Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min datter skal ride som genoptræning!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 10:49

Min 11-årige datter fald af i springning, blev trådt på og fik sådan en kæmpe bulle på sin inner lågben at hun ikke kunne ride i 5 uger. Ugen før hun skulle havde startet op igen fik hun en skiskade og blev opereret på knæet. Hun skulle havde være rask efter 6 uger, men nu er der gået 15 uger, og hun mangler stadig 20 grade stræk-evnen på sine venstre knæ. Det har været en lange, seje trak. Men i går da hun nåede ned til 20 grade sagde fysioterapeuten at hun er klar til at prøve at ride igen! Måske kan letridning endda hjælpe hende med at få bedre bevægelse på knæet! Vi er begge to overlyyeklig og håber at det går godt så hun kan fortsat ride igen.

I det halve år der har gået har hun også været i svingende humør om ridning i det hele taget - det var ærligt at hun ikke kom til at ride i så længt tid efter hendes først alvorlige fald. I maj, efter flere måneder uden at ride og en pige der var ret uklart om hvad hun vil, sagt vi hendes halvpart op. Det gav hende en lettelse så jeg begyndt at tænke på at hun vil måske ikke ride allegivel. Men bagefter begyndt hun at savne hendes pony helt vildt igen.... Så nu er det endeligt tid til at start igen...

Er der nogen der har erfaring med hvad vi skulle være forsigtigt med eller i det hele taget våre opmærksom på?

(Jeg glader mig sådan til at komme ud på stalden igen! )

Wendy Walsh

www.PonyParadise.dk - gaver til de hesteinteresserede

www.Club.PonyParadise.dk - Aktivitetsrum med hestespil og mere

0
0
Svar på denne tråd

Skader
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 15:34

Jeg har haft brækket mit skulder blad og lægerne har efter følgende sagt at hvis jeg ikke havde trosset fysioterapeuten og redet havde jeg aldrig fået så meget førlighed og bevægelighed tilbage igen. Der mangler lidt førlighed, men ikke noget der genere, men mærker det når jeg rider dressur at jeg ikke har 100% kontrol over hvor meget jeg tager i venstre tøjle ellers ikke.

Bare hun holder sig til at ride sin egen pony som hun kender ud og ind. Den skal helst ikke er af den utilregnelige type, så ville jeg lade hende gøre det hun føler hun kan om det bare er skridt er det bedre end ingenting.

Det er rigtig hårdt at komme op på hesten igen og ikke kunne gøre det man plejer, så det er lidt en kamp om vilje som også er med til at få trænnet det nødvendige i forhold til et trænnings center.

0
0
Svar på denne tråd

Op på hesten igen...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 17:00

Det var godt at høre fra dig om hvor hårdt det var at komme op på hesten igen. Vi var ud i går. Ponyen var det samme søde lille bamse. Men jeg kunne næsten ikke genkende min datter. Hun var MEGET forsigtit. Men hun fik lov at gøre lige hvad hun ville og ikke følgte sig presset. Hun har ikke snakket meget om det, men jeg tror hun var også lidt overrasket over hvor stort en overvindelse det var. Spændende at se hvordan det udvikler sig.

Wendy Walsh

www.PonyParadise.dk - gaver til de hesteinteresserede

www.Club.PonyParadise.dk - Aktivitetsrum med hestespil og mere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider