Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

rodbehandling = smerter?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:26

hej HN

jeg startede på en rodbehandling igår, sku have 4 sprøjter og ku alligevel mærke noget hele vejen igennem behandlingen! hun siger jeg nok vil blive øm og to panodiler sku ku tage det! jeg vågner så i nat med total hævede læber, sindsyge smerter så jeg nærmest lå og skreg og hylede det halve af natten jeg ringer så til tandlægen imorges som straks tager mig ind, de fjerner den fyldning og ligger noget andet i da det er det de mener jeg reagere så stærkt på... dog kan hun stadig ikk helt give en logisk forklaring på hvorfor jeg har så ondt! nu har jeg efter 32 timer uden mad endelig spist lidt suppe men har stadig mega smerter på trods af mange piller og ligner en med silikone i begge læber

andre der har prøvet dette mareridt, for kan virkelig ikk forstå det?og evt nogle gode råd???

hilsen hende der virkelig har smerter

part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:34

Nej nej nej... en historie kunne jeg godt have undværret. Jeg skal snart selv have lavet en rodbehandling. Din stakkel. Ved hvordan det er at have den skide tandpine - det gørikke ondt - det er torur!!!!!!!!

God bedrng herfra...

Mange ømme hilsner fra Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Tandpine...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:35

... er bare noget af det værste man kan have.

Prøv at kombinere en panodil med en ipren - så virker det stærkere. Men hvis tandlægen har observeret at du har så mange smerter, burde hun have udskrevet noget stærkere smertestillende.

Jeg har fået i alt 3 rodbehandlinger og har ikke haft smerter af det. FØR behandlingen har jeg haft ondt - men lige så snart behandlingen var i gang har alt været godt igen. Måske en let ømhed hvor der har været godet meget rundt - men på ingen måde at sammenligne med smerterne i en betændt tand.

Stakkels dig!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

ups beklager
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:36

sku ikk være en skræmme historie... de siger os jeg er et særtilfælde men forhelved hvor det gør ondt

0
0
Svar på denne tråd

rodbehandling
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:36

Det er ikke normalt. Du må have fået en allergisk reaktion på bedøvelsen eller noget af det de putter i. Er det selve tanden der gør ondt eller de hævede områder? Er det første gang du får denne type bedøvelse?

Jeg ville da få din læge til at udskrive noget lidt kraftigere - fx. kodein til at spæde panodilerne op med.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

betændelse
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:38

Hvis der er betændelse under tanden virker bedøvelsen ikke! Men tandlægen burde opdage dette på røntgen er jeg sikker på...

Men ER der betændelse, skal du have antibiotika...

0
0
Svar på denne tråd

Det synes jeg
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:40

lyder mærkeligt. Har prøvet flere rodbehandlinger, men dog aldrig reageret så slemt som du. Ja, det gør ondt, men Panodiler eller Codymagnyler plejer at tage det, indtil man er færdig og nerven dræbt.

Det lyder også meget mystisk, at du hæver sådan op i læberne, kunne tyde på en form for allergisk reaktion.

Jeg har ikke særlig forstand på dette indgreb, men jeg ville absolut kontakte min tandlæge igen, da det hun har gjort åbenbart ikke har hjulpet og jeg mener IKKE, at man skal have så stærke smerter, som du beskriver, ej heller skal læberne hæve op.

"Klap på skulderen" fra mig og se og få konfronteret din tanddoktor med tilstanden.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:41

bedøvelsen har jeg fået før så kan næsten ikk være det... og det i tanden skiftede de ud til en anden slags da de mente det var det der måske var galt men hun sagde os jeg burde ku mærke bedring efter et par timer :-(

lægen har udskrevet nogle stik piller og har taget panodiler og ibumetin imens... tog to timer og nu kan jeg holde ud og være til men gør sku stadig ondt! var ved tandlægen kl11 og kl 15 måtte jeg ringe stor tudene til min mor og siger jeg ikk ku klare smerterne mere...

0
0
Svar på denne tråd

smerter
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:43

Dunker det i tanden? Så tænker jeg betændelse - eller hun har ikke været god nok til at bore hele nerven ud.

0
0
Svar på denne tråd

tandlægen...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:44

tandlægen så mig kl 11 med hævede læber og skyllede os tanden.. men sys stadig det er helt i hegnet at jeg skal ha det så slemt hun kiggede os på mig og sagde jeg godt nok lignede @!#$! frygter lidt der måske er gået betændelse i det men burde hun vil have opdaget! er hele tanden der gør ondt kan ikk tykke og det hamre nærmest hele vejen ned i røderne konstant (sådan føles det ihvertfald)

0
0
Svar på denne tråd

mig..........
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:50

sådan så jeg ud imorges og nu det meget værre

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:54

Sidst jeg fik lavet en rodbehandling, måtte jeg også afsted dagen efter pga jeg jeg havde mere ondt i tanden end da de begyndte på det.

Så jeg måtte lige en tur omkring tandlægen og have boret ud en gang mere, da han mente der godt kunne side en lille smugle nerve tilbage som ikke var helt død.

Jeg fik så nogle pencilin tabeletter jeg skulle tage i en uges tid, tror jeg det var.

Men har du prøvet at holde noget koldt på tanden ? De der børne skub op is er rigtig effektive, det hjalp en smugle for mig.

Jeg føler virkelig med dig, for der findes ikke noget værre end tandpine.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Bedækning tilbydes ved fjordhingsten

Ågerupgårds Samba

http://www.soenderkaergaard.dk

Sommergræs tilbydes mellen Randers, Hobro og Mariager

Flere heste sælges

0
0
Svar på denne tråd

negermund
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 19:56

Nej, du er ikke for køn, det må jeg indrømme. Jeg tænker primært allergisk reaktion (jeg fik dette af nogen øjendråber forrige år og lignede et voldsoffer, kunne ikke kende mig selv i spejlet!).

En infektion ville ikke få dig til at hæve så hurtigt op tror jeg, eller slet ikke. På den anden side havde jeg ikke ondt af mine hævelser.

Jeg håber altså læge/tandlæge vil tage dig seriøst. Det der er ikke i orden.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:04

Altså være en særlig voldsom for for betændelse, som blusser meget op , efter der er kommet hul på bylden.

Min mand prævede det for 1½ år siden, han fik det som dig meget værre efter han havde fået tanden borret op.

Var ved tandlægen en 3-4 gange og fik suget og skyllet ud og så fik han en kombination af 2 slags penecillin, for at slå betændelsen ned.

Han fik også 600 mg ibumetin som skulle tages sammen med pamol.

Han gik længe inde han fik lukket hullet i tanden..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

sys det er svært
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:12

for aner hverken fra eller til men må se på det imorgen hvis smerterne ikk tager til igen for så køre min mor mig til vagt lægen! men ja kan sagtens tænkes at det er en allergisk reaktion, køn er ihvertfald det sidste jeg er :-(

har ikk prøvet noget koldt frygter nok værre smerter ved og prøve det men er jo nok værd og overveje

0
0
Svar på denne tråd

antibiotika
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 07:31

Selvom det er noget stads, så ville jeg nok også begynde at nævne ordet penicillin overfor lægerne.

Jeg havde en gang betændelse i kæben pga visdomstænder. Det eneste som virkede smertelindrende var ketogan! (og hvordan fandt jeg så ud af det, min morfar var nylig død af kræft og der lå et par stykker i hans skab - og nej, jeg blev ikke junkie af det)

Rigtig god bedring til dig!

0
0
Svar på denne tråd

Det behøver IKKE
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 07:42

Gøre ondt, men det er forskelligt fra person til person...Voser nerver ligger jo forskelligt.

Illum !!

.

Øh må man tjene penge og modtage "bistand" ??

Er reglerne lavet om ??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider