Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvorfor vælger man at få hund -
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:08

når man ikke kan magte det?

Min mor og hendes kæreste fik en formel 1 labrador hvalp i februar måned i år. Nu er han dømt til aflivning fordi han ødelægger deres hus når de ikke er hjemme. Han er ikke kastreret og de har på intet tidspunkt trænet det "at være alene hjemme" med ham.

Ja undskyld mig, men jeg er virkelig skuffet.

Er det mig der er noget galt med? Er det virkelig fair overfor hunden bare at aflive den når den dummer sig?

Han er 7 måneder gammel og de siger at de har HØRT at han aldrig vokser fra det.

Stakkels Bølle.

Når enden er god, er alting godt.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det er da
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:12

Godt at hunden slipper for så inkompetente ejer.

Tænk hvor fusteret den ville være resten af livet...

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

information...er værdien.

Hvor sødt så fandt de 2 hinanden....

0
0
Svar på denne tråd

Suuk....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:13

Dem er der nogle stykker af

Selvfølgelig vokser han ikke fra det

Det er noget, der skal læres

Hvorfor finder de ikke et godt hjem til ham?

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:16

Illum:

Mvh Heidi

"It's healthy to ditch class now and then"

Edward Cullen, Twilight.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:16

Hvordn kan man dog regne med en hund kan lære sig selv at være alene hjemme

Og tilmed aflive den pga ens egne fejl

Vokser fra det?????

Den skal trænes fra det, sådan er det.

Sådan noger gør mig vred.

Det er IKKE hundens skyld, den må være bange eller understimuleret

Shadow

0
0
Svar på denne tråd

aflivning.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:18

Jeg er enig med dig i at det ikke er fair at anskaffe sig en hund hvis man ikke sætter sig ind i hvad det indebærer, men at det er dyremishandling at aflive den er jeg ikke enig med dig i.

man skal ikke aflive dyr med mindre der er et uhelbredeligt problem, så hellere finde et dyreinternat og giv dem en sum penge for at tage sig af den. Dyret mærker jo ikke at den er død...

Men jeg har også set hunde der ikke er opdraget, bliver aktiveret og alligevel bliver man sur på den når den gør noget man ikke vil have. DET er dyremishandling, for hvad skal hunden gøre, den ved ikke hvad der er rigtig eller forkert hvis de ikke er opdraget, og den har for meget energi hvis den ikke bliver aktiveret...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:19

Illum: Hvad betyder inkompetente?

Jeg forstår det bare ikke. Når man får sig en hund, så følger der sgu sådanne ting med. Er der ikke en fra HN der vil have en dejlig hund mon.

Synes fandeme det er strengt det de har gang i. Er godt gal.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:22

Ikke dyrmishandling. Men sådan som han lever nu, det er sgu en form for dyremishandling. Godt nok er det min mor jeg snakker om, men altså. Ja.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:35

Jeg har sagt at jeg gerne vil træne alene problemet med ham, men jeg kan jo ikke hænge derude hver dag og desuden var det ikke MIG der valgte at få hund, for jeg ved sgu godt hvad det kræver. De tre T'er. TID, TRÆNING OG TÅLMODIGHED.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Suk ja...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:59

Desværre er der nogle mennesker der tror, at et nyt dyr svarer lidt til et nyt møbel.

Og hvis man fx købte en sofa, der udsendte et eller andet der ødelagde de andre møbler, så ville man nok også hurtig skaffe sig af med den igen.

Sådan er det også indimellem med dyr, hov? giver det svineri, ødelæggelser og besvær?

Jamen jamen... det kan vi da ikke leve med.....

Nu kender jeg ikke pågældende situation selvfølgelig, men hvis eneste problem er at hunden ikke kan være alene hjemme, og den kun er 7 måneder gammel, nej så er det bestemt ikke en fair beslutning at aflive den!

Der findes masser af muligheder for hjælp til at træne på netop dette problem.

Hvis man ikke gider træne, så er det bedre at købe en kat.

OG - hvis de virkelig VIL af med hunden, så giv den en chance i en hundeformidling, det er en hund med rigtig gode odds, den er ikke særlig gammel, og den har ikke været mishandlet - og er hermed stadig tillidsfuld og modtagelig for almindelig opdragelse. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Christina ♥Buller♥
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:24

Inkompetent betyder.........

Inkompetent

Mental sygdom, som gør en ude af stand til at fungere normalt i samfundet. En af få sygdomme i verden der kun rammer mænd, og samtidig kan bruges som skældsord. Skældsordet bliver ofte brugt af chefer om deres ansatte.

"Ansatte forfremmes, til de når niveauet for deres inkompetence. Derefter bliver de siddende i denne stilling til pensionsalderen"

Der findes to typer: Ubevidst og bevist inkompetent. Den sidste type udøves af alle
tjenere, da det er en del af uddannelsen.

Symptomer
  • Lav selvtillid
  • Lidt, eller næsten ikke noget socialliv
  • Fremstår ofte doven, af frygt for at nogen skal opdage deres sygdom,
  • Er ofte bange for hybrider mellem spøgelser og osterejer - ostespøgelser, som sprøjter deres gule cheddarplasma ud over det hele - uden grund, for de er de dødeste væsener i hele faunaen.
  • Får ofte arbejde ved Politiets Efterretnings Tjeneste, da de er de eneste, der kan udføre det yderst vigtige arbejde de har og samtidig fucke det op for alle andre mennesker i det danske samfund.
  • Kritisk indstilling til alle forandringer.
  • Giver sig til udtryk i Folketinget og diverse byråd med, at løsningen på alle problemer skal afklares af et nedsat udvalg og øget bureaukratisering.
Årsager

Eksperter mener at sygdommen enten skyldes noget biologisk, eller psykiske traumer fra barndommen opstået under besøg ved ens bedsteforældre, hvor man blev druknet i saftevand og småkager.

Sygdommen defineres generelt som manglende evne til at få rejsning i nærheden af Møens Klit, og er måske bedre kendt som Impotens.

Håber du blev kloger, og at det kan bruges

/Signe

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:38

Tak Signe .

Er ked af at sige det, men jeg fatter absolut intet af det .

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Ikke egnet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:44

ubeføjet; ikke kompetent

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:50

Ja det vil jeg så også kalde dem , Illum .

Jeg ærger mig over at være i familie med sådan nogle .

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

havde det været til
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 17:04

August så kunne jeg nok have taget den.. Desværre flytter jeg først der..

Team Vilstrand - Kusk og rytter..

RIP. Brino saks.. Må du hvile i fred stærke basse.

Storfan af Karen søndergaard Jensen's Englemagersken, samt hendes andre bøger

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 19:43

Jamen de får vel bare en ny hund, når den anden er aflivet.

Jeg havde engang en kollega der havde haft ikke mindre end 7 problemhunde inden for 2 år. de blev selvfølgelig alle aflivet.

Nogle mennesker gider ikke sætte sig ind i deres dyr og er de ikke opdraget fra fødslen, så bliver de aflivet, man kan jo få en ny til små penge.

To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Så lykkedes det endelig.

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 20:22

Hvorfor laver de ikke en hundegård til den?

Man afliver da ikke bare en ung og rask hund. ØV hvor bliver jeg gal over at læse sådan noget!!

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

En hundegår er
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 20:32

IKKE løsningen på at hunden er understimuleret og møg keder sig....

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

0
0
Svar på denne tråd

Bare smid en pb
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 20:43

til mig...så skal jeg nok hente vovsen, og finde et kompetent hjem til den. Den kommer til at bo her hos os sammen med vores 7 andre hunde indtil jeg finder et hjem, hvor der tages hensyn til dens problem... det har jeg gjort mange gange før, med stor succes...

Hunden fejler ingen ting, det er en almindelig sund hund, der reagerer på at blive efterladt af flokken. Er den så samtidig understimuleret og usikker, så er det en cocktail, der skal "gå galt", men der er absolut ingen grund til at aflive den. Den kan sagtens lære at være alene, det skal blot trænes, trænes og trænes :)

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 11:48

Nu har jeg snakket med Sanne Hessel som er dyreadfærdsterapeut, og hun vil gerne hjælpe dem og give dem råd. De er ikke vildt optimistiske, men jeg tror nu alligevel at de gør et forsøg på at lære at forstå hunden.

Det har de bare at gøre!

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor???????
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 12:24

Heidi: Jeg er helt enig med dig. Det gøre også mig GAL.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 13:16

at tage imod Jsariks tilbud?

>>>

så skal jeg nok hente vovsen, og finde et kompetent hjem til den. Den kommer til at bo her hos os sammen med vores 7 andre hunde indtil jeg finder et hjem, hvor der tages hensyn til dens problem... det har jeg gjort mange gange før, med stor succes...

Hunden fejler ingen ting, det er en almindelig sund hund, der reagerer på at blive efterladt af flokken. Er den så samtidig understimuleret og usikker, så er det en cocktail, der skal "gå galt", men der er absolut ingen grund til at aflive den. Den kan sagtens lære at være alene, det skal blot trænes, trænes og trænes <<<

det lyder da som den optimale løsning for alle parter - ikke mindst hunden.

Så kan du jo i julegave give dem Pets computerspillet eller en Tamagotchi , der kan man slukke når man synes dyret er for besværligt

Jsarik: GODT at der er sådan nogle som dig :)

Xoco - der selv overvejer vovse når hende og kæresten har fået indrettet sig i det nye hjem.

Xoco&Marlee

"Føden og klæden nok du får
af ham i morgen som i går,
og når hans sol for dig går ned,
arver du al hans herlighed.
O, Gud ske lov!"

(N.F.S. Grundtvig)

-Aut.Boxertv forhandler. www.boxertv.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 20:20

Opdatering:

Beslutningen er nu taget. Bølle skal overlades til hundekyndige mennesker, så nu har jeg skrevet en pb til Jsarik. Så jeg håber på snart at få svar fra hende, så Bølle kan få et andet hjem og ikke mindst et værdigt liv hos nogen som virkelig vil ham.

Kh Christina .

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 11:40

Det lyder godt Christina. Det er i hvertfald synd at aflive en hund på så tyndt et grundlag. Håber du gider holde op opdateret, jeg vil i hvertfald gerne høre hvordan det går.

Illum: Nej jeg ved godt at en hundegård ikke er løsningen på at hunden er understimuleret, men det var et alternativ til aflivning.

- HeidiZ

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Okay så kan en
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 14:16

Understimuleret hund sidde og være fustreret i en hundegård...så heller være død...

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 15:04

man vælge at lytte til en dyreadfærdsterapeut og alligevel to dage efter beslutte at skille sig af med hunden?

Kan ikke fordrage den slags ansvarsfralæggelse...

Om jeg fatter det.. Og tænk sig, hunden er KUN 7 MDR !!!

Men hvis de så bare ALDRIG NOGENSINDE igen anskaffer sig en ny hund er jeg da helt enig med Illum... Hellere være død end frustreret resten af livet..

Men helt ærligt.. Kun 7 mdr, og skal allerede skifte hjem for anden gang (for går ik ud fra de selv har avlet den).

Jsarik: Du er da bare et dejligt menneske håber du får hentet hunden hurtigst muligt, og finder et hjem til den hvor folk ikke er så ansvarsløse som dens nuværende ejere..

Inden jeg læste dit indlæg overvejede jeg selv at hente den, og hvis du vil have hjælp med at finde nyt hjem skriver du bare, jeg har forholdsvis mange kontakter indenfor hundeverdenen.

Mvh. Matilde

"Man kan tage tigeren ud af junglen,

men man kan ikke tage junglen ud af tigeren..."

-Stoffer, fra 'Steen & Stoffer'

0
0
Svar på denne tråd

ukompente ejere
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 15:06

Ikke så mærkeligt at så mange hunde hvert år må lade livet pga. inkompetente ejere..

Stald Pretty

Professionel pasning af dyr

www.staldpretty.com

For Enjoy Ask/Casir Ask hingsteføl fra 09 sælges_35.000 kr.

Casir Ask/Carano hoppeplag fra 08 sælges_25.000 kr.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 16:04

Jeg er helt enig med jer.

Jeg tror jeg har været for hurtig med hensyn til den dyradfærdsterapeut. Det har åbenbart hele tiden kun været MIG der synes at de skulle få noget hjælp til bedre at kunne forstå deres hund og ikke dem selv. De vil bare ikke indrømme at de ikke er hundekyndige mennesker, men jeg spurgte dem lige ud om hvad de havde tænkt sig når de fandt et andet hjem til vuffen. Altså, få en ny hund eller? Og det sagde de nej til. De vil ikke have hund igen og det er jeg jo kun glad for.

Det ville jo næsten være det samme som hvis jeg bare solgte Buller (min hest) videre fordi han ikke gjorde præcis som jeg sagde eller opførte sig anderledes end hvad jeg havde forventet . Og det kunne jeg da aldrig finde på altså .

Jeg har også lige fundet ud af at jeg er den eneste i familien som ser sådan her på det. De andre stemmer også for aflivning eller nyt hjem. Nu forstår jeg bedre at jeg er den eneste hesteinteresset i familien og den eneste der holder om min kat og siger: Jeg elsker dig overalt på jorden og jeg vil gøre alt for dig, som om han var min baby. 'Jamen det er jo bare en kat.' Tsk. Ja ja og den har i hvert fald ikke nogen sjæl , ikke noget liv og overhovedet ikke nogle følelser. Jeg elsker mine dyr og ville gøre alt for dem!

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 18:00

Illum: Nu ved vi jo heller ikke hvorfor hunden ødelægger hjemmet. Det behøves jo ikke være pga. den er understimuleret, det kan jo også være fordi den er bange/utryg ved at være alene, den er i et for stort rum, et for lille rum osv.

Jeg ved i hvertfald, at mange hunde er glade for at være i en stor hundegård når de er alene.

- HeidiZ

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Bølle bob
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 22:16

Så er der lagt billeder ind af Bølle på min profil hvis nogen skulle være interesseret i at se ham :)

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Stakkel...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 23:04

Illum: Hvor har du dog ret i dine svar.

Hvorfor gider folk ikke sætte sig ind om de overhovedet ønsker sig en hund, og hvilken hund der passer til lige netop deres behov. Og her tænker jeg temperament, pelspleje hvor meget motion/stimulans denne race behøver for at være en velfungerende hund.

Ville man bruge tiden på at tænke sig om inden anskaffelsen af en hund, så kunne vi nok formindske antallet af ulykkelige hunde rundt om på vores internater, og dem som skal have dyrlægens sprøjte i en al for ung alder.

0
0
Svar på denne tråd

race valg!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 12:17

hvorfor vælger man også lige en formel 1 labrador som egentlig er fremavlet til jagthund..?? klart den er understimuleret.. de skulle nok hellere ha haft en berner sennen el.l. eller ingen hund!

SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
0
0
Svar på denne tråd

Folk der ikke
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 12:25

Har tid og som er væk hver dag i mere end 5-6 timer skal slet ikke have hund..

Så kan mange ikke eje ene hund siger I nok, og nøj hvor har I RET....

Illum !!

.

Ja tåber de vil altid vise sig, før eller siden :-)

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 13:13

Det mener jeg godt man kan men der bør være nogle forantaltninger i orden først. bl.a. kunne man skaffe sig en "selskabshund" så den ik skal være alene. og så bør den ha mulighed for at kunne gå udendørs. hvis man ik bor på en gård kunne man lave en hundegård(STOR) og ha ting hunden kan lege med osv.

0
0
Svar på denne tråd

Okay så sidder
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 13:30

Der 2 stk hund og røvkeder sig...

At købe hund til hunden, sikke en løsning....NOT.

At have 2-3-4 hunde fordi man har tid er super.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:01

Hør lige her så.

Bølle HAR en hundegård. Bølle er ikke ret meget alene hjemme.

Bonusfar arbejder fra 06.30 - 15.30.

Mor arbejder fra 15.15 - 23.00.

Lillebror går i skole fra 08.15 - senest klokken 14.00.

Så goddav du. Det har ikke noget at gøre med at han er for meget alene hjemme, kan I nok se. Men mor kører lillebror i skole klokken 07.45 og er hjemme igen klokken 08.30. Men i de tre kvarter kan han nå at smadre ALT. Der bliver gået med ham om morgenen, lillebror går med ham når han kommer hjem fra skole og så får han en tur igen om aftenen.

Jeg VED at min mor laver hjernegymnastik med ham op af formiddagen. Noget andet er at de faktisk ikke SELV valgte ham, men fik ham fra en anden ejer som ville aflive ham.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

hvis han ødelægger
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:16

Og det gør hvalpe altså hvor så lade ham være et sted hvor han kan ødelægge noget ????

Fjerne dog ting der kan bides i, brug den hundegård om det så kun er for 45 min.

Det er en hvalp/teenager som skal lære ting, ikke en maskine som er programeret, lidt lige som med børn...

Og nu kan en hvalp i den alder altså IKKE klare ret meget hjernegym...

De kunne have sagt nej...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Labrador
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:21

Egenlig ret O.T. men racerene labradore kan da ikke have hvidt på sig? Eller kan de godt, men må ikke....?

Gitte

Nu med en ny stjerne!

Nissan X-trail fra 02 sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:32

Han er ikke ren .

Halv formel 1 og halvt noget andet.

Tingene er fjernet, men så bider han jo bare ledningerner i stykker eller andre ting som er værre end blomster og andet der kan erstattes. ;)

Hundegården bruges hele tiden .

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:35

Men hvis man bare smider ham ud i hundegården, så sidder han jo bare og hyler derude.

Ja Illum. Gir dig fuldstændig ret. De kunne have sagt nej.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:10

Det lyder som noget seperationsangst? Måske fordi han ikke er vant til at være alene, hvilke er en af de største fejl man kan begå som hundeejer. Det er så vigtigt, at hvalpen fra start af skal lære at være alene, selv om det skær en i hjertet at gå fra den.

Får han lov til at gå i hele huset? For nogle hunde kan det nemlig være alt for meget og de føler sig meget mere tilpas i et lille rum. Vores går i gangen, til at starte med var han i gang + køkken, men der begyndte han at bide i tapet. Nu er han kun i gangen (og nogle gange soveværelset ) og der er aldrig problemer.

Illum: Ikke at jeg sådan set ikke er enig med dig, men hvorfor tror du at hunden keder sig mere når den er alene?? Jeg tror da, at en hund kan kede sig ligeså meget sammen med dens ejer som når den er alene. En hund som trives aller bedst, er for det meste en som har en af samme art at gå sammen med og kan lege med, når den er alene (ved selvfølgelig godt at der er undtagelser)

- HeidiZ

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:17

Først var han i bryggerset og der ødelagde han ikke noget. De har åbenbart trænet det der med at være alene hjemme med ham og der gik også et stykke tid hvor han intet ødelagde, men så begyndte han at ødelægge en masse ting derude og så tænkte de at han nok skulle have lidt mere plads. De satte ham så ind i stuen og det gik super godt, men efter en måned begyndte han at splitte det hele ad igen :/

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 00:32

En hundeadfærdsterapeut skrev i en artikel, at hundene ingen tidsfornemmelse har, og at næsten alle hunde som ødelægger hjemmet, gør det inden for de første 2 timer.

Om det passer aner jeg ikke, for jeg har 7-9-13 aldrig haft en hund som har ødelagt noget som helst.

Har haft raceren: gravhund, cocker spaniel, rottweiler og nu en amstaff. Så det er vidt forskellige racer også hvordan de skal/bør stimuleres for at være velfungerende hunde.

Det eneste min cocker gjorde som helt lille hvalp var, at fra vores seng kunne han vippe låget af vasketøjskurven. Derefter tog han en sok, og den lå han og puttede med til vi kom hjem (der var aldrig hul i dem.)

Min hund er i enkelte tilfælde hjemme i op til 8 timer ad gangen, men det er heldigvis ikke så tit. Jeg ville ikke have hund, hvis den var tvungen til at være alene hjemme en 8-9 timer i hverdagene, som der er rigtig mange hunde der er. Nu har jeg heldigvis også nogle drenge der kan gå med den.

Men må indrømme fatter ikke dem, som partout skal have hund. Tager på arbejde hver dag, hvor hunden er alene hjemme i måske 8-9 timer. Derefter bliver den blot lukket ud i en have, og kan derefter underholde sig selv. Det er ikke et lykkeligt hundeliv i mine øjne, og jeg syntes det er egoistisk af os mennesker at behandle vores bedste venner på den måde.

0
0
Svar på denne tråd

Det viser jo at man INGEN
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 07:00

Anelse har om hunde, hvis man mener at en hund skal have mere plads fordi den begynder at spise det rum den er i .....

Og du skrive jo at den aldrig er meget alene og at hundegården bliver bruge hele tiden, hvordan kan den så æde et rum ???

Er der måske lidt modstridende oplysninger her ???

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 11:48

Fordi han nogle gange bliver lukket ud i hundegården hvis de ikke er væk i mere end et kvarter, men er de væk fx. en time fordi de skal handle eller noget, så er han i bryggerset eller stuen.

Og du har ret i at de ikke ved hvordan de skal tackle ham, derfor siger jeg at jeg synes de skulle få noget hjælp i stedet for bare at smide ham væk.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

forsøger da
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 12:42

jeg syntes det lyder som om de i det mindste prøver, selvom de måske gør nogle ting lidt forkerte, men vi kan jo ikke alle være ligeså kloge og dygtige som visse andre tror de er... hmm.. men det er dejligt du tænker på hunden og prøver at hjælpe dem... og ikke mindst hunden.

p.s. jeg har lige set Dansk Kennel klubs dvd der hedder "skal du have hund?" Der i anbefaler de at hunden ikke er alene i mere end 6-8 timer daglig og altså ikke 4, som de fleste mennesker har svært ved at realisere.

0
0
Svar på denne tråd

jamen kan det ikke
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 13:15

Fattes at hunden bliver forvirret, så er den alene i hundegården så er den alene i bryggers osv. Ingen fast rutine...

Uha der er visse som er meget kloge på hunde opdragelse, hunde adfærd, hunde opførsel..../(&(&/%

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 14:10

ja lige nøjagtig Illum

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 14:24

Jo lige præcis Illum. Den er nok forvirret, men de bliver jo ligeså frustreret når den æder hele deres hus. Hmm, og så prøver de vel alt for at få ham til at holde op??? Problemet er jo at de ikke aner hvad de gør forkert. De mener selv at han aldrig vil vokse fra det med at bide alt i stykker.

Men lige nu står det lidt på standby med om han skal et andet sted hen eller ej. De får nok fat i en som har forstand på det så de kan få nogle gode råd.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 18:15

Har du fået svar fra Jsarik?

Hvis i mangler et sted til hunden, og hjælp til at få den omplaceret, så send min en besked

Vi kan godt tage den ind, og finde et godt nyt hjem til den, hos kompetente ejere. Jeg har en veninde som har omplaceret flere 100 hunde, hun har stort erfaring og masser af kontakter.

Så send en besked hvis i har brug for hjælp.

Undervisning, trailertræning,

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

Sjællandstur d. 26-27. Juni. Stadig enkelte ledige pladser!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 18:28

Opdatering:

Der var en sød HN'er som gerne ville have haft Bølle, men hun kunne desværre ikke tage ham alligevel af økonomiske årsager.

Jeg snakkede med ejerne omkring Bølle i går, men de siger at så står det lidt på standby med ham nu. De er kommet i tvivl om de nu også vil af med ham alligevel.

Jeg har snakket med Jsarik som gerne vil tage ham hvis de tager den beslutning at de gerne vil af med ham alligevel, så nu må vi se.

Opdatering følger.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Yeps...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 20:13

Jeg følger med på sidelinien, og er klar til at hente Bølle vapsen, hvis det bliver nødvendigt:)

Jeg synes, det er dejligt at ejerne rent faktisk forsøger at få det til at fungere. Med én måneds intensiv træning kan ejerne rent faktisk få en hund, der er tryg ved at være alene hjemme...men ofte er hundeejerne så frustrerede, at de ikke magter den måned, men simpelthen opgiver..

Det er så let at dømme andre, men det vil jeg ikke gå ind i. Jeg tilbyder blot at finde et nyt hjem til Bølle, hvis nuværende ejere alligevel ikke magter opgaven med en hund, som har seperationsangst..

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 22:45

Det er virkelig sødt af dig, Jsarik. Det er dejligt at du gerne vil hjælpe hvis der skulle være brug for det. Tusind tak for det !

HN er et dejligt sted hvor folk hjælper hinanden. Thumbs up for det.

Jeg opdaterer så snart der er nyt i sagen :)

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 21:52

Opdatering:

Bølle har her til aften fået et nyt hjem hos et ungt par, som har tiden og lysten til at tage sig godt af ham. Vi følger Bølle et stykke tid, bare for at sikre os at det går godt. :)

De ville først have prøvet med en medicinsk kastration, men et nyt hjem blev løsningen i stedet.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Bølle.........
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 00:03

Det var da dejligt at han fik et nyt hjem:-)

Men en anden gang, så ville det nok være smart at hvalpesikre hjemmet, så man ikke risikerer at den bliver dræbt af en stikkontakt..

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Det var da
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 09:27

Dejligt at høre.. :-) :-)

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 14:40

Det var så det.

Bølle bliver aflivet.

Den nye ejer af Bølle skrev til min bonus far her i dag at nu havde han altså bidt alvorligt ud efter ham op til flere gange.

Min mor og min bonus far tager Bølle hjem til sig igen, og så vil de overveje KRAFTIGT at få ham aflivet.

Vi ved ikke hvad der er sket oppe i hovedet på Bølle, for han har aldrig bidt alvorligt ud efter nogen af os, men det her, det var nok dråben. En skønne dag er det lille Sofie som sidder og leger , der bliver bidt.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Ahem...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:11

Hvorfor ialverden får de nye ejer ham ikke aflivet?

Det er skisme synd at han er kastebold

Stakkels hund, skrup forvirret

0
0
Svar på denne tråd

Nu bliver
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 16:28

Altså nød til at give den hund fred...

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

Ja HN er jo bedst
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 17:38

Nu klapper I lige hesten engang.

Der er endnu en familie som har sagt at de vil prøve, men nej siger de. Han skal IKKE være kastebold. Desuden så kender Bølle jo min mor og bonus far, så vi synes at han skal han have en med til aflivningen som han er tryg ved PUNKTUM

By the way, så er min hest så også en kastebold, for han belv solgt og halvandet år efter fik jeg ham igen. Puha han har det hårdt.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

Fordi man mangler realistisk sans..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 19:19

- Det er desværre et udbredt problem blandt mange mennesker i dagens Danmark...

Lady

0
0
Svar på denne tråd

Internat!
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 22:37

Når man anskaffer sig et dyr, har man naturligvis ansvaret for den opdragelse og udvikling. Og hvis noget går galt, så det ikke fungerer, syntes jeg man har pligt til at finde et nyt hjem til den. Om ikke andet, så få den på et internat, som gør alt hvad de kan, for at finde den perfekte familie til hunden/katten/kaninen/fuglen osv.

Jeg har arbejdet for internat før, og det er vidt forskellige hunde der kommer ind, unge, gamle, uopdraget, velopdraget, vild, sløv, temperamentsfuld, hyggehund. Der er stort set et hjem til dem alle. Det mindste man kan gøre, er da at give hunden en chance.

Kan ikke klarer når voksne mennesker ikke tager ansvar for sine handlinger. Det er i orden at børn mister intressen for at dyr, for de kander ikke til begræber som "Resten af den liv" "Leg hvar dag, også selv om du er træt"... Men voksne mennesker burde vide bedre, og se længere frem, bare fordi hunden er en større udfordring end de lige troede... Suk... Kunne blive ved, bliver så vred og trist.

Hilsen Henriette

Dejlig ox araber sælges - læs mere her

0
0
Svar på denne tråd

hund.....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 22:42

Stakkels hund!

Fra den ene inkompetente ejer til den næste, og tilbage igen :(

Og nej, man kan altså ikke sammenligne en hest og en hund!!!

- sagde Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Så sandt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2009 23:07

Zacoline

Hilsen Henriette

Dejlig ox araber sælges - læs mere her

0
0
Svar på denne tråd

han har fået en chance mere
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 14:05

Det er lykkedes dem at finde en hundetræner, som ved ALT om hunde. Hun træner hunde dagligt, så han skal hjem og være ved hende på sjælland.

Buller & Felix

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 14:21

bare sige at jeg personligt IKKE har hund fordi jeg ikke ville kunne overkomme det- det VED jeg, og jeg har ikke brug for en frustereret hund, og den har ikke brug for mig.

Synes det er ret simpelt for mig..

Hunde er helt vidunderlige og mange undervurderer hvad de har brug for.. Har været der selv.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider