Jeg har været tre gange i tyrkiet. 1 gang marmaris, 1 gang alanya og en gang i icmeler.
Icmeler var nok der jeg sys bedst om da det ikke var nær så turistpræget som i f.esk alanya.
Tyrkerne er meget gæstfrie og hvis man f.esk handler guld så bliver man budt på æblethe. Det smager rigtig godt hvis det er kold. Varm æblethe i 40 graders varme nej tak.
Deruderover sys jeg helt klart i skal tage en tur til barberen. Der havde mine forældre en rigtig god tur hvor man både for massage. får brændt hårene i ørerne. bliver barberet med kniv osv. Kvinderne får også massage. De varter op om hele familien.
Tyrkisk bad må man heller ikke glemme. uhh det er skønt. Vi var først i dampbad (hvor der egentlig ikke er så meget damp alligevel) så kom han ind og havde en sådan en handske og gav os en slags peeling bagefter blev vi helv sæbet ind. så kom vi ud og tørre og var inde og få oliemassage til sidst. (det er da ferie)
Vi har også været på sejltur en hel dag hvor man fik lov til at bade fra båden af nogle steder. det var skønt hvis man kan svømme (tjah jeg var nær druknet)
Lad for guds skyld hver med at tage taxierne dernede. Det er livsfarligt. de kører som død og helvede. Tag i stedet en dolmus (en slags minibus) hvis i kan fylde hele bussen op så kan i nærmest få dem til at kører derhen hvor i vil have dem.
Så er der stort marked hver fredag med alt hvad hjertet begærer.
Pas på solen for den tager bare ved og hav høj solfaktor med. Der var en af gange vi var dernede hvor jeg hele tiden fik næseblod fordi jeg havde det så varmt.
God tur.. Mine forældre tager derned på fredag. og jeg går og venter på at billetterne kommer lidt længere ned så jeg kan komme med på et afbud. eller noget.