Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mandens hest - hvilken?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:17

Jeg er én af de heldige hestepiger! Min bedre halvdel interesserer sig for min noget dyre og krævende sport som jeg ikke kunne leve uden.

Her kommer så spørgsmålet til en million:

Hvilken hest skulle man købe til ham i fald han ville have sin egen?

Han er høj og tung og absolut nybegynder. Han var oppe og sidde på min lille smalle dv og udtrykte at det var som at sidde på et stakit der er ved at vælte : )

Så jeg tænker kraftig race - ældre erfaren hest.

Men hvilken hest har din mand???

Min Off-roader har styrke og rå charme (Fjordhesten Nikolaj)

- men savner suset fra min Ferrari (Vemmetofte Mini Light DV)

0
0
Svar på denne tråd

Han har
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:20

en amerikansk pinto (paint/trakehner)

Min mand er høj og slank

0
0
Svar på denne tråd

Han havde
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:33

en stor ældre connemarahoppe af den brede type men nu har han ikke nogen. Den var delvist til selskab dengang vi manglede en.

Jeg vil da sige at du skal købe en middelhøj lidt bred ældre hest med stærke nerver.

en ting jeg opdagede var at connemaraen var lidt død i munden, men det gør ikke så meget til en voksen begynderrytter. Den trækker ikke tøjlerne ud af hænderne på en voksen mand på samme måde som den måske ville have gjort med et lille barn.

Så hellere lidt til den seje end til den følsomme side.

Så jeg vil mene racen er underordnet hvis type og træning passer til jeres formål.

Skal du kigge efter race så evt. noget nordbagge/oldenborg eller varmblod/koldblod eller lignende.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker MA-springhest.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Nordsvensk
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:46

Mit bud vil være en nordsvensk! :-)

0
0
Svar på denne tråd

manden har
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:50

en dv og så har han også tinkerne :)

vh Berit

WWW.jlt-tinkere.dk
Brugsegenskaber og temprament i top

De Dagda

står til rådighed for hopper

Hingsteføl 2009 sælges

0
0
Svar på denne tråd

min mand har en appy....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:53

Min søde mand har sig en appaloosa. Hun er en stor og kraftig dame, som har både fysik og temprament til en stor nybegynder mand.

Så det er mit første valg.

Evt kan du jo starte din mand op i western. Det plejer at være et hit for de fleste mænd med de lidt bredere sadler og nogle køer de kan rende efter.

Her er et billede af min mand på hans hest Donna:

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Hest til manden
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 19:23

En god solid (gammel) type oldenborger burde også kunne gøre det, eller en gammel fredetype.

Eller en shire, jeg synes jeg fornemmer at mænd foretrækker store maskiner.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 20:20

Min kæreste har tabt sit hjerte til en stor sort frieser! :)

Og jeg syntes de er nogle skønne heste, og han har svoret når vi engang skal have hus på landet, skal han have en af slagsen (jeg syntes hellere han skulle have en welsh cob ;) )

MCK.

*

"Hvor Voldelig Handlingen End Får Fat, Der Ender Kunsten Brat"

*

http://www.trendgirl.dk/?r=73196

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 22:43

min mand har en Quarter.

hun er jordens mest søde og nemme og rolige hest jeg nogen sinde har mødt.

han ka ride hend epå strand og i skov og på vej uden hu vipper med et øre og selv kan han også arbejde på bane med hende.

hun er let at ha med at gøre og pigene ka selv ride hende også hun er så sikker og rolig.

han er også nybegynder for bare 5 år siden var han bange for heste, da han så alligevel gerne ville lære mere om heste og lære at ride red jeg engelsk og han syns altså de der engelske sadler var noget man skøjtede rundt i og han ku ikek lide ridebukser da han syns han lignede en ballet danser i sådan nogen*G*

nej sku hah lære at ride sku det være som en rigtig mand, og john wayne lignede jo ikek en ballet danser så han ville ride som en cowboy*G* og så begyndte han at læse op om western og mødte nogen utroligt flinke menensker og på den måde lærte vi western og quartere at kende og idag har vi nu 3 af slagsen og rider alle western *G*

du kan evt læse mere om racen og hvorfor vi alle skiftede over til dem og evt hvad man ka ride inden for western på vores hjememside :-)

Hilsen

Christina

CK Ranch - Horses for life

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider