Ja kort fortalt var jeg ude at se et stævne. Dejligt vejr og skønne heste.
Pludselig sætter et par hundejere sig ved siden af mig på et par stole. De ligger hårdt ud med at gøre opmærksom på deres tilstedeværelse, med at brokke sig over at der er musik i højtalerene og at det skærer i deres ører osv. brokke brokke brokke.
Så sidder den ene dame og kæfter op om at hendes hund fik et slag i hovedet, fordi den havde gjort et eller andet, for så ku den bare lære det.
Og 2 min. senere får jeg en opvisning i kunsten at slå sin hund, da en anden hund( os i snor) kommer hen med en mindre pige for at hilse. den lille hund( med den brokkende ejer,) føler sig givetsvis presset af at være i snor og være mast ind i en stol uden mulighed for at kunne komme væk, så den reagere med et lille vuf, hvortil ejeren slår den.
Og igen kæfter op om at hun sku gir den en på hovedet for sådan skal den ik gøre.
Dem på den anden side af damerne kommenterer ik slaget på hunden, men siger dog at deres hund ik gør noget. hvortil den sure hundeejer siger at det gør hendes heller ik, men den kan os lige prøve for så får den et slag til.
Jeg er chokeret over den situation-og virkelig ked af jeg ik havde mod til at bede damen om at opføre sig ordentlig over for sin hund.
Endte med det ødelagde så meget for mig, at jeg kørte hjem. blev i rygende dårligt humør af at se folk behandle deres trofaste 4benede venner på den måde..
Hvad ville i have gjort i den situation? og hvad kan man gøre?