Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tyrkiet
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 19:24

Hej ænder

Vi skal på en stor familietur til Tyriet sidst i juni... nærmere betegnet Alanya. Vores hotel skulle efter sigende ligge ved stranden mod øst.

Jeg har aldrig været i landet og kunne godt tænke mig at gardere mig og være lidt beredt på hvad der venter mig/os. Noget særligt jeg skal være obs på dernede ( passe på med osv) Noget særligt der er godt at medbringe... og hvad med børn.. noget at være ekstra obs på ang. dem??

Hvad med varmen... har hørt den er grum på den årstid... og er der nogen der ved hvor lang en tur der ca. er fra lufthavnen til Alanya??

Knus AnneMarie

0
0
Svar på denne tråd

Alanya
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 07:45

Vi er snart på vej til Alanya, og var der også sidste år.

Der er vist 120 km fra lufthavnen til Alanya, det tog små 3 timer inden vi var fremme, med folk der skal sættes af osv.

Ellers er det en dejlig by, som man tryg kan færdes i. Det eneste man måske skal være obs på, at i bazaren inde ved havnen, er de ufattelig sælge lystne... De giver ikke så nemt op, og man kan nærmest ikke få øjenkontakt med dem, uden de er over én.

Tæt på vores hotel var der små butikker m.m. her er de noget mere afdæmpet.

Husk godt med solcreme til børnene (og Jer selv), evt de her T-shirt badebluser/sommerhat for at skærme mod solen. Vi havde en lille pude med til hver af børnene, den blev brugt flittigt både i flyveren og bussen.

God tur

Vh Louise

Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 08:00

Jeg har også været i Alanya.

Der er som skrevet, er der et godt stykke fra lufthavnen til byen. Men, man plejer at holde ind et sted, hvor der er mulighed for at strække benene, og købe noget at drikke eller spise.

Alanya er en fin by, men tyrkerne er noget påtrængende (især hvis man er blond). Det skal man lige være opmærksom på. Der er mange butikker og restauranter i gågaden. Dog skal man huske at prutte om prisen i butikkerne - gerne ned til halv pris.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Tyrkerne er
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 08:09

altså ikke særligt påtrængende i forhold til, hvad de har været.

De må bl.a ikke længere tage fat i folk og hvis man synes de er for påtrængende, så går man bare forbi dem og lader som om de ikke er der.

Når nu i skal ud og shoppe, så skal i ikke lade jeg spidse af med den første og bedste pris. I kan nemt slå min. 1/3 af prisen - også på guld. Hvis i rejser med Tyrkiet Eksperten, så lad være med at handle guld i deres butik. Det er alt for dyrt...

I skal være på den mest børnevenlige stand. I forhold til cassiopeia starnden, kan man på østsiden bade med sine børn. Der er rimeligt lavvandet og meget små bølger og bunden er rigtig fin...

Ellers er Alanya en super lækker by.

Hvis i vil op på borgen, så tag en dolmus (bus) derop, men lad være med at betale for at komme ind. Det kan ikke betale sig, det eneste man ser derinde er lidt sten og så udsigten. Men det kan man også se udenfor :)

Vi har lige været afsted her i april.

God tur - nyd varmen (der bliver nok omkring 40 grader :) )

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

Tyrkiet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 08:25

Vi har været i Tyrkiet et par gange. Første gang for små 10 år siden da knægten var 2 1/2 år gammel. Faktisk syntes jeg det er nemmere at rejse med små børn end ingen børn, da man tit får positiv særbehandling! Og det gælder i hele verden.

Min søn er meget lys i huden, fregner og rødt hår, så det siger sig selv at han skal passe ekstremt på med solen. Han har altid haft en "cowboy"-hat i kanvas, solbriller og hvid t-shirt med halvlange ærmer på - også i poolen... I stedet for håndklæder fik han en hvid badekåbe til at tage på efter badning - nemt og praktisk.

Varmen kan være styg ved de små - rigtig styg. En dag var vi i bazaren og Martin blev helt kogt efter en halv times tid. Jeg købte 1 liter kold vand på flaske og hældte over hans hoved og fik "lov" til at sidde i en butik med aircondition uden at blive påduttet alle mulige varer. Her sad vi i fred og ro og fik ham kølet ned - butikkens ansatte kom med vand, slik og kager til knægten og hans mor fik øl og kage

Sørg for masser og vand og salt til de små, køb vand på flaske og køb nogle små poser med saltede chips. Hold dem væk fra solen fra 11-15 - så kan det aldrig gå helt galt.

Rigtig god ferie til jer

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

• Chokodullen Marabou
  • Minimulen Sorte Arnold
  • Lånebassen Aslan
0
0
Svar på denne tråd

Rigtig god tur
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 10:25

Vi har haft lejlighed på øst siden de sidste 7 år, og vi tager selv der ned om 3 uger. vi elsker alanya.

som de andre skriver er tyrkerne ikke så påtrængende som tidligere hvilket jeg også tror har noget med den øget turisme, og dermed øget omsætning at gøre, så de er ikke så sultne som du har været. tyrkerne er meget gæstfri og altid klar til en sludder, det kan være utroligt lærerigt at sætte sig ned og høre som tyrkere/kurdere. og man kan blive svært imponeret over nogle af dems danskfærdigheder som de har fået ved bare at snakke med danskere.

som i en hver anden turistby skal man selvfølgelig være opmærksom på trick tyve, kun en gang på de 14 gange i var været der har vi oplevet at en ellers hjælpsom mand smuttede med min mors venindes dankort, da hun havde problemer med hæveautomaten. men problemet er ikke større end i en by som fx. københavn

håber i får en go tur, vi glæder os i hvert fald til at vi skal 2 gange der ned i løbet af sommeren og hilse på gamle bekendte.

(bemærk deres unikke håndværker stil som vi kender fra nogle pizzaria i DK, måske de ikke har vatterpas)

Stine

Stutteri Mosegården

Bedækning tilbydes med kåret fjordhingst

www.Mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 10:53

Jeg skal også med familien til Alanya 28. Juni :)

Hvilket hotel skal i bo på? :D

- Julie Salomonsen

Zacharias Blue <3

Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/

0
0
Svar på denne tråd

tyrkiet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 11:05

Jeg har været tre gange i tyrkiet. 1 gang marmaris, 1 gang alanya og en gang i icmeler.

Icmeler var nok der jeg sys bedst om da det ikke var nær så turistpræget som i f.esk alanya.

Tyrkerne er meget gæstfrie og hvis man f.esk handler guld så bliver man budt på æblethe. Det smager rigtig godt hvis det er kold. Varm æblethe i 40 graders varme nej tak.

Deruderover sys jeg helt klart i skal tage en tur til barberen. Der havde mine forældre en rigtig god tur hvor man både for massage. får brændt hårene i ørerne. bliver barberet med kniv osv. Kvinderne får også massage. De varter op om hele familien.

Tyrkisk bad må man heller ikke glemme. uhh det er skønt. Vi var først i dampbad (hvor der egentlig ikke er så meget damp alligevel) så kom han ind og havde en sådan en handske og gav os en slags peeling bagefter blev vi helv sæbet ind. så kom vi ud og tørre og var inde og få oliemassage til sidst. (det er da ferie)

Vi har også været på sejltur en hel dag hvor man fik lov til at bade fra båden af nogle steder. det var skønt hvis man kan svømme (tjah jeg var nær druknet)

Lad for guds skyld hver med at tage taxierne dernede. Det er livsfarligt. de kører som død og helvede. Tag i stedet en dolmus (en slags minibus) hvis i kan fylde hele bussen op så kan i nærmest få dem til at kører derhen hvor i vil have dem.

Så er der stort marked hver fredag med alt hvad hjertet begærer.

Pas på solen for den tager bare ved og hav høj solfaktor med. Der var en af gange vi var dernede hvor jeg hele tiden fik næseblod fordi jeg havde det så varmt.

God tur.. Mine forældre tager derned på fredag. og jeg går og venter på at billetterne kommer lidt længere ned så jeg kan komme med på et afbud. eller noget.

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal også
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 12:07

afsted til Alanya i år for første gang, og vi glæder os.

Når I skriver høj solfaktor - hvad mener I så?

Jeg har købt faktor 25 til ansigtet og 20 til kroppen - er det nok? Vi søger skygge i de styggeste timer midt på dagen men vil ellers være ude det meste af tiden.

Det er dejligt med alle jeres positive tilbagemeldinger - nu glæder vi os endnu mere.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 13:04

Vi skal også til Alanya her 1. juli - og vi glæder os.

Er der nogen, der ved, hvor man evt. køber billetter til div. safariture og til ture til vandfaldene, riverafting og drypstenshulerne? :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider