Det er kun tilskuer-hunde det er syndt for..
Men hvad med kattene i mini-burene, de hunde der skal udstilles, og alle de andre dyr?
Man behøver jo heller ikke være der hele dagen, eller gå på hovedvejene.. Vi plejer at tage derhen for at kigge, og vi går på de mindre veje, og hvis fx jeg og min mor skal ind og kigge på noget, dér hvor der er mange mennesker, så står min far og Siggi og venter, evt. køber noget vand. Min far er heller ikke så intereseret i heste-ting, så det er helt fint for ham at stå med hunden og vente..
Og nogle gange sidder vi også i 10min fx og ser noget af et show, dér for hun jo også slappet af..
Men jeg vil give jer ret i, at det er synd for nogle hunde. Dem som bliver slæbt inde i mylderet, fra kl 10 om morgenen til sen aften i meget varmt vejr, dem hvor tungen hænger to km ud af munden, og hvor øjnene begynder at 'hænge'osv. Det kan jeg heller ikke lide at se på..
Når man har en vuf, der skal luftes 3-4 timer/dgl, gerne mere, som er i utrolig god form, så synes jeg det er godt at den kan komme ud at opleve lidt, selvf. på dens præmisser(vi er der aldrig i mere end 2-3timer), det ville jeg hellere end den skulle sidde og kede sig hele dagen i en lille lejlighed. Hvis det er meget varmt, så tager vi bare en hurtig runde, og så kører vi hjem igen, evt. et smut forbi stranden..
Vores har ihvertfald aldrig taget skade af det, det er jo ikke sådan at tungen hænger langt ud af munden på hende.. Nogle gange på vej hjem, så kører vi også til stranden, så hun kan få badet, eller går en tur ned til en nærliggende 'sø'.
Hun plejer at sove/slappe af ca. 1/2- 1 time når vi kommer hjem igen, og så er hun frisk og klar på at lave noget nyt..
Og vi er så onde at vi også tager hende med til hundemesser, dyrehavsbakken(kun om eftermiddagen, ikke om aftenen, hvor der er sort af mennesker), og med på ferie, dog ikke i udlandet før næste år (det er jo meget sjovere for hunden at sidde i et bur på en hundepension i to uger
) og andet 'mishandling' ifølge mange her.. Føj, nogle onde mennesker vi er!

Forresten så lægger jeg mærke til at mange siger, at det er for varmt for dem, men det gælder jo selvfølgelig ikke de andre dyr?