Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Migræne - er det muligt?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 07:42

Hej Ænder,

Jeg har det sidste års tid lidt lidt af migræne, især med mens og ægløsninger.

Igår kom jeg til at tænke på noget - det sidste halve år har jeg faktisk haft ondt i hovedet tit. Både ved mens men også på andre tidspunkter. For et halvt år siden faldt jeg af hesten og fik hjernerystelse og var sygemeldt en uges tid, så var jeg ok.

Kan det have en sammenhæng? Nogle der har erfaringer med det?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 07:45

Det kan godt have en sammenhæng - for mange år siden fik jeg en alvorlig hjernerystelse som jeg ikke tog alvorligt, før jeg efter ca. 4 dage begyndte at kaste op, så måtte jeg tage den med ro - hovedpinen forsvandt først efter mange måneder.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kan have en sammenhæng.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 09:48

Min mand styrtede på postcykel for 9 år siden og fik konstateret en hjernerystelse som aldrig går over (postkommosionelt syndron)

Og efter det har han haft konstant hovedpine men også kraftige migræneanfald - som han IKKE havde før styrtet.

/Lisbet

Søger en som vil hjælpe mig med tilridningen af min unghest på 3½ år. Han er ½DV og ½OX - 164 cm - rød med hvid stjerneblis og 4 hvide sokker. Han er ryttervant.

0
0
Svar på denne tråd

Forskel på migræne
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 10:29

Der er STOR forskel på migræne og hovedpine. Migræne er ud over ondt i hovedet tit bundet sammen med både lysskyhed, støjskyhed, opkast, og evt feber.

Dermed ikke sagt at man ikke kan få kronsik hovedpine efter en hjernerystelse. Det er netop en af de ting man får at vide når der konstateres hjernerystelse + det at man ikke må få alkohol.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Til Lena
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 10:34

Hej Lena,

Ja det er jeg godt klar over. Hvis du ser overstående har jeg i første afsnit skrevet migræne og nedeunder skrevet hovedepine.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 11:13

Min mor lider til tider af voldsom migræne, som følge af en slem hjernerystelse for mange år siden.... (Orv, det lyder som om hun er oldgammel )...

Hun slipper aldrig af med det, men hun får forebyggende medicin der kan dæmpe det.

Får hun det så alligevel er hun meget dårlig.

Hele huset er mørklagt, hun har kvalme og opkast.

Kan ikke tåle den mindste form for lyd overhovedet.

Det er ikke rart når hun får det sådan.

Så er det en tur til vagtlægen der giver hende et skud af noget meget stærkt smertestillende og så sover hun gerne et døgns tid, hvor efter det forsvinder igen...

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06.

Nu med termin d. 3/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Migræne
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 11:32

kan skam sagtens opstå på baggrund af slag i hovedet.

Eksempelvis fik min datter migræne anfald efter styrt på pony.

I starten var vi slet ikke klar over sammenhængen, men blev orienteret herom af neurologen.

Med lidt held kan hun vokse fra sine anfald og med tiden er de da også blevet mildere og mildere.

Kraftig hovedpine kan være plagsomt nok - så stakkels jer der lider af migræne .

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:07

Migræne er ikke rart! Jeg lider selv af migræne med aura (synsforstyrrelser) og har gjort det i mange år.

En dag jeg var ved lægen for at få det årlige undervognstjek

( ) kom vi ind på emnet, og det viste sig at man ikke må få p-piller hvis man har migræne. Noget med at østrogenet påvirker blodkarrene i hjernen, og det kan give migræne, og større risiko for blodpropper, tror jeg nok.

Af en eller anden grund er det ikke alle læger der er klar over det problem, for jeg har siden haft 3 forskellige læger som alle har villet give mig p-piller igen (en af dem ville ove i købet give mig yasmin, som indeholder vanvittigt meget østrogen), på trods af at en neurolog udtrykkeligt har skrevet i min journal at jeg aldrig må få det igen.

Ved godt at det ikke var helt inde for emnet/spørgsmålet, men tænkte at det måske kunne hjælpe dig eller andre der lider af migræne og som samtidig tager p-piller. Siden jeg kom af p-pillerne har jeg ikke haft migræne en eneste gang, og før havde jeg det min. en gang om måneden.

"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"

Hvor er PRINS VALIANT?
Rød, 17 årig vallak, 138 stg.
Der er billede i præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Migræne, p-piller og hjernerystelse
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:46

mettesur-lykke nu er jeg jo en af dem der læser indlægssedlerne meget grundigt så det havde jeg faktisk set og gæt hvem der ikke har haft migræne siden hun smed p-ringen? Hvorfor glemmer lægen at sige det? Jeg havde samme læge da jeg ville have afmystificeret mine synsforstyrrelser.

Men tænker jeg åhåååh for den her migræne startede efter jeg flyttede til Hjørring. Det første års tid her i byen var jeg jo lidt af en vildbasse - nysingle. Så jeg levede det vilde liv, styrtede på cyklen i brandert - med hovedet først og headbangede hver gang der var metal i byen. Så nu tænker jeg om det er selvforskyldt.

Nu er jeg så så heldig at jeg kun får de hersens synsforstyrrelser og meget sjældent lidt hovedpine når lyspletterne tager af.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:51

Jeg ved virkelig ikke hvorfor der er så mange læger der enten ikke ved det eller også er ligeglade med det.

Heldigvis har jeg en læge nu, der under ingen omstændigheder vil give mig p-piller. Sådan burde alle læger bare være. Min veninde, der også fik migræne med aura da hun tog p-piller (hun får mini-piller nu), har fået lov til at komme på p-piller igen hvis hun får sit blodtryk ned.

Kan ikke forstå hvorfor en læge vil gøre det. Min læge siger at hvis man først har haft små-alvorlige bivirkninger ved p-pillen, så skal man IKKE have dem igen.

"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"

Hvor er PRINS VALIANT?
Rød, 17 årig vallak, 138 stg.
Der er billede i præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Migræne og p-piller
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 08:39

Så har jeg det jo helt anderledes - jeg får migræne hvis jeg IKKE tager p-piller.

Jeg har prøvet at holde op men så kan jeg slet ikke styre min migræne.

Men hvis jeg tager p-piller så får jeg kun migræne i pauserne.

Så det kan være forskelligt fra person til person.

/Lisbet

Søger en som vil hjælpe mig med tilridningen af min unghest på 3½ år. Han er ½DV og ½OX - 164 cm - rød med hvid stjerneblis og 4 hvide sokker. Han er ryttervant.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider