Min 11-årige datter fald af i springning, blev trådt på og fik sådan en kæmpe bulle på sin inner lågben at hun ikke kunne ride i 5 uger. Ugen før hun skulle havde startet op igen fik hun en skiskade og blev opereret på knæet. Hun skulle havde være rask efter 6 uger, men nu er der gået 15 uger, og hun mangler stadig 20 grade stræk-evnen på sine venstre knæ. Det har været en lange, seje trak. Men i går da hun nåede ned til 20 grade sagde fysioterapeuten at hun er klar til at prøve at ride igen! Måske kan letridning endda hjælpe hende med at få bedre bevægelse på knæet! Vi er begge to overlyyeklig og håber at det går godt så hun kan fortsat ride igen.
I det halve år der har gået har hun også været i svingende humør om ridning i det hele taget - det var ærligt at hun ikke kom til at ride i så længt tid efter hendes først alvorlige fald. I maj, efter flere måneder uden at ride og en pige der var ret uklart om hvad hun vil, sagt vi hendes halvpart op. Det gav hende en lettelse så jeg begyndt at tænke på at hun vil måske ikke ride allegivel. Men bagefter begyndt hun at savne hendes pony helt vildt igen....
Så nu er det endeligt tid til at start igen...
Er der nogen der har erfaring med hvad vi skulle være forsigtigt med eller i det hele taget våre opmærksom på?
(Jeg glader mig sådan til at komme ud på stalden igen! )