Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

opskrift på boller
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 19:08

jeg har fødselsdag på lørdag, og da jeg er flyttet i lejlighed og derfor ikke bor hjemme ved mine kære forældre længere må jeg jo selv stå for noget at spise ;-)

så derfor ville jeg spørge om i måske har en god opskrift på boller ? :-) har skam lavet boller før, men synes bar aldrig de er blevet rigtige gode, så måske en opskrift udefra ku hjælpe ;-)

- Marieke -

0
0
Svar på denne tråd

Amo mel
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 19:43

Mener opskriften på Amo boller er rigtig gode.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

bolleopskrift der bare er super god;)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 21:53

jeg har en opskrift jeg gerne giver vidre;) den er sipmelthen så god;) og super let at lave;) her kommer den;)

Hæld 30 gram sukker i en skål- tilsæt 2 hele æg i skålen.

Tag 3 dl mælk og lun den i en gryde -og put derefter 50 gram gær i den lune mælk og opløs gæren helt. når det er gjort, så hæld mælken med gær over i skålen.

så tager du en halv pk kærgården (smør) og smælt det i gryden. når det er smældtet så hæld det i skålen og rør det hele sammen;)

jeg har aldrig brugt gram på hvor meget jeg bruger af mel- men jeg tilsætter mel, til dejen er som en dej nu engang skal være( ca. halv pose mel) føl dig frem;)JEG anbefalder den mel de har i Netto. den hedder bare : hvedemel og er i en hel gul pose;) det er klart den bedste..;)

stil dejen til hævning i ca. 20-30 min med viskestykke over. så former du derefter bollerne og lægger dem på pladen- og så skal de stå igen i ca. 20-30 min. med viskestykke over igen.

pensel dem med mælk og ind i en ovn du har tændt når du går igang med at pensle dem.

ovnen skal på 175 grader i varmluftovn- ca. ½ time- chek dem;) og så køle af på en rist og jeg tvivler på at du fortryder denne bolleopskrift;) de er SUPER gode;) der er i en potion ca. 10-12 boller afhængig af hvor store du laver dem- HUSK de hæver en del i ovnen, så stil dem med god plads imellem dem ;)

mvh.louise og god fødselsdag;)

MOD DUMHED KÆPMER SELV GUDERNE FORGÆVES!!!

0
0
Svar på denne tråd

Amo boller
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 14:52

Jeg har lige bagt disse lækre te boller. Men nøjes med at lave 20 ved 30 er de for små.

www.amo.dk/opskrifter/broed/boller/ te-_og_chokoladeboller.html

0
0
Svar på denne tråd

boller
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 15:30

Jeg bruger 2 opskrifter. Den nemme med helt almindelige boller og så dem der er lidt grove.

Den nemme:

50g gær

6 dl. vand eller mælk

1 tsk sukker

1 tsk kardemomme

evt. 1 tsk vanilliesukker eller kanel hvis de skal være lidt søde

½ dl rasp olie.

alm. hvedemel til dejen er passende

Den lidt grove:

50g gær

6 dl vand eller mælk

1 tsk sukker

1 tsk kardemomme

1 dl solsikkekerner

2 revne gulerødder

1 dl havregryn

1-2 dl rugbrødsblandning

½ dl raspolie

alm. mel til dejen er passende.

Jeg blander det i en skål og bruger de der snoede til elpiskeren. Når dejen er passende ælter jeg den med lidt mel på bordet. Til sidst smører jeg hænderne med olie og former bollerne. Så klister de ikke så meget. Lader den hæve i 40 min ca. og sætter dem i ovnen på ca. 200g i 20-30 min.

Er selv ret meget fan af de lidt grove Kostede mange portiner af knapt så gode boller at finde frem til den rette mænge af de grove indgredienser

Og tillykke med fødselsdagen :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 17:15

Verdens bedste boller:

300g mel

50g margerine (eller ½ dl. olie)

2 dl. mælk (vand kan også bruges, men jeg synes de er bedst med mælk)

30g gær

1 æg

1tsk salt

1tsk sukker

Bages ved 225grader i forvarmet ovn, i 10 minutter

Opløs gær i mælk, og tilsæt resten.

I min opskrift står der ikke hvor længe de skal hæve, men jeg plejer at lade dem hæve ca. 45 min., og 30 min. igen når de er formet og lagt på pladen.

...

0
0
Svar på denne tråd

alletiderskogebog
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 19:32

enkelt gå ind på www.alletiderskogebog.dk og søg boller, så kommer der en masse!

Sagde Tine

**Endelig LB!**

var ærligtalt også ved af være træt af LC :b

så billeder af min LC2 inde på www.zink-mortensen.dk/LC2%202+3/84/ index.html

0
0
Svar på denne tråd

glemte helt salt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 20:03

Jeg putter selvfølgelig også en lille tsk salt i begge blandingerne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider