderne!!! Jeg lå flad af grin... ;-D


//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!


LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk


Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider