|
|
| Overvågning - hvor går grænsen? |
|
|
Faldt lige over denne korte film. Synes den er ganske tankevækkende. www.youtube.com/ watch?v=SGD2q2vewzQ&feature=related Hvad synes du - hvor går grænsen for hvad du vil være med til? Skaber kontrol og overvågning tryghed? Ser du nogle farer ved, at staten har ret til at overvåge dig og registrere din færden? Eksemplet i videoen er fra Tyskland, men lovene i Danmark afviger ikke synderligt herfra....
Opstaldning i Børkop, Andkær eller Vinding søges! Kontakt mig venligst på PB, hvis du kan hjælpe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er videoen... |
|
|
Opstaldning i Børkop, Andkær eller Vinding søges! Kontakt mig venligst på PB, hvis du kan hjælpe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er bestemt |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
28-05-2009 17:14 |
|
Mange måder at skræmme folk på. Mig jeg er total ligeglad.. Lever er lykkeligt , møg "kedelig liv, tror ikke på at jeg bliver offer for noget grimt.
Illum !! . Til dem der taber deres pung . igen og igen og igen, kan en . pengekat anbefales....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overvågning i DK.. |
|
|
Fra "Arbejderen.dk"
Overvågning øget i Danmark
En international analyse af privatlivets fred anbringer Danmark helt i bunden på stort set alle områder
2. januar 2008 Det er gået fra slemt til værre med beskyttelsen af privatlivets fred og myndighedernes overvågning i Danmark. Det fremgår af den engelske analysegruppe Privacy Internationals årsrapport for 2007.
Privacy International, som blev dannet i 1990 af en gruppe eksperter indenfor menneskerettigheder og retssikkerhed, tager hvert år temperaturen på privatlivets fred i forhold til offentlige myndigheder. Det sker ved at give karakterer fra et til fem på i alt 14 områder til de 27 EU-lande samt 20 andre lande.
Det samlede resultat er opdelt i syv grupper og Danmark er i 2007 for første gang placeret i den næstdårligste. Her finder man lande med 'udbredt overvågning'. Dermed har Danmark bevæget sig et trin ned mod den absolutte bund. I 2006 var landet placeret i gruppe fem, der omfatter lande med 'systematisk mangel på beskyttelse' af borgernes privatliv.
Privacy International giver i 2007 Danmark bundkaraktererne et og to på ni af de målte områder. Det er især den stort set uhindrede offentlige adgang til at indsamle og opbevare oplysninger om folks gøren og laden på deres computer, der trækker nedad.
Rapporten konkluderer blandt andet, at Folketinget er 'overivrig' i sin indsats for at indføre ny overvågning af borgerne. Den hæfter sig også ved, at Danmark som det første EU-land gennemførte den såkaldte Logningsbekendtgørelse, samt at der arbejdes på et system til overvågning af flyrejsende.
Blandt de stærkeste kritikpunkter er myndighedernes uhindrede adgang til at ransage virksomheder og hjem uden forudgående dommerkendelse. Desuden er overvågning af privat datatrafik stærkt udbredt, hvilket også gælder kontrollen med den enkelte computer.
Kun Bulgarien, Litauen, Frankrig og Storbritannien (minus Skotland) krænker ifølge Privacy Internationals årsrapport 2007 privatlivets fred mere blandt EU`s 27 medlemslande.
I toppen af listen ligger Grækenland, fulgt af Rumænien og Ungarn.
www.privacyinternational.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.... |
|
|
Man kan jo godt have et holdning til problematikken og det etiske aspekt, selv om man ikke tror man vil blive "personligt ramt" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min holdning |
Illum |
28-05-2009 17:32 |
|
Er at det ikke forstyrre mig.... Inderlig ligeglad, kan ikke holde mig vågen...
Illum !! . Til dem der taber deres pung . igen og igen og igen, kan en . pengekat anbefales....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overvågning |
|
|
Det er fint med mig, sålænge jeg kan færdes hjemme uden overvågning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For...... |
Vibs 1 |
28-05-2009 17:45 |
|
For mig at se, kan vi ikke få FOR meget overvågning. Jeg lider ikke under noget "store stygge ulv vil overvåge mig" syndrom. Derimod, finder jeg det aldeles skønt, hver gang en forbrydelse opklares grundet overvågning. Og så er det lige meget, om det er mord, renden fra benzin regningen, svindel med penge eller andet... jeg har ikke noget at skjule, så kom bare igang med overvågning.........
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja de stopper |
Illum |
28-05-2009 17:47 |
|
Ikke forbrydelser, men det gør dem nemmere at opklare... Fx. var den gruppe der overtissede alt chokoladen på en tank i Ringsted så bange for at blive genkendt via et foto på TV at de meldte sig selv...dog først efter endnu en omgang tisseri på en tank..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis man |
|
|
Hvis man ikke har noget at skjule, kan jeg ikke se, hvorfor man skulle være imod overvågning.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mik27.... |
|
|
Godt nok bliver du ikke overvåget via kameraer på væggen, men hvad du har på din computer, hvad du foretager dig på nettet, dine telefonopkald - de bliver gemt..... Så på sin vis ER du vel overvåget i dit eget hjem? www.youtube.com/ watch?v=jJTLL1UjvfU&feature=related I forlængelse af debatten om overvågning, hvad er så jeres holdning til "chipning af mennesker"? Det ER allerede et fuldt udviklet system, og chipningen er gået i gang i USA. En chip bliver skudt ind under huden på borgeren, og så kan dennes færden følges og overvåges 24 timer i døgnet. Nedenstående video er lavet af skeptikere - men det gør ikke det der kommer frem i videoen mindre sandt. Chippen gør det muligt at overvåge pågældende alle døgnets timer, da chipnummeret er koblet til et computersystem...ja, det ER faktisk som at være chippet som en hund eller en kat... www.youtube.com/watch?v=xt8e33MJW2o
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg kan ikke se hvorfor overvågning skulle være et problem, så længe jeg ikke har noget at skjule. Det er jo ikke fordi staten sidder og tjekker hvor mange timer om dagen jeg er på heste-nettet.dk, det er de nok bedøvende ligeglade med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan så omvendt spørge |
|
|
om det er OK at vi betragtes som potentielle kriminelle allesammen - hvilket jo i bund og grund er tilfældet, når vi allesammen skal overvåges.
Jeg har det på samme måde når jeg i supermarkeder eller andre butikker via store skilte bliver bedt om kke at tage min taske med, når jeg handler. Underforstået: jeg er mistænkt for at stjæle deres varer. Jeg har aldrig i mit liv stjålet noget i nogen butik, og kunne ikke drømme om det. og jeg vil skisme ikke mistænkes for at være en tyveknægt bare fordi ANDRE er det. Det samme problem ser jeg i at blive overvåget. Som en slags mistænkeliggørelse helt uden grund.
Men tja, at man ikke har de store civile rettigheder i en veludviklet elektronisk politistat som den danske kan vel egentlig ikke undre....og nej, man kan ikke bare flytte til et andet land for at slippe for denne udvikling....den breder sig...
www.comon.dk/news/ danmark.er.en.elektron...40883.html
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fru K .... |
Vibs 1 |
28-05-2009 21:38 |
|
Sjovt som man ser ting forskelligt.... Der hvor du anser dig som værende mistænkt, fordi du ikke må tage din taske med... Da ser jeg, at man ikke vil udsætte mig for en risiko for mistanke om tyveri, så de ønsker at jeg ikke medbringer en taske.. Sjovt, den forskel der er i forståelse af samme ting 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det kan du ha ret i... |
|
|
Jeg betragter det bestemt som butikkens beskyttelse af "sig selv" og ikke mig som kunde.... Forresten kører der p.t i USA en reklame for denne her chip man kan bære på sig (sådan en "human chip"). Med sådan én smider man bare varer i lommerne og så når man går ud af butikken, så går man igennem en slags "port" ved udgangen og bip-bip, så afkoder den lige menneskets chip-stregkode og vupti, ingen betaling, man går bare ud af butikken. Så har vi nemlig allesammen en stregkode ligesom en dåse flåede tomater eller en pakke smør... Og er det ikke smart at have hele pengesystemet på den måde? Så kan man bare slukke for chippen hos dem der ikke opfører sig ordentligt Så er de ret prisgivet..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja.... |
|
|
Fru K: Ved godt det med overvågning via computeren. Men der har jeg nu heller ikke noget at skjule. Jeg mente selvfølgelig, som du selv skriver, det med camera på væggene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm...jeg |
|
|
vil nu gerne have min mor chippet så jeg ikke behøver lede efter hende når hun går sin vej og tror hun kan finde hjem igen ...noge er det nu godt for 
Super smuk kat . 2 Pony sælges, er færdigmålt 139,5 nok mest dressur, men springer ALT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Det tegner ikke just lovende for os der rent faktisk HAR noget at skjule Verden bliver værre og værre for hver dag... Får de grimmeste ascociationer til en vis film med Tom Cruise...
Chris! I never give up - I never give in...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moekkvi... |
|
|
Ved ikke om det bare er mig der er langsom. Men jeg forstod egentlig ikke helt om dit indlæg var ironisk ment eller skulle tagees "alvorligt".... sorry  Er det Minority Report du tænker på...? Jeg mindes at den handler om sådan noget med overvågning og chipning osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overvåg gerne med video |
|
|
Jeg synes video-overvågning er en god ting, fordi det beskytter den enkelte borger, og dette er jo desværre nødvendigt som verden ser ud i dag. Jeg kan ikke se noget forkert i det overhovedet, hvis man ikke har noget at skjule, hvad betyder det så, om de ser at man piller næse, sparker til cyklen, eller hvad ved jeg.. Og dem der vil sælge forbudte ting eller dyrke hemmelige fysiske aktiviteter, - kan jo iøvrigt gøre det andetsteds... Til gengæld synes jeg ikke det er særlig etisk, at ens computer, telefonsamtaler, smsser osv. kan blotlægges, - her synes jeg måske nok det går ud over grænsen for privatlivets fred. Men på den anden side, det er nok stærkt overdrevet hvor meget overvågning der er i dét, jeg mener, at holde styr på et helt lands kommunikation... det er jo alt for omfangsrigt, - og det er nok også begrænset hvor mange ressourcer de har - til fx at sidde og snage i ens helt personlige følelsesmæssige og meget private anliggender 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
ifølge forholdsvis ny lov om overvågning af EU-borgere, er det nu ikke kun her i vores eget lille land alt hvad vi foretager os bliver registreret og gemt i databaser. Oplysninger om os, og vores færden på nettet og via telefon videregives til USA. Måske er det dette samarbejde der er årsag til, at en helt almindelig dansk butiksindehaver for godt et års tid siden ca pludselig kom på CIA's liste over "mulige terrorister". Hun var nemlig blevet overvåget da hun havde handlet med Pakistan over nettet, og at det hun købte så var kjoler havde ingen betydning. At have kontakt med Pakistan sidestilles med mulig terrorvirksomhed...og butiksindehaveeren er den dag i dag stadig under mistanke og udsat for udvidet overvågning/spionage. Det er jo HELT til grin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|