|
|
| Hjallerup marked |
|
|
Nogle der har været der i år? Jeg var forbi i går og det var for en gangs skyld en fornøjelse at kigge på heste. De så generelt fine ud alle sammen, dog havde enkle transportskader i form af sår og skrammer, men slet ikke i samme grad som andre år. De store arbejdsheste stod også med lidt trælse hove, men ikke noget der var meget slemt. Jeg fik slet ikke en overdrevet trang til medlidenhedskøb i år, kun en grime til en Jyde der stor med en alt for lille rebgrime, men der var jo også småpenge. Noget der skar lidt i hjertet, var en hingst jeg solgte sidste år. Det kom lidt bag på mig at møde ham på en markedsplads, men han så nu flot ud og var stadig en rolig og kælen fyr, så jeg håber da han får et godt hjem. Inden dagen var omme var de fleste heste også solgt. Der var mange flotte heste i år og jeg var da lidt lun på et par sportsponyer. Men dagens guldkøb blev to par termo ridestøvler for 200kr.i alt. Den vil børnene sikkert blive rigtig glade for til vinter. Ellers var alle køb skrallerværk børnene ikke kunne leve uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123455 |
|
|
Jep, jeg er meget enig. Jeg var der oppe i går og kigge, det så rigtig fint ud. Der stod en enkelt hoppe med føl ved siden som havde et hævet ben, og en enkelt hest der var lidt tynd, men intet alarmerende. Dog kan jeg ikke forstå at de tager SÅ unge føl med på marked... Men det så godt ud i år... jeg håber det holder alle dagene
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så en pony der linger denne ?   Jeg solgte ham til en der ville bruge ham som selskabs hest men er bage for at han bliver en af de heste der ende ved den ene hester handler/ marked efter det andet og det har jeg det dårligt med! Så var det bedre at den havde været spist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
06-06-2009 15:22 |
|
Er lige kommet hjem derfra, det er jo god gammel vane, at skulle på Hjallerup Marked.... Der var mange æsler, trods de på TV Nord sagde, at der kun var 3. Så har de 3 i hvert tilfælde formeret sig temmelig meget i nattens løb  Meget fine heste, ikke skræmte og vilde, som der nogle år har været... Men de samme boder, 8 med kinesisk tøj, 4 med krydderier, 3 x Falck, div grønt, 4 slikbode + det løse  Men jo jo - Hjallerup - der skal vi lige op og kigge... Forresten, jeg købte noget - 2 kg druer og 1 Ananas 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
ja det lyder jo som det sædvanlige, jeg plejer elske markedspladserne, men efterhånden er det altid de samme ting der er til salg, så i år gider jeg simpelthen ikke. Ofte er tingene også lige så dyre som de er i butikkerne eller dyrer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen billeder derfra af hestene ? |
|
|
i må da lige tage nogle billeder så os fra sjælland kan se hvad vi går glip af......... vi er jo på roskilde dyrskue.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har lige hørt at politiet stoppede 8 hestetransportere og udstedt klækkelige bøder. Kredsdyrlægen har også afvist nogle i år, så måske har de dårlige heste slet ikke har fået adgang. Men det er godt de har strammet reglerne. I går så jeg 3 kæmpeæsler og ca 5 alm æsler.Så dem fra TV Nord kan vist ikke tælle. Var der nogle der så smådyr, kaniner, fjerkræ mm. for jeg kunne ikke finde nogle i år. Jeg skal se om jeg får taget nogle billeder i morgen, for jeg glemte at købe lodder så jeg kunne vinde hesten, den så godt ud i år. Manden har også tabt min datters øreringe, så jeg skal der op igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi.... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
06-06-2009 19:35 |
|
Vi så nogle kaniner og marsvin, men de var inde midt i alle boderne, ikke noget spec dyrested... Så dog et skilt et sted, hvorpå der stod: smådyr... Så tror de var der, det var nok bare med at finde dem 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jojo..... |
|
|
Når man bor i nordjylland så skal man da til marked!  Ihh jeg har forelsket mig noget så meget i en tinkervallak på 4 år deroppe.....og så er han billig! Utroligt nok står han der endnu....
Mvh Nina Nielsen
* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * * Holbæks Thalullah *
*Logik Møldrup*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min mand ville have en stor tinker hingst, den var også rigtig billig 12500kr inden man begyndte at handle, nu har vi bare hingst i forvejen, så den gik ikke. Der blev aflivet en pony hoppe med et helt lille føl i dag, den var kommet i klemme ved en vogn og var lammet. Ja jeg har lige haft dyrlæge og det var ham der går i Hjallerup i år, kredsdyrlægen har ikke været der, så jeg blev lige opdateret lidt, samt lidt fattigere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plethesten: |
|
|
Var det en af dem Stald Lindholm / Per Thybo havde med? Jeg er ikke på udkig efter hest (nu), men var SÅ solgt i en af deres tinkere - uha da da.. Var henne for at hilse på både igår og idag... Jeg kunne også godt have brugt TO af dem, om det "skulle være" - men for s*tan da - den ene var røget med hjem om jeg havde haft forholdene i orden til det... Ej, er vidst "kun" kommet til det stadie jeg ved, at jeg gerne vil havde med heste at gøre igen (det er mange år siden sidst - og hvordan og hvorledes det evt skal være nu, det ved jeg ikke)... Pt er der hverken plads, tid eller RÅD til hest - meeeeeeeeeeeen - jeg kan da efterhånden komme igang med at OVERVEJE! Dagens bonus; kæresten er SET klappe en hest (!!!!)..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi var jo så |
|
|
også en smut der oppe , hestene var generelt pæne af tinkerne var der kun 2 vallakker der faldt i vores smag bygnings og typemæssigt , en brunbroget vallak med ihvertfald et blåt øje og en sort vallak med blis og sokker de var bygningsmæssigt og typemæssigt i orden. En rødbroget ældre hingst var meget lang tandem hest , tror iøvrigt at den har floreret på markedet i et par år , det var bedre om den fik cuttet " bollerne " sammen med den stod en anden hingst enten en klaphingst ellers var der meget stor forskel i tekstiklerne. Vi så desværre en lille pony hoppe , der blev ødelagt ved en vogn , den kartede da føllet var ude af øje for den og den blev filtret ind i rebet og slog en koldbøtte, John var henne for at ville løsne den , men det var en kællingeknude der var bundet , heldigvis havde handleren en knis ved bilen, men det så ikke godt ud da den rejste sig  kaniner og andet små kravl var nede for enden af hestene ved opvisnings banen , hvor vi også lige så tinker kvadrillien ride deres program. markedet er kedeligt det er det samme hvert år , men ungerne fik da brugt lidt, niels fik handlet en bruder traktor og redskaber ned i sådan en god pris at det måtte han da ha og datteren fik lov at få en piercing  manden og jeg fik en pose brændte mandler hver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo jo da............. |
|
|
selvfølgelig har jeg da også været på Hjallerup Marked, traditionen tro. Jeg var der fredag, inden det væltede ind med folk. Der var da både marsvin, kaniner og en masse hundeting, de stod i en lang række, på pladsen hvor der var lavet en ring, hvor de afholdt savekonkurrence i går. Kvaltiteten af heste, var nu rimelig i år, men der var nu en del, der ikke havde stået nærmest havrekassen, men slet ikke som for nogen år siden, hvor det lignede skeletter der stod der. Lige syd for Hjallerup holdt politiet og kontrollerede alle hestetransporterer. Der var kø for at blive efterset i mange timer. Selvfølgelig var der da nok en del der fik bøder, men bare de ville bruge lige så meget tid, på at kontrollere andre former for dyretransporter der finder sted på vej til udlandet. Selvfølgelig kom jeg da hjem med en del, som jeg absolut ikke kunne leve uden. Lige fra et pænt sæt tøj, til 200m vandslange, i det hele taget en rigtig god indkøbsdag. Blot synes jeg at det er noget så træls, at der var rigtig mange boder, hvor der stod udlændinge, der ikke kunne ret mange ord dansk, hvordant prutter man lige om prisen med dem?.
Med venlig hilsen Merete
Shetlænderavl Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit: |
|
|
Hmm - jeg tror vi har set på de samme tinkere?! Den sorte vallak var bare ikke til at stå for... *gid pokker have man bor i lejlighed og ikke har det VILDE overskud pt*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan være |
|
|
vi kigger bare , har lært min lektie for 13 år siden og køber aldrig hest på et markede igen. selv om det kan være fristende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
berit ♣Lukas♣ Jeg tror det var den hoppe min dyrlæge var oppe og aflive, det lyder sådan, i så fald blev den lammet i bagpartiet efterfølgende. Føllet fik en ny mor i løbet af en times tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror også |
|
|
at det var den, den lille hoppe havde svært ved at komme op og stå , bagpartiet hang , men den kom dog op , støttede så kun på det ene ben og krykkede sammen i ryggen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krissie |
|
|
Hehe ja det var den sorte vallak fra Thybo *GG* Jeg har prøvet på at få kæresten til at købe den flere gange, men han vil ikke øvvvv! Er ellers ret sikker på han er il at presse i pris i dag. Ærgeligt, for han har den nok ikke når jeg har fået solgt mit føl  Ellers kunne jeg også godt lide den dun farvede Thybo havde med. Dog var den noget sky.
Mvh Nina Nielsen
*Logik Møldrup*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heldigt |
|
|
Heldigt at følle kunne få en ny mor  Var ikke deroppe, har aldrig været der. Ville gerne men havde ikke tid i den her weekend. Læser til eksamen Men næste år så vil jeg op og kigge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom NU billeder af den sorte tinker |
|
|
jeg vil også se den når nu i siger den var så smuk, var den redet????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Nej den sorte var ikke redet til ;o)
Mvh Nina Nielsen
*Logik Møldrup*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| plethesten: |
|
|
..Men han havde et væsen og gemyt (og pris - selv uden forhandlinger!) der gjorde at jeg gerne købt den sorte tinker - og SELV sat mig på rygen af ham, når den tid kom (og jeg er ellers lidt af en kylling til tider)... Ej hvor underligt - vi er så mange her der er faldet for den samme hest - der var jo ellers nok at vælge mellem!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
Ja der var rigtig mange at vælge imellem. Ham her var bare så sød. Da jeg stod og snakkede med den lagde den sit hovede på min skulder og lukkede øjnene hehe
Mvh Nina Nielsen
*Logik Møldrup*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes der var |
|
|
en overvægt af plage i år?? Eller var det bare mine øjne, der kun så plage*GG* Selve markedet var simpelthen møj kedeligt. Jeg var rigtig skuffet. Det er efterhånden made in China plastic dimser det hele...ØV. Men vi har en fast tradition mht. Hjallerup, så vi kører jo derop næste år alligevel:)
3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|