jeg har en opskrift jeg gerne giver vidre;) den er sipmelthen så god;) og super let at lave;) her kommer den;)
Hæld 30 gram sukker i en skål- tilsæt 2 hele æg i skålen.
Tag 3 dl mælk og lun den i en gryde -og put derefter 50 gram gær i den lune mælk og opløs gæren helt. når det er gjort, så hæld mælken med gær over i skålen.
så tager du en halv pk kærgården (smør) og smælt det i gryden. når det er smældtet så hæld det i skålen og rør det hele sammen;)
jeg har aldrig brugt gram på hvor meget jeg bruger af mel- men jeg tilsætter mel, til dejen er som en dej nu engang skal være( ca. halv pose mel) føl dig frem;)JEG anbefalder den mel de har i Netto. den hedder bare : hvedemel og er i en hel gul pose;) det er klart den bedste..;)
stil dejen til hævning i ca. 20-30 min med viskestykke over. så former du derefter bollerne og lægger dem på pladen- og så skal de stå igen i ca. 20-30 min. med viskestykke over igen.
pensel dem med mælk og ind i en ovn du har tændt når du går igang med at pensle dem.
ovnen skal på 175 grader i varmluftovn- ca. ½ time- chek dem;) og så køle af på en rist og jeg tvivler på at du fortryder denne bolleopskrift;) de er SUPER gode;) der er i en potion ca. 10-12 boller afhængig af hvor store du laver dem- HUSK de hæver en del i ovnen, så stil dem med god plads imellem dem 
mvh.louise og god fødselsdag;)